• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • emmies
    dessie: ung är man när man är 15-30 börgar bli små gammal från 35 o uppåt
    nä skämt o sido! enligt mig är du i medelåldern.. inte ung och inte gammal utan mittemellan! (jag skrev medelålderstanta på skoj.. min mamma är gammal och hon är 50 äldre är man när man är 65 o uppåt.. // emmie
  • Leos och Vincents mamma
    emmies skrev 2006-06-03 22:52:19 följande:
    dessie: ung är man när man är 15-30 börgar bli små gammal från 35 o uppåt nä skämt o sido! enligt mig är du i medelåldern.. inte ung och inte gammal utan mittemellan! (jag skrev medelålderstanta på skoj.. min mamma är gammal och hon är 50 äldre är man när man är 65 o uppåt.. // emmie
    Oj!
    Då måste min sambo var gammal enligt dig då..han är nyss fyllda 35(jag är 23 år).
    Det var märkligt,för han är den sista i hela världen som man skulle kalla gammal!
    Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • snobben

Ja, när är man gammal egentligen? Det är hur man känner sig Min sambo är 40...inte särskilt gammal. Cool Jag själv fyller 31 på måndag.

• emmies
    Leos Mamma 05 skrev 2006-06-03 23:02:35 följande:
    emmies skrev 2006-06-03 22:52:19 följande: dessie: ung är man när man är 15-30 börgar bli små gammal från 35 o uppåt nä skämt o sido! enligt mig är du i medelåldern.. inte ung och inte gammal utan mittemellan! (jag skrev medelålderstanta på skoj.. min mamma är gammal och hon är 50 äldre är man när man är 65 o uppåt.. // emmie Oj!Då måste min sambo var gammal enligt dig då..han är nyss fyllda 35(jag är 23 år).Det var märkligt,för han är den sista i hela världen som man skulle kalla gammal! Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
    leos mamma05: jag skrev skämt o sido jag anser at man är åldersmässigt mittemellan ung och gammal när man är 35.. min sambo är 30 o inte så långtkvar till 35..
  • emmies

sen är det ju faktiskt så att man är inte äldre än man känner sig

• Kebnekaisa

Lite OT.
    Men vet ni, när jag åkte med fyrans buss i Stockholm,
    för några veckor sen,
    så var det en busschafför (gammal gubbe) som utbrast:
    "Dessa DJÄLVA barnvagnar!"
    för att han var tvungen att släppa på ett par "sedvanliga barnvagnar" (alltså bara några ordinära barnvagnar, med mammor till) som ville gå på bussen.

Alltså jag tog faktiskt bussnumret på den bussen.
    För jag tänkte att jag skulle anmäla det till sl connex.
    Ingen incident alls hade det föranletts!
    Enkla mammor som ville på bussen med sina barnvagnar,
    Ingen trängsel!
    och inga extra breda vagnar. + Mycket plats för dem! (det är det ju på den där 4:ans buss).

Och så utbrast han "det där"("Dessa djävla barnvagnar!"), så jag som passagerare hörde det.

Va fan!! Jag blev arg!!!

(tänkte starta en tråd om det på fl, men glömde det.)

• Kebnekaisa

Jag menar, han ska vara djä-igt glad att det föds barn i samhället!!
    och att några ser till att nativiteten ökar.

Djä-a gubbe!!!

• Kebnekaisa

(och detta tog jag bara upp, för att jag kom och tänka på det.

Jag relaterar det inte till något, i diskussionen här!

• smurfpinglan

Kebnekaisa

URS fy fan för dessa jävla puckon!
    Lite kul är de när de får för sig att smälla in en armbåge i grav magen, och när man då blir tok arg skyller de på -oj såg inte att du var gravid!
    Nehej så annars är det legitimt o puckla på folk o vem fan ser inte att man är gravid är man är i vecka 40 och man är en enda stor mage! GRRRRRRRRRRRRRRRRRR

• Brevdruvan

Ts, nu har inte jag läst hela tråden, men hur hade du reagerat om det var en rullstol som stog där? För mig är det samma sak. Det är väl bara bra om de kan klara sig själva så att skattepengarna kan läggas där de verkligen behövs.

Svar på tråden Jäkla rullator