• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • tinaaaaaa

Jag tycker med mineralvatten hjälper jätte bra mot halsbrännan och sura uppstötningar

Just hem kommen från karlskrona, sen va vi en sväng och hälsade på mina kusiner, 3,5 åringen pratar på hela tiden man får inte en syl i vädret

kaiija: Vad skönt att det bara är 6 dagar kvar Den kan ju titta ut innan med ju

• Vintrar

Blekingetösen: När jag väntade markus fick jag rådet att äta morötter det skulle tydligen hjälpa, hjälpte på mig i alla fall.

• Bibabba

Vintrar: morötter? den var ny för mig. Ska de va råa eller kokta?
    Mormor: naturell eller smaksatt mineralvatten? Har bara smaksatt, funkar inte. Det som funkar bäst är att inte äta så länge halsbrännan håller sig borta, och sen när manhar den gå o knapra på nåt mest hela tiden. (anar att ett o annat kilo komma krypande då bara)
    Vera: tröstar mig med att min halsbränna försvinner runt 1:a advent då

• Bibabba

Åt just kokta morötter till middag (är det enda som rekommenderas både mot halsbränna och efter magsjuka) Hade inte läst att de skulle va råa. Har i alla fall ingen halsbränna just nu

• Vintrar

Blekingetösen: De behöver nog inte vara råa prova det som passa dig. Till mig sa de råa men alla är vi ju olika.

• Bibabba

Råa är mer lättillgängligt och godare, går ju att ha en påse med morotsstavar i handväskan. Provade kokta mest för att det skulle vara bra vid magsjukan.

• Ylle

går ju att ha andra stavar i handväskan också. fast om dom hjälper mot halsbränna vet jag inte.

• Vintrar

Blekingetösen: Ja de är de ju. Hörde också att mandel (tror jag det va) skulle också hjälpa om man tycker om det.

• Bibabba

Klistrar in huskurs-listan vi gjort i hata halsbränna-tråden (under väntar barn, mammakroppen om nån vill kika in)

Våra huskurer mot halsbränna:
    Sötmandel
    Mineralvatten, naturell
    Sötlakrits, kan dock ge högt BT
    Pepparmynta te
    Riskakor, ej smaksatta
    Mjölk hels standardmjölk
    Morötter, råa enligt tipsaren, men jag kan intyga att även kokta funkar.

Ylle: man kan ha mkt i handväskan, handlar bara om att skaffa sig tillräckligt stor väska

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3