• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • eio

lilla draken - Nu är jag tillbaka. Kändes jätteskönt att få prata med någon om mina farhågor. Vi gick igenom förra förlossningsjournalen och la upp en plan för denna förlossningen. Så nu känner jag mig mycket tryggare, nu vet jag att de inte kommer att låta det gå så länge som förra gången innan dom sätter in hjälpmedel i form av värkstimulernade och annat. Bm som vi paratde med hade faktiskt en del synpunkter på hur dom hade hanterat den förra förlossningen och hade lite idéer om hur man kan göra istället för att det ska bli bättre denna gången.
    Jag funderade lite på kejsarsnitt innan, men det känner jag nog ändå att jag helst vill undvika, det är ju trots allt ett kirurgiskt ingrepp med allt vad det innebär.

• mira

före detta läkarstationen har jag fattat det som? har inte varit där men det ligger vid stadshuset nästan fast på andra sidan ån... nära vattenfallet.
    Rosengatan 15
    www.ltblekinge.se/default.aspx&pageID=341&parentID=1&visasida=15

• Nicoles mamma

Okej... Nu vet jag vart jag ska ta vägen! Tack så mycket för hjälpen!

• lönnemåla

eio: Jag tror att jag såg dig vid förlossningen idag....jag var vid parkeringen vid ca 09.15. Hade du en vit "jacka" eller vita byxor...minns inte riktigt. Jag hade Märta i famnen i en rosa filt.

• lönnemåla

Glömde förresten: Till fikaträffen tar jag bara Märta med mig. Just nu är det jobbigt att ta både Märta och Agnes eftersom Agnes slår sin lillasyster.....(hon är såååå avundsjuk).Jag ska ta en heldag med bara Agnes framöver, det är nog vad hon behöver.

• eio

lönnemåla . Jajemen, det var jag, då såg jag dig med, för jag kommer ihåg att jag tittade till lite på "bebisen i den söta filten"
    Tråkigt att hon är avundsjuk.....men det är nog rätt vanligt....tror nog att de flesta är det i början, men det brukar lägga sig efter ett tag. Är nog en bra idé att se till att hon får lite ensam tid med både dig och pappa nån gång emellanåt.

• evaeng

*******Lägger härmed upp en officiell anmälninglista för Blekinge träffen.
    De som anmäler sig kan väl även skicka ett meddelande till eios inbox, med ert riktiga namn, så skickar hon i retur över adressen. Kan även vara bra att i anmälan skriva vad man tänker ta med sig i fika väg, så vi alla kan gå och sukta och längta!!!! Det är begränsat med parkeringsmöjligheter så kan man samåka så är det toppenbra!

Anmälan till träff 17/6 kl 13.00 hemma hos eio:

Namn:

eio Tar med sig: 1 barn Fika: Fixar saft samt kaffe och te.
    Tate Tar med sig: 1 barn Fika: Vaniljdrömmar
    mira Tar med sig: 1 barn Fika: vanilj/kanelbullar
    Helena2 Tar med sig: 1 barn Fika: fruktsallad/frukter och glass
    MormorVädervax Fika: Kokosbollar
    Vikkis Tar med sig 2 barn:Victor 4 år och sin nya bebis Fika: Äppelkaka och vaniljsås
    Lönnemåla: Tveksam om alla tre barnen följer med. FIKA: Schackrutor
    JCMK Fika:Rabarberpaj
    Jonah Tar med sig 1 barn och kladdkaka.
    ClinE Tar med 1 barn och ? Ngt. förslag på nyttighet morotskaka
    Liljan77 Tar med sig: ett barn Fika:Funderar
    Madi74 Tar med sig: Kanske 3 barn (återkommer snarast med hur många det blir) Fika: Kärleksmums/snoddas
    Jordgubben06 Tar med sig:Plastglas,papptallrikar och plastskedar
    evaeng: tar med sig: ?????? TIPS!! please

Kopiera inlägget i sin helhet och lägg till dig själv på den påbörjade listan!!!*********

• eio

Vi börjar bli riktigt många på fikaträffen nu. Kul!!!!!!!
    Vill bara varna om att det nog kommer att bli lite trångt på altanen....men finns det hjärterum så......
    Det enda som kan bli lite problem är om det skulle regna....för jag vete tusan om vi får plats allihop inomhus. Någon som har en bra lösning på hur vi ska göra då??
    Någon som vet om man får låna lokal på tex folkets hus eller liknande?? Tips??

• Tate

Nu har vi varit på ultraljud, och allt såg bra ut! Och dessutom så fick vi veta att det antagligen är en liten flicka i magen! Känns jättehäftigt, men overkligt. Min man började yra om att han inte evt hur man tar hand om flickor, och dte vet jag väl knappt heller. Pojkar är enkla - de har en snopp och är de nakna så drar de i den hela tiden Och så kissar de rakt upp i ansiktet på en om man inte är försiktig...

• Karlskronamammut

eio - vi kan ju hyra folketshus i rödeby.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3