• söjsan

starta eget

Någon här som funderar på att starta eget/nyligen har startat eget?
    Kanske någon som vill diskutera drömmar och visioner och peppa varandra!?

• Svar på tråden starta eget
  • The Dreamer

sirlig - tack för tipsen...

Visserligen tänker jag inte starta förrän jag pluggat klart, om 2 år...men då har jag ju tid på mig att slipa på någon idé och ta reda på allt man behöver i god tid...

• söjsan

hej maria84!
    Vad har du för idéer då?
    mest rädd är jag att det skall bli så mycket arbete att man inte orkar...
    men är det ngt man verkligen älskar att hålla på med skall det väl gå bra!!!

• Elfan

söjsan> Vi bor ju på landet så vi försöker hitta sätt att utnyttja det på... Du hittar en länk till vår hemsida i mitt krypin.

I vårt fall började det med att nån ville köpa ett lammskinn och sen kom en till osv. Då började vi fundera på om vi kunde utveckla det hela och få en fungerande verksamhet och så här långt ser det bra ut...

Så min erfarenhet är att hitta kunder först! Det är annars lätt att börja leta i fel ände eller fastna i byråkratin. Sirlig kom med jättebra råd - Nyföretagarcentrum och Skatteverket mfl är väldigt hjälpsamma och har ofta seminarium och likande med fokus på egenföretagande.

• anezka

Jag är ganska nystartad, startade upp mitt företag i januari men börja driva det i mars, det går sakta framåt men jag älskar det jag håller på med. det kan vara tufft i mellanåt men det funkar offtast ganska bra

• anime

Jag tänker också starta eget så snart jag är klar med min utbildning. det är tyvärr lite dåligt med anställningar inom mitt område. Det finns arbete men inga jobb!

Det känns lite pirrigt att tänka sig att ha något alldeles eget. Jag vill nog iaf först ha en anställning så att man får lite erfarenhet.

Tror också att det är så att man inte kan stämpla om man startar företag när man är arbetslös. Om man startar när man har jobb kan man ha företaget vilande om man skulle bli arbetslös och man kan därmed stämpla.

• söjsan

anezka
    vad har du fär affärsidé? Har du också en hemsida!? Spännande!

• anezka

jupp har länk i mitt krypin jag kör förnärvarande bara nättet och tradera som försäljning, men letar efter lokal för framtiden fast jag är så snål så jag vill ha en så bilig som möjligt

• Elfan

anezka> Inte snål - ekonomisk heter det ju...

• söjsan

Klart att man måste vara ekonomisk när man är företagare :D
    Elfan har ni ngn butik eller är er försäljning internetbasserad?

Svar på tråden starta eget