• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Bibabba

Idag har jag intervjuat potentiella vikarier till min tjänst + en tillsvidare anställning. 3 bra personer, två kvar på fredag. känns konstigt att välja ut personer och sen inte få jobba med dem.
    Någon som vet hur lång handläggningstid FK har på havandeskapspenning? Skulle behöva veta hur länge jag ska jobba...

• Jordgubben06

Blekingetösen:Jag lämnade in min ansökan i god tid tyckte jag men när det var lite mindre än 2 veckor kvar tills jag hade tänkt att ta ut havandeskapspenning då ringde jag till FK och då visade det sig att hon som har hand om sådana ärende för Ronneby(vilka mer vet jag inte)var sjuk så hade jag inte ringt så hade det legat på hennes skrivbord ännu antar ja,så lämna in i god tid innan man vet aldrig med FK.
    Tror att jag lämnade in så där 6-8 veckor innan utsatt datum om inte mer kommer inte ihåg längre!

• Jordgubben06

Annione:
    Ja det kan vara trögt ibland men sambon sitter här bredvid och säger att vi inte ska driva så med dom,det är nästan synd om dom eller.......

• Jordgubben06

Föneböna:
    Snygg hatt hunden fått men förstår om det kanske var helt uppskattat,kul bild iallafall!

• Bibabba

Jordgubben: Jag har ansökt om HP från 26/9 och lämnade papper må efter midsommar = 3 månader i förväg. Dock är det ju semestertid nu, men det borde väl räcka? Ska ringa imorgon och kolla hur det går, är ju bra att kunna planera sitt liv lite....

• Annione

Jordgubben: Jo det är synd om dem, männen...

• lönnemåla

Blekingetösen: Hon som hade hand om HP i Karlskrona jobbade deltid så min ansökan fick jag beviljad 3 dagar innan det skulle börja gälla. Jag skickade dock in alla papper 2 månader innan och det var inte i semestertider. Ring gärna och puffa på dem....

• Bibabba

LÖnnemåla: kommer du ihåg vad hon heter möjligtvis?

• eio

Hej i tråden!!

Inga nya bebbar som kikat ut än möjligen??

Här är det fullt upp med all renovering...ja jag gör ju inte sådär jättemycket förutom att serva med mat å kaffe och sånt.....men det är faktiskt lite körigt det också. Vi har varit och inhandlat en sån där stor trädgårdspool så man kan iaf svalka av sig emmellanåt. Och Eric tycker det ät toppenkul.

Idag ska jag till bm och sen ska jag på stan en liten sväng.....ska äntligen få ändan ur och köpa lite bebiskläder.

Fick nya Ellos katalogen igår....det var riktigt mycket fint i den.....ska beställa några toppar som var i bomull, såna med omlott skärning. Tänkte att det kunde vara bra att ha som "amningsplagg". Borde vara rätt smidiga och sköna.
    Ska kanske passa på och köpa amningsbh idag också.

Hoppas att ni andra står ut i värmen.

annione - Hoppas du mår bättre snart!! Och att bebben kommer

eio v31+1 idag!!
Svar på tråden Bebis i Blekinge 3