• söjsan

starta eget

Någon här som funderar på att starta eget/nyligen har startat eget?
    Kanske någon som vill diskutera drömmar och visioner och peppa varandra!?

• Svar på tråden starta eget
  • gemelli

Sverige behövs flera företagare.
    Har själv drivit eget företag i 6 år och det är det bästa man kan göra, jobba åt sig själv.

• Gaja
    hej och tack =)
     jo partylight är ett företag som tillverkar ljus i olika dofter och har fina tillbehör man säljer genom homeparty och värdinne erbjudandena är jätte bra så partyn kommer av sig själv jag har då inga problem alls =)
    www.partylight.se kontakta mej om ni är intresserad så talar vi via inboxen
  • söjsan

Gemelli
    håller helt med dig. men naturligtvis är det en hel del slit, ellerhur? Vad har du för företag?

Gaja
    Gör du det på heltid nu? Är det inte svårt att försörja sig på en sådan idé, är det inte lite pyramidspel över det?

• Gaja
    söjsan skrev 2006-06-02 21:17:53 följande:
    Gemellihåller helt med dig. men naturligtvis är det en hel del slit, ellerhur? Vad har du för företag?GajaGör du det på heltid nu? Är det inte svårt att försörja sig på en sådan idé, är det inte lite pyramidspel över det?
    jag jobbar inte heltid än men jag ska dit =) har gått så bra för mej nu men just nu är det ett extra knäck för mej =)
    Pyramid  hmmm karnse det men inget falsk spel är det ju utan du tjänar dina kronor osv
    nä jag tror verkligen på detta för inte alla har hört talas om ljuspartyn så många är intresserad och vill så gärna komma ... deras vänner vill gärna visa sina vänner osv sen rullar det på =)
  • gemelli

Jag driver en hudvårdsklinik.
    Ja det är jättemkt jobb. Men idag har jag två anställda så jag jobbar "bara" tre dagar i veckan.
    Men jag har slitit mkt, men man får tänka på att man sliter för att få det bättre längre fram i tiden.

• Elfan

gemelli> En fråga till dig som har hållit på lite längre... Var det ett stort steg för dig att anställa? Man hör många i dag som inte törs, mycket ansvar och stora risker osv. Nu är det inte aktuellt för vår del än men jag är lite nyfiken...

• snobben

Jo, hej hej...håller på att planera att öppna en internet butik, hoppas på att kunna öppna den snart!

• gemelli
    Elfan

Ja det var ett jättestort steg, jag expanderade mitt och jag blev tvungen att anställa.
    Men jag började i liten skala och anställde en först på timme, det kändes tryggt till en början. Men idag har jag anställt den ena fast/heltid och den andra fast/deltid.

Men den dagen dom "om" skulle bli långtidssjukskrivna, du är det inte kul att vara arbetsgivare.

Sverige är tyvärr inte uppbyggd på att vara småföretagare, så man får verkligen hoppas på att det blir en liten blåare regering.
  • gemelli

Oj vad illa jag skriver, lite trött ikväll...

Svar på tråden starta eget