• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • ciccielv

men alla mammor kanske inte är helt friska,en del kanske behöver sitta pga värk i bäcken när de är gravida o har barnvagn med sig osv.jag kunde knappt röra mig de 3-4 sista månaderna,o hade mycket svårt att komma med bussen hem från stan,då jag inte kunde stå pga en s*atans värk,men rullatorfolket vägrade flytta på sig pyttelite så man kunde sitta,alla unga mammor kanske inte har all tid med att stå på en busshålls plats hela dagen för att de äldre ska ta upp 90%av de gemensamma platserna.alla har rätt att åka buss,men då ska alla få åka med oxå när man har köpt dyrt busskort,o vi med barnvagn hinner knappt på,då de med rullatorn går på där fram o vi med barnvagn ska vänta innan alla har gått av innan vi kommer på bussen,ofast är det fullt då

• Pyff

Jo, men TS, det är ju en jättebra idé - att ALLA gamla ska åka färdtjänst istället för att nyttja allmänna transportmedel....... Hoppas bara du är beredd på att betala notan!!! Har du den blekaste aning vad färdtjänst och sjukresor kostar svenska samhället varje år?!! MASSOR OCH ÅTER MASSOR av miljoner!
    Från en som arbetar på en beställningscentral för färdtjänst och sjukresor..............

• LyckaJones

Man kan väl prata med "rullatorfolket" de kan ibland behöva hjälp för att flytta sin rullator då de ofta är rätt svaga, vilket man i regel är när man kommer upp i den ålder man är när man får sin rullator!

• Jennie med ie

Pyff, ja det är en intressant tanke. För det första så har långt ifrån alla som har rullator rätt till färdtjänst, kan man med det lila hjälpmedlet ta sig dit man behöver med kommunala transportmedel så anses man i regel heller inte i behov av färdtjänst. Och för det andra: OM alla dessa hade rätt till färdtjänst och dessa skulle nyttja den för varje tur då de egentligen mycket väl skulle kunnat åka kommunalt så hade det blivit ett jäkla hoolaballoo om det eftersom det som du säger hade kostat multum med pengar och resurser.

• noname

brevduvan..ja precis min mening....vet inte om du missuppfattde mitt svar till tina g?

smaken är som baken.....
  • Brevdruvan

Noname: missförstod dig. Ber om ursäkt.

• noname

ingen fara...

smaken är som baken.....
  • mammatilmoa

rullatorer (?) GÅR ju faktiskt att fälla ihop... vilket INGEN har erbjudit sig till, till mig ailf..
    blir mäckta irriterad då det sitter en med rulator på barnvagnsplatsen och tar upp ännu mera plats då man i regel kan få plats med en rulator och en vagn.
    jag var med om det en gång då jag stog mitt ute i ingenstans och väntade i 20 minuter på bussen, när den väl kom satt det en tant på barnvagnsplatsen med rulator och sa- ja du, det är trångt idag! OCH SITTER KVAR!
     fick snällt vänta på nästa buss som kom 20 minuter senare, då sitter det en ung kille med en massa saker och även han vägrar flytta på sig!
    frågade snällt om han kunde sätta sig nån annan stans så jag fick plats men han tittade bara bort och låtsades inte om mig.
    så jag fick vänta YTTLIGARE 20 minuter!
    då var min dotter 1,5 år och var inte alls road av detta!
    så usch för personer som inte ORKAR flytta på sig trots att dom kan!

• ciccielv

mammtilmoa,känner igen det så väl,de har ju en sittplats på rullatorn men den använder de aldrig,helst ska de sitta på ett säte o ställa rullatorn mitt i gången,undra vad som skulle hända i en trafikolycka,folk skulle inte komma fram o ut ur bussen.busschaförena säger åt dem att de inte får ha sina rullatorer i gången,men de lyssnar inte.o fräser ilsket när man kommer med en liten vagn gör de ofta,de äger inte bussen som en del av dem tror

• mammatilmoa
    ciccielv

precis.. så fruktansvärt irriterande..
Svar på tråden Jäkla rullator