• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • sessibell

Bm träffade jag sista gången på min bf dag den 16/5 och då sa hon bara åt mig att ringa om inget hade hänt tills den 23/5. Bebisen kände ju inte för att komma så jag fick ju ringa henne och fick en tid på torsdag i Karlshamn för att göra ul och ctg. (Då är jag bf+16) Det är det enda som jag vet och jag tror inte de kommer att skicka mig till K-krona för att bli igångsatt om allt är bra. Man blir bara deppigare för varje dag som går. Är ju rädd att något ska hända nu när man går och väntar. Trodde verkligen att jag skulle ha min bebis nu...

• evaeng

jädra skit - rent ut sagt
    nu blir jag arg!! ja jag SKA bli igångsatt senast den 17 juni, punkt slut!! Nu har hon sagt det, min bm - annars får de med en ARG gravid qvinna att göra
    varför ska de säga olika - jädra nötter!
    buuuhuuu går jag 2 veckor till döööör jag!har ju varit hemma från jobbet sen i början av april!!

Jag tänkte iaf börja packa bb-väskan imo - IFALL han är sugen på att komma ut Men tänkte höra med er, vilka bindor ska man köpa?? finns amningsinlägg på MAXI? ska ju veckohandla imo

ja det blev inte bara godis när vi gav oss iväg i bilen!
    åkte ut till vedeby och köpte varsitt Mcfeast och CO - med STOR jordgubbsmilkshake såklart
    nu ska jag lägga mig och försöka sova!!

• eio

sessibell - Hoppas å håller tummarna för att bebisen kommer....NU helst!!

evaeng - Jag tyckte det var bäst med såna tunna nattbindor med vingar, iaf de första dagarna för då ligger/sitter man rätt mycket och man kan blöda rätt så mycket också, sen går det bra att byta till vanliga bindor, fast jag rekommenderar med vingar.
    Amningsinlägg finns att köpa på maxi, bland blöjorna å andra bebisgrejer.

Godmorgon förresten!!

Idag ska vi upp på Ofelia mottagningen på förlossn. kl 09.30. Håll tummarna för att dom är snälla mot mig!!

• LillaDraken

Tack för alla grattis- ni är så söta allihop.

Eio-hur kommer det sig att du ska till Ofelia (behöver inte svara om du inte vill). Jag kommer att bli kallad för att jag hade en jobbig förlossning nu med Noah men känner egentligen inte till vad det är.

Sessibell- håller mina tummar för att det sätter igång nu förstår att det är jobbigt att gå så lång över tiden. Jag gick över tre dagar och tyckte att det var jobbigt.

Jonah- så ni funderade oxå på Noah. Ja det är fint och nu när vi har bestämt oss så lägger jag märke till allt fler som har valt det.

• eio

lilla draken - Jag vill skriva ett förlossnings kontrakt eftersom jag tycker att min förra förlossn. var frukstansvärd. Ev. vill jag har kejsarsnitt....vet inte riktigt än...ska prata med dom så får vi se.

• LillaDraken

Eio-hmmm tror nog att jag ska gå dit jag oxå. Är det jobbigt att vara gavid igen??? Alltså med tanke på förlossningen??? Har själv tänkt att jag endast kan tänka mej snitt ifall vi blir med syskon framöver. Jag hoppas att det blir ett bra samtal för dej, dom är ju proffs på det där.

• Karlskronamammut

Tåkigt att ni har så dåliga förlossningserfarenheter.
    Inte för att jag låg där och skrattade men jag kommer helt klart göra om det!

evaeng - jag fick tipset att köpa så billiga bindor som möjligt eftersom de inte är så täta och minskar då risken för svamp och infektioner.
    Vilka du än köper, köp de största du hittar.

• tinaaaaaa

Godmorgon tråden=)

vad tråkigt att bebisarna inte kommer ut när dom ska.. =(

jag mår bättre idag, ska till jobbet, måste rusa

• miamartini

Sessibell.....  Lider med dig.... gick själv över 3 veckor med min lillkille.... sen blev det kejsarsnitt av det för det visade sig att jag inte kan föda på egen hand utan igångsättning.... men det hjälpte inte heller.......

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Nicoles mamma

RONNEBYTJEJER!!!
    HJÄLP!

Måste fråga en sak. Jag ska till mvc imorgon. Och när jag väntade min dotter så låg mvc på vidablick. Nu har jag hört ryktas om att dom har flyttat. Nån som vet om detta stämmer? Jag vet inte vart jag ska ta vägen imorrn.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3