• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Tate

vera - vi köpte vår på coop, för sisådär 70-80 kronor. Det var i och för sig undre förrra graviditeten, men de har väl säkert sådana fortfarande.

• Bibabba

nån som kan förklara för mig vad jag får halsbränna av när jag inte ätit nåt?? (har spår av magsjuka o BM gav mig rådet att inte äta så mkt) Tidigare har halsbrännan dykt upp efter måltid, nu kommer den efter en klunk vatten

• Stumpan82
    Blekingetösen det kan bli kan halsbränna av att det bara trycker på livmodern....så  har jag också fått
  • mira

fast jag kan få halsbränna även när jag inte ätit nåt...

tänkte om du har spår av magsjuka och halsbränna - har du testat vanliga riskex? tyckte jag hjälpte lite mot halsbrännan förra gången jag var gravid - den jag fick mellan måltiderna.

• Bibabba

mira: tackar för tipset, ska genast prova!

• zillah

Jag har märkt att jag får halsbränna också när jag börjar bli hungrig. Det är ju inte utan att man börjar bli en anings trött på denna mer eller mindre konstanta sveda i strupen

• kaiija

oj vad dålig jag varit på att hänga med i diskussionerna här inne..
    garttis till alla bebisar som tycks ha tittat ut nu själv har man inte såå långt kvar nu..6dagar men bebis får gärna komma nu!

Blekingetösen:ska ge ett litet tips mot hälsbränna,drick mineralvatten det funkar alldeles utmärkt för mig,har jobbig halsbränna typ 30% av dygnet så det blir en del Loka här hemma

• Bibabba

Kaiija: kul att du hittat hit igen. Jag har hört att kolsyrade drycker kan förvärra halsbränna. Jag tycker jag får halsbränna av allt jag stoppar i mig (utom tobleoneglass, men glass ska man inte äta när man är magsjuk) så det är svårt att veta vad som orsakar det. Är helt klart värsta grav-symptomet jag har. Illamåendet var en baggis och tröttheten gick ju åtminstone att sova bort, fogarna är inte besvär varje dag och bältet hjälper, men halsbrännan är omöjlig..... Mår illa av att ta Gaviscon just nu, så det får vänta nån dag eller två.

• Bibabba

Konstigt att man inte kan uppfinna ett läkemedel som funkar och inte är jätteäckligt att tugga i sig (som gaviscon). Novalucol var helt OK till för 3 veckor sen, men nu hjälper de inte längre.
    Har faktiskt funderat på om Niferextabletterna ger mig halsbränna, eftersom symptomen ökade samtidigt som jag började ta dem. Står ju på att de kan ha halsbränna som biverkning.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3