• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Tate

Jag drömde om träffen inatt. Tyvärr var den inte i brunnsparken, utan flyttad till Lyckeby vårdcentral. Och jag var den enda som hade med mig fika. Skäms på er!

Å andra sidan innehöll mina vaniljdrömmar varken hjorthornssalt eller mjöl, men däremot salt. Och så var de brända.

Jag kör från Lyckeby till Brunnsparken, om någon vill som inte bor altför långt ifrån vill samåka så är det bara att hojta. Ett plus om du hittar

• Tate

Grattis till bebisen evaeng! Åh jag längtar till september nu....

• Stumpan82

Grattis evaeng till lill killen...

tate så länge är det ju inte kvar till september

• Tate

Stumpan - nä, om tre månader sitter man kanske här med en liten bebis Känns både som om det är väldigt snart, fast så overkligt långt borta. Förra graviditeten fokuserade jag väldigt mycket på att jag skulle få en bebis, nu har jag mest tänkt "måste göra klart allt innan nästa kommer".

• Annione

Tate: Så du tänker på det du måste hinna med innan din bebbe kommer... Jag har oxå börjat fundera på det. Hehe. Jag är annars en sån som har börjat packa minst två veckor innan vi ska resa bort. Men häromdagen frågade sambon om jag hade packat BB-väskan. Han såg lite svettig ut när jag sa nej. Men jag lugnade honom med att han bara behöver se till att MVC-mappen och min plånbok kommer med.
    Jaja

Underbart väder idag med. Vi har köpt en golvfläkt. Kommer ihåg förra sommaren när vi letade i alla affärer och de var slut. Så nu fick det bli införskaffning av det innan supervärmen kommer.
    Hoppas ni har en skön helg!/A

• Tate

Anione - sist packade jag väskan i vecka 32 eftersom jag gillar att var ute i god tid. En vecka senare gick vattnet, men jag ville minsann inte ta med väskan för jag skulle ju inte föda barn...

Fast vi har ju bara ett par minuters väg till sjukhuset, så det är ju ingen fara om man glömmer något. Däremot blir jag besatt av saker här hemma, allt måste vara i ordning för sedan kommer ingen orka göra något. Dagen innan sonen föddes fick jag ett utbrott och grät hysteriskt för att utemöblerna inte var inplockade

• Annione

Tate: Haha. Var det din bebbe som fick konstiga idéer efter studiebesöket på förlossningen? Jag var lite orolig för det men den höll sig i skinnet
    Jo det är en del jag vill ha ordning på här hemma såklart. Vi bor i lägenhet så det är inte så mycket att fixa med. Men det är lite sånt där man har tänkt att man ska fixa och nu känns det som att det skulle vara skönt att ha gjort innan bebbeluren kommer. Typ omplantering av blommor, sortering av innehållet i sambons garderober etc. Jag funderar nog mest över att jag inte kommer orka eller hinna med det sen när bebbeluren har kommit. Men man hinner så lite när man kommer hem från jobbet, är rätt trött då och så är det ju lite kompisar man vill träffa. Jaja. Det blir nog bra
    Tittar du på fotbollen eller? Sambon sitter och är rätt högljudd, så även om jag inte tittar känner jag mig involverad i fotbollen

• solen82

Hej!! Nu har vår lilla prins, Wictor kommit!!
    Wictor föddes den 31/5 en vecka efter BF. Vägde 3670 g och var 51 cm lång!!
    Den finaste enligt mamma och pappa!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3