• söjsan

starta eget

Någon här som funderar på att starta eget/nyligen har startat eget?
    Kanske någon som vill diskutera drömmar och visioner och peppa varandra!?

• Svar på tråden starta eget
  • Elfan

Jennybates> Va kul - då får vi en direktrapport från en starta-eget-kurs! Är det givande?

• Elfan

Glömde tacka sommartorpet för ett mycket bra inlägg tidigare som ger en anledning att fundera...

• Jennybates

Eh, ja och nej. Jag har gått en annan redan som jag tyckte var bättre, men alltid lär man sig väl nått... Men jag sparar ju några a-kassedagar tills det att jag är redo att testa köra igång... Hehe...

• söjsan

jennybates
    Välkommen, klart du får va med ;)
    Vilken härlig idé du hade. Här verkar va många kreativa själar! Hur börjar man egentligen? Jag är en sådan människa som skall göra saker och ting nu och är lite otålig. men nu vet jag nog inte i vilket hörn jag skall börja. Dessutom är jag klar med en treårig akademisk utbildning till jul och det känns konstigt att börja intressera sig för de praktiska bitarna istället.
    Har jag "slösat bort" tre år på akademisk utbildning när jag ändå antagligen ville göra ngt annat?

• BlåRosen

Hahaha

Rosen har varit på sin första "affärs lunch" i Lördags ..

(vad töntigt det låter )

• söjsan

Töntigt?? SKITCOOLT! *vill*
    Vad var det för affärslunch då? ;) *nyfiken*

• BlåRosen

TS,, ,,Töntigt å Töntigt ,, man kände sig töntig å grön ...
    Men men nån gång måste vara den första .

Vi hade en affärslunch med dom som äger butiken nu (den vi ska köpa). Vi hade öppnat ändå en sån butik om vi inte hade fått den.
    Men vi fick den pga att vi var dom mest lämpade & att vi ändå skulle öppna en sån butik även om vi inte skulle få den ..

Så vi ser det som så, vi köper upp vår ENDA konurrent ,,smart va ..Så nu finns INGA konkurrenter

Så i Lördags så gick vi igenom en del,,inredning, avtal, handpenning, mm...

Men kul var det ...

• sommartorpet

Glömmer aldrig min första representationslunch. Jag skulle ta ut en viktig kund på lunch för att försöka behålla kontot hos oss efter lite turbolens i ägarledet. Vaknar på morgonen med 40 graders feber, näsan rinner, halsen igensvullen, små röda ögon som knappt gick att få upp och naturligtvis en brinnande huvudvärk. Lunchen är omöjlig att skjuta på, alternativet skulle varit att ställa in helt, men det alternativet skulle bara inte gå.
    Det blev att proppa i sig alvedon, ta till alla kända och okända knep för att piffa upp sig och försöka se respektabel ut. Inför kunden ursäktade jag mig med "pollenallergi" som tyvärr också gav lite klåda i halsen och gjorde att jag nog själv hoppade över att äta. Det blev iallafall en lyckad lunch affärsmässigt även om det nog kändes lite besynnerligt för kunden där hon satt och åt för fullt och jag drack Ramlösa. De två timmarna det tog kändes som ett helt dagsverke och jag satt hela tiden och höll på att slockna.
    Efteråt har kunden berättat att hon ett tag undrade om det var så att vi hade så ont om pengar att det inte räckte till mat för två och det var därför jag inte åt något men att hon insåg att en sådan "allergi" det kan man ju inte låtsas så det var nog riktigt som jag sa.

• Jennybates

Nästa torsdag ska jag träffa revisorn för första gången. Har ni några tips på saker jag bör fråga? Man vill ju inte slösa bort tiden...

Svar på tråden starta eget