• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • eio

jonah - Var också i Rödebybadet igår!! Vaggade omkring där som en annan anka!!!

Vilket underbart väder det har varit i helgen!! Och idag med för den delen. Synd bara att man måste sitta på jobbet. BLÄÄÄ!!
    Hade väldigt gärna varit ledig och legat vid Rödebybadet idag med. Eric hade hur kul som helst igår.

Ser oxå fram emot lördag, hoppas verkligen vi får fint väder då.

• eio

Glömde ju att gratta till alla nytillkomna bebisar i tråden!!!!

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!

Kyss

• eio

Förresten, hur många vill ha kaffe eller te på fikaträffen???

Själv har jag tappar smaken lite på kaffe som gravid, så jag dricker helst saft. Kanske är fler som är som mig?????
    Bara så jag vet ungefär hur mycket jag ska ha med mig av varje sort.

• Karlskronamammut

eio, jag såg några "tjockisar" men ingen som vankade fram. Jag var den tjocka mamman till den söta bebisen.

• eio

jonah - Jag måste ha legat i vattnet när du gick förbi då då syns ju inte ankgången.

• tinaaaaaa

Godmorgon tjejer....

Underbart med sol idag med, synd att mna bara måste jobba.
    Det är väl inte farligt att bada ute (sjö eller klor) när man är gravid, så länge vattnet inte har gått eller är jag ute och cykla?`

Eio: Jag är med mera för en saft drickare. dricker te ibland men när det är varmt är det godast med saft tycker jag=)

Filtar eller något att sitta på tar man väl med själv till träffen?

Nu ska jag till jobber snart, har ju fått sommar jobb på karlssons *jippie* Känns så skönt att ha ett riktigt jobb, har ju bara haft praktik innan :/

• eio

mormor - Nej,  det är helt ok att bada som gravid, förutom när vattnet har gått. Jätteskönt var det igår....att ligga å flyta, man känner sig inte så klumpig då.

Jag tar med mycket saft.......hade du lite extra kannor eller så förresten?? kanske bäst med termosar, så håller den sig kall också.

Ja, filtar får man väl ta med själv, eller brassestol om man heller känner för det!!

• Stumpan82

Hemkommen från barnmorskan och allt vara bra. Har även gjort glukosbelastningen och det var också bra.
    Har bara gått upp 9 kilo
    sf mått 28 cm
    blodvärde 120
    blt 90/60
    och hjärtljudet var nu på 140

• Småtokig

Var på inskrivning i torsdag, tyckte det gick bra.

Var lite orolig för att ställa mig på vågen men det visade sig att jag hade inte gått upp någonting alls snarare gått ner något kilo. Det kändes bra.

Blodvärdet låg på 145 så några järntabletter får jag inte äta ännu. Blodtrycket kommer jag itne ihåg vad det låg på men det var nog inte så högt..

• eio

stumpan - Härligt att allt gick bra med glukosen och att det var bra med dig å bebis.

småtokig - Jag gick oxå ner i vikt i början på grav. Nu har jag gått upp ungefär 6 kilo.

Skönt att allt var bra.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3