Hej på er, det var några dagar sen jag skrev sist....Min man fyller år så vi har lite familj här över helgen.
Jordgubben: Har du någon koll på storlek på kulorna från stoff o stil? Det framgår inte i katalogen.
Annione: var har ditt jobb köpt in fyllningen? den verkade bra storlek tycker jag. De som fanns på Maxi, som Clin E hade verkar rätt stora i diameter.
Till den stora kudden jag ritade mönster till går det åt ca 1 kg fyllning och stoff o stil har liter som enhet, svårt att veta vad det räcker till.
Jag har tänkt åka till stoff o stil någon gång under min semester, kanske sista v i juli eller 1:a i augusti men ni kan ske inte vill vänta? Att åka dit bara för att köpa fyllningen är knappast lönsamt (ca 400:- i bensinkostnad) men ska man som jag handla till mammakläder o bebiskläder oxå är det en helt annan sak. De har ju mkt i butik som ej finns i katalogen + att Babyland är närmsta grannen.....
Jag vet inte hur sy-intresserade ni är, men vill ni hänga med mig är ni varmt välkomna, annars beställer jag fyllning med er så vi kan sy tillsammans, verkar kul!