• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Föneböna

så då är ett bra tipps att gå och äta en rejäl kvällsfika nu då kanske..
    tack för svaret!!

• vera79

Fick en hoppgunga i present ikväll...bara det att vi redan har en likadan från babyproffsen Jag sa det men de sa inget om att de sparat kvittot så jag får nog försöka sälja den ena...

• Ylle

var på rödebybadet i eftermiddag. riktigt trevligt.
    tack vare spöregnet som drog förbi strax innan vi kom så var det inte mycket folk. skönt.

• lönnemåla

Godmorgon alla!
    Jag bor inte så långt ut i skogen. Man tror att det är längre än vad det är. Jag bor närmast Flyeryd-Sälleryd och har ca 2 mil till Lyckeby. Och som Vintrar sa det är asfalt hela vägen. Tänk på att jag är uppvuxen i Kungsmarken så jag har ett enormt behov av civilisationen.

• vera79

Gomorrn allihopa! Inatt har jag bara ammat en gång, hoppas det fortsätter så. Theo ligger här och äter frukost nu medan jag myser av att bara titta på honom. Ska nog lägga mig en stund till sen, hinner vila lite innan bvc-besöket kommer vid 11.

• lönnemåla

Vera79: Passa på att vila och mys med din lille när du kan. Ett tu tre är de så stora att man glömmer de där första mysdagarna. Vad skönt för dig att bara amma en gång per natt. Med Thilde och Agnes var jag uppe två gånger per natt. Märta däremot sover mellan 22 och 06.

• eio

Hej på er.

jordgubben - Åh, så söt hon är!!

vera - Låter underbart att bara amma en gång per natt!

Jag har återigen varit inne på förlossningen en sväng, åkte in igår vid 5 tiden på morgonen med riktigt smärtsamma värkar som kom med 4 min mellanrum. Men det visar sig vara sk "pinvärkar" dvs värkar som gör ont men inte gör någon nytta i förlossningsarbetet. Fick en dos petidin och en dos bricanyl och sen ligga kvar hela dagen för övervakning och sen på kvällen så bad jag om att få åka hem. Ligger mycket hellre hemma och har förvärkar än där inne. Det avtog senare och nu är det "bara" vanliga sd igen.
    Däremot...så fort jag kom hem så går slemproppen!!! Det måste ha varit det för det var en lite brunaktig/blodblandad slemklump. (ursäkta beskrivningen)  Så nu antar jag att jag ännu mer än innan går och väntar på att förlossningen ska sätta igång på riktigt.

Imorse blev jag väckt av maken och Eric med kaffe på sängen, skönsång  och paket!! Min födelsedag idag , hade tänkt äta på restaurang ikväll, vi får väl se hur det blir med den saken, vet inte om jag vågar ge mig iväg någonstans.

eio v35+0
  • Stumpan82

eio Grattis på födelsedagen..
    Låter som att din bebis vill komma ut...men det är ju bra att den väntar tills mamma har fyllt år iallafall.

Själv sitter jag är och har jagat försäkringskassan och nu ieftermiddag ska jag få besked om hur min föräldrapenning kommer att se ut. Kan ju vara skönt att kunna planera dagarna och ha lite koll på hur mycket pengar man får...Idag blir det en lugn dag, vovven är med sambon på jobbet och jag ska inte röja så mycket i kartongerna..Ska även ringa och säga att vi vill hämta hem vagnen i helgen..

Vet någon hur det är på små hjärtan, börjar garantin gälla från den dagen vi hämtar den eller bf datum vi sagt till dom???

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3