• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • Elis är min kärlek

Mammatilmoa: Men det borde väl du veta då (vet inte vad för sjuk du är) men att man inte alltid bara "slänger ihop en rullator" hur som helst.. och speciellt inte om man kanske börjar närma sig 100år.

• mammatilmoa

brevduvan

hjälp finns alltid att få på bussen! jag lovar frågar dom finns det alltid nån som kan hjäpa, och så svåra är dom inte att fälla ihop.

• noname

jag tror det finns en stor anledning till att de INTE flyttar sig från rullatotorn..det är den som bär de..det är deras enda lilla trygghet när de är ute å åker..å att gå ngr steg från rullatorn å även fälla ihop den är nog inte det lättaste...

smaken är som baken.....
  • AnniaB

MammatillMoa: Det är väl inte så många pensionärer som kan fälla ihop sin rullator. När (om) de väl får ihop den är det väl dags att fälla upp den igen. Varför kan inte du istället fälla ihop din vagn?

• Brevdruvan

När folk inte ens kan resa på sig så att de kan få en annan sittplats än där du tycker att de inte ska sitta...

• mammatilmoa

elias min kärlek

rullatorer är INTE svåra att fälla ihop, dom är ju gjorda så att dom lätt ska kunna fällas ihop hur dålig man än är. och är man så pass dålig att man inte klarar det, så klarar man nog inte ens av att GÅ med den, och då inte heller ta upp denna plats!

• mammatilmoa

annab

jag skulle med glädje fälla ihop min vagn om jag ansåg att det skulle ta mindre plats, men det är dock lite svårare då jag har en person i den, det har inte folk med rulator!

• noname

mamma till moa..du måste ju skoja??..du tycker fullt ut att de som använder rullator..å många kan inte ens gå utan den ska fälla ihop den??...

smaken är som baken.....
  • noname

mammatillmoa..denna person du har i vagnen kan ju sitta i ditt knä kanske??

smaken är som baken.....
  • Elis är min kärlek

Mammatillmoa: Om jag hade varit du nu så hade jag nog backat lite. Menar du allvar?

Svar på tråden Jäkla rullator