• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • Leos och Vincents mamma
    Dessie skrev 2006-06-02 17:25:29 följande:
    Vackerpingla: du kan väl oxå ha empati för andra personer för h*****e!!!!Och varför är det bara yngre som ska visa respekt för äldre?? Kan det inte vara tvärtom oxå????Vår flicka föddes i aug -03 med akutsnitt. Blev en hel del komplikationer som gjorde att jag inte ens fick ta vagnen upp för det lilla trappsteg som finns vid bakdörren på bussen.En ggn när jag & mina 2 barn skulle åka till mormor och vi skulle gå på bussen så bad jag en dam om hjälp. Hon var i 60-årsåldern och såg spänstig ut. Tror du att hon hjälpte mig?! Never, lilla gumman!!Jag bad henne artigt om hjälp - till svar fick jag ett snäsigt "du som är ung borde väl kunna det där själv."Till slut var det en kille i 16-årsåldern som hjälpte mig.Så om det bara är yngre som ska visa respekt så kan väl de "j***a gamlingarna" ta taxi ist!!!!!!!!!!!!!!!
    Oftast när jag åker buss med barnvagn så är det faktiskt de äldre(oftast med rullator eller käpp)som erbjuder sig att hjälpa mig på med barnvagnen på bussen de ggr jag behöver hjälp o då snackar vi om gamlingar som är typ 75 år å äldre.
    Jag har dock alltid tackat nej till deras hjälp o försökt att bett nån annan lite yngre om hjälp för jag tycker såå synd om de stackars tanterna som ska offra sig o hjälpa mig när de är så dåliga själva.
    Så de flesta äldre är faktiskt snälla!

Dessutom så undrar jag varför man som nyförlöst o snittad o när man dessutom hade det så jobbigt som du säger,åker buss överhuvudtaget då!
    Då skulle jag stanna hemma o vila istället!

Jag hade planerat snitt o hade oxå ont efteråt o jag fick inte heller lyfta på flera veckor(det får ingen som har fött med snitt).
    Jag åkte inte buss förrän våran son var typ en månad gammal.
    Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • Anna81

dessie:
    jag förstår inte vad du skulle ut och åka buss med barnvagn om du inte fick lyfta.
    Jag tycker oxå att man ska få hjälp med vagnen på bussen men jag skulle aldrig komma på att be en tant i 60 års åldern.

Egentligen så är det chafförens jobb att kliva av och hjälpa till.

• Dessie

Tilla alla som hoppar på mig: när jag åkte buss var det TRE MÅNADER EFTER AKUTSNITTET och det var bara lyftandet jag inte fick göra.

Anna81: finns det nån övre åldersgräns till att inte hjälpa till med en barnvagn??
    Den unga killen som hjälpte mig - jag skulle kanske ha sagt till honom att han var för ung då?!

• Leos och Vincents mamma
    Dessie skrev 2006-06-02 22:35:59 följande:
    Tilla alla som hoppar på mig: när jag åkte buss var det TRE MÅNADER EFTER AKUTSNITTET och det var bara lyftandet jag inte fick göra.Anna81: finns det nån övre åldersgräns till att inte hjälpa till med en barnvagn??Den unga killen som hjälpte mig - jag skulle kanske ha sagt till honom att han var för ung då?!
    Men om du inte fick lyfta så förstår jag ändå inte varför du åkte buss!
    Det spelar väl ingen roll hur länge efter det var..fick du inte lyfta så ska du inte åka buss heller,för du kan ju inte förvänta dig att ALLA hjälper dig med vagnen.

Så du menar på största allvar att du tycker att äldre människor på kanske 80 år ska hjälpa dig med barnvagnen??????
    Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • noname

dessie..ingen som hoppar på dig..låter bara lite dubbelt liksom...
    du fick inte lyfta...ok...men om man nu ska åka buss med sina ungar så blir det ju lyft...

smaken är som baken.....
  • emmies
    Dessie skrev 2006-06-02 20:03:19 följande:
    emmies: jag var på bättringsvägen men fick fortfarande INTE lyfta.Ang. respekt - om jag ska visa någon respekt så förväntar jag mig respekt tillbaka!!Jag läste en bra sak för ett tag sedan - "Respekt är inget man bara får - det är något man förtjänar!!"Bjuder du mig på taxi??
    Dessie skrev 2006-06-02 20:59:20 följande:
    smurfpinglan: håller med - jag hade aldrig frågat om hjälp om jag kunde ta vagnen själv på bussen.Och som sagt - varför ska bara yngre "ta skit" och le, tacka o ta emot?!
    Dessie: efter en snabb titt på din pres så insåg jag att du nte var så ung som jag trodde att du var! ditt sätt att formulera dig gjorde att jag trodde du var en rebbelisk 20 åring men jag anser inte dig derekt vara ung! i mina ögon är du en medelålders tanta som jag mer än gärna bjuder på taxiresan så du slipper åka buss med pensionärer!  // emmie
  • Anna81

nej men det är ju mer troligt att en 60 årig kvinna är svagare kanske sjukare än en 16 årig kille.
    Det var så jag menar.

• noname

anna81..hahahaha...jag e nog för trött nu..för nu tyckte jag ditt senaste svar va kul...

smaken är som baken.....
  • Dessie

Leos Mamma 05: nu var det fråga om en dam i 60-årsåldern.

Anna81: min svärfar ska fylla 64 i år & hans "tant" ska fylla 67 i år - båda 2 är absolut INTE rädda för att hjälpa till med barnvagnar på bussen.
    Min svärfars "tant" har sagt att hon blir glad över att nån frågar henne on hjälp ist för att folk ska se på henne som en äldre tant.

• smurfpinglan

men herre gud om man ber en dam om hjälp med på lyftning behöver hon ju inte fräsa otrevligt, det klarar du själv! Alltså n tycker jag att det var tanten som betedde sig jäkligt otrevligt åt så varför ska alla på dessie hela tiden att hon minsan inte ska åka buss. vaddå ska hon inte åka buss eftersom att det finns otrevliga tanter som fräser! HALLÅ!?

Svar på tråden Jäkla rullator