starta eget
Någon här som funderar på att starta eget/nyligen har startat eget?
Kanske någon som vill diskutera drömmar och visioner och peppa varandra!?
Någon här som funderar på att starta eget/nyligen har startat eget?
Kanske någon som vill diskutera drömmar och visioner och peppa varandra!?
söjsan> Mycket via nätet men även via personliga kontakter & visningar. Har märkt att man ofta går in och läser på hemsida för att sen ta kontakt. Har utgått från mig själv och försökt få med den info som är väsentlig - ska jag handla nåt börjar jag ofta att söka på nätet. Vi har alltså ingen fysisk butik men vill nån komma så är de välkomna. De flesta säger till i förväg om inte annat så för att få en vägbeskrivning till skogen...
elfan
jag bor också på "landet". Inte rikigt ute i skogen men bra nog ändå ;)
ni har inte företaget på "heltid" va?
Har hört att det brukar ta rätt många år att kunna leva helt på sitt företag.
söjsan>Det lär nog ta några år innan vi blir miljonärer...
Nä än så länge kommer jag inte att säga upp mig. Min man kommer däremot att kombinera företaget med en del annat till hösten och därmed lägga lite mer tid dock ej heltid.
elfan
okej. men det låter ju smart. Ni är ju två i företaget och på det viset kan det ju bli lite lättare.
men det är ett stort steg att gå från idé till handling tycker jag..!
söjsan> Absolut och ett stort steg framförallt om man behöver göra större investeringar i lokaler, maskiner, personal odyl. I så fall bör man nog ha en god kontakt med banken och andra kunniga för att försäkra sig om att man har en affärsidé som håller. Det kan bli en dyrköpt erfarenhet annars...
Jag räknar med ca 1-2 år innan jag ska kunna plocka lön från mitt företag suck skulle behöva pengar nu just nu lever vi bara på min mans företag han tjänar betydligt mycket mer än mej tyvärr eller kanske inte det är bra att någon drar in pengar på sitt företag
Ja, precis.
jag vill ha en cateringfirma. Eller kanske en liten dyp smörgåsbutik/café. Men helst catering för då får jag pula och fixa med maten samtidigt som jag får marknadsföra företaget.
pluggar dock nu, ett hanlvår kvar. men man kan ju börja iaf ;) Det är min dröm. tror inte att jag är akademiker... men vi får se vad det kan tänkas bli :D
Jag har en affärsidé men vet inte alls hur jag ska gå tillväga.
Hur börjar man?
Jag tänkte sälja beg märkeskläder till barn. Typ köpa på mig av mammmor som inte vet vad de ska göra med sina urvuxna barnkläder och sedan sälja dem i en affär. Eller kanske på nätet.
Men jag vet inte alls hur det ska gå till i verkligheten.
salmiak6
men det var ju en jättebra idé! Kanske kan börja med en internetförsäljning?
Mmm kanske det