• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • smurfpinglan

mammatilmoa
    nä fy fan vilket sätt!
    Inte konstigt man drar sig för att åka buss när man har vagn, hua!

• mammatilmoa

smurfpinglan

verkligen, oc jag bor så pass avsides att jag måste på denna j'vla buss och blir det då som det blev förut kan man ju få stå hela dagen om det skiter sig ricktigt!

• Elis är min kärlek

Men ta ett körkort och åk bil då alla ni som inte vill ta den "j-vla bussen". Ingen har tvingat er. Hade det inte varit för dom gamla så hade det inte kommit någon buss alls!

• mammatilmoa

elias är min kärlek

betalar du körkortet, så jättegärna!!!
    alla har inte den lyxen att BARA TA körkort!

• Elis är min kärlek

Mamatillmoa: Nä, och ALLA kan inte ta färdtjänst för dom är inte berättigade till det, och ALLA är inte friska som du och jag!!! Var glad över att du och dina barn slipper gå omkring med rullatorer och visa istället lite hänsyn till andra människor!

Vad skulle du gjort om du råkat få ett handikappat barn som satt i rullstol. Hade du då aldrig åkt buss utan alltid tagit färdtjänst då.. ifall om att det kanske råkar komma en mamma med barnvagn???

Jag tycker hela diskutionen är helt sjuk!

• noname

elias...japp denna dissk är urdum...men ngr såna trådar ska ju oxå finnas..så vi har ngt att gnabbas om..vi är ju trots allt kärringar..å kärringar älskar att dissk å älta...

smaken är som baken.....
  • Elis är min kärlek

Noname: väldigt sant!

• smurfpinglan

Mamatillmoa: Nä, och ALLA kan inte ta färdtjänst för dom är inte berättigade till det, och ALLA är inte friska som du och jag!!! Var glad över att du och dina barn slipper gå omkring med rullatorer och visa istället lite hänsyn till andra människor!

ja men bara för att en äldre människa är sjuk och beroende av rullator bettyder väl inte det att den personen har ensamrätt på bussen och inte kan flytta undan sin jävla stol lite av hänsyn så även en barnvagn får platts. Det är dessa människor jag spyr över och när de är så otrevliga och elaka har jag noll sympati för deras ömma ben tyvärr!
    På tal om körkort kan inte dessa gammlingar me sina barn skjussa dem i stället så sliper de allt krångel på bussarna och alla andra stackars satar med barnvagnar som vill på.
    Som sagt denna tråd är sjuk man får minsan inte klaga på en otrevlig gamling som vägrar vara tillmötesgående och flytta undan stolen lite så båda får platts utan man ska bara tåla deras skit beteende och vänta på nästa buss för att de är giriga om sin platts. Nä fy fan nästa gång jag ska på bussen med en barnvagn och någon skiter i att vara tillmötesgående så båda får platts då får de tåla en barnvagn uppkörd i arslet.
    Får hoppas det smakar för jag ska minsan ha äganderätt om bussen

• mammatilmoa

elias min kärlek

nu är det faktiskt så att jag är kroniskt sjuk sen 10 år tillbaka  och kan inte leva "normalt" som DU då.. så kom inte och säg att jag inte vet hur det är att vara sjuk!

jag har färdtjänst men av en anledning att det är så pass dyrt att åka det avstår jag hellre om det inte blir ALLTFÖR jobbigt med buss..
    dom som  KAN tycker jag ska visa hänsyn till barnvagn , men absolut, dom som inte kan då rullstolsbundna har jag förstående för, det var inte det diskutionen handlade om.

• Jennie med ie

Tja, det är väl ändå en milsvid skillnad mellan att klaga på de med rullator (eller barnvagn) som inte visar rimlig hänsyn och på att mena att de med rullator (eller barnvagn) inte ska åka buss alls...

Svar på tråden Jäkla rullator