• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • emmies

jag sade inte att hon sagt det.. men i ett av hennes första inlägg fick det att låta som det

• emmies

noname: då e vi två;-D det jag skrev till dessie var inte ELAKT menat kanske låt det så..

• emmies

jaja.. jag skall inte klanka på någon.. men jag trängs gärna med tanter o rullatorer på bussen! 

• Leos och Vincents mamma
    Dessie skrev 2006-06-03 12:06:00 följande:
    noname: det var ganska många som skulle med bussen så därför bad jag en passagerare om hjälp.Som sagt - jag vet lika lite om tantens ev krämpor precis lika lite som hon visste om mina krämpor.Äldre ska inte ta för givet att bara för att man är ung så har man inga krämpor.Jag blev inte sur för att hon sa nej - det jag blev sur över är att hon SNÄSTE åt mig att jag skulle klara det själv.
    Du skriver att äldre inte ska ta för givet att man inte har några krämpor bara för att man är ung!

Men du säger ju emot dig själv,för till mig skrev du att det här var en tant i 60 års åldern som visst kunde hjälpa till tyckte du..
    Men bara för att hon "bara" var i 60 års åldern så kan ju inte DU veta vad HON har för krämpor lika lite som HON kan veta vad DU har för krämpor!
    (Hur vet du överhuvudaget att hon var i 60 års åldern???Jag tycker att det är sååå svårt att bedömma nåns ålder).
    Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • Dessie

emmies: jag drar INTE alla äldre över en kam!!
    Och var går gränsen ung/gammal för dig????

Leos Mamma 05: denna damen är en bekants bekant - just därför vet jag är hon är/var i 60-årsåldern.
    Och JAG FRÅGADE HENNE ARTIGT OM HON VILLE (OBS!!!!! VILLE, EJ TVUNGEN) HJÄLPA TILL!!!!

Och till alla som "hackar" på mig: var vänliga att sluta "hacka" på mig för att jag inte tycker lika som er!!!!
    Ber så mycket om ursäkt för att jag frågade en dam vänligt om hon ville hjälpa mig - lovar på heder och samvete att aldrig mer fråga nån om hjälp, vare sig det är en ung eller gammal!!!!!!!!!!!!!!!

• noname

dessie..men det är ingen som KLANKAR ner på dig...folk frågade precis lika artigt som du frågade tanten vf du nu åkte buss om du inte fick lyfta...hur svarade du då?..smått irriterad...precis som tanten på bussen...ja du ser...

smaken är som baken.....
  • Dessie

noname: ni ifrågasatte mig och jag ifrågasatte aldrig tanten!!

• noname

vi frågade dig varför?..vilken skillnad är det egentligen?ska man vara snäsig då en fråga kommer upp om frågan lyder varför?..ville bara poängtera att svaren var ju snäsiga från din sida ...inget illa menat ...

smaken är som baken.....
  • Dessie

Du ser - du fortsätter att ifrågasätta mig!!
    Om du har läst mina svar var jag tvungen att åka buss. Jag skulle till tandläkaren 2 ½ mil härifrån (var listad där då men har bytt nu), hade inte varit där på 5 år.
    Min man hade "upp över öronen" med arbete på sitt jobb så han kunde tyvärr inte skjutsa mig.
    Min mamma mötte mig vid bussen och hjälpte mig.

Ursäkta mig ännu en ggn för att jag skulle åka till tandläkaren och att jag inte är lika perfekt som alla andra!!!!

• noname

nej jag har inte ifrågasatt dig..jag drog upp en pararell...snäsning som snäsning liksom...

smaken är som baken.....
Svar på tråden Jäkla rullator