• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • noname

smurfpinglan..nu missade du en poäng...hon fick inte lyfta...att åka buss betyder lyft...man kan ju inet räkna med hjälp tyvärr...så df vart man som ett frågetecken...

smaken är som baken.....
  • smurfpinglan

noname
    ja men det var tre månader efter snittet och hon kanske var tvungen att nyttja bussen :-O, tyvärr tror man väl för gott om folk att de har någon slags artighet men tydligen inte. Dessutom innebär inte alla bussar lyft heller och dessutom kan man ju faktiskt svara lite trevligare även om det innebär att det är ett nej. Sånt stör jag mig enormt mycket på.

• Dessie

noname: jag tycker att det är du som har missat en poäng........hade jag INTE fått hjälp av nån passagerare så hade jag naturligtvis bett busschauffören om hjälp!!!!!!
    Men du tror kanske inte att jag hade tänkt på det?!?!
    Är det okej om du och alla andra slutar klaga på mig nu??????????????????????????
    Jag ska självklart bara be personer mellan 15 - 30 år om hjälp i fortsättningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• noname

dessie...vf inte be chauffören om hjälp m en ggn....?äsch d e struntsamma...poängen jag vill komma till är att DU kan ju inte veta om denna tant hade krämpor osv...visst hon snäste åt dig...d var ju dumt...

smaken är som baken.....
  • SaraoAlbin

Ojojoj detta var ett infekterat ämne
    Jag tycker det är ett givande och tagande från båda håll! Äldre bör visa respekt för yngre och yngre visa respekt för äldre. Hur svårt är det?
    Bor i södra Sverige och här är väldigt mycket debatt om barnvagnars vara eller icke vara på caféer osv.
    Jag  anser att ALLA har rätt att vara överallt. Det gäller ju att visa hänsyn till andra. Sätt vagnen ett bit bort så den inte är i vägen. Lås fast den utanför (under uppsikt kan rekommenderas).
    Jag har aldrig sett speciella bord för tonåringar, pensionärer, rullstolsburna osv....

Jag vet att det finns mammor och pappor där ute som är de enda i hela världen som fött barn och som har den finaste vagnen och den mest gudomliga baby. Eftersom dessa föräldrar är de enda som fött barn någonsin så har de självklart all rätt att ta all plats överallt   Sen finns vi andra  

Med lite vett mellan öronen hos alla borde väl alla kunna samsas på caféer, på bussar, på trottoarer osv.

Kram till ALLA!

• SaraoAlbin

Har inte läst alla inlägg kan meddelas....men läste TS......

• smurfpinglan

Nästa gång en äldre kanske vill ha hjälp av från bussen kanske jag ska näsa, nej det får du klara själv!
    För trotts allt så kanske hon inte behöver hjälp utan bara är slö som min granne som inte ens behöver sin rullator. Hur kan jag möjligt vis veta om denna tant verkligen är skröpplig?
    Tänk vilket fint samhälle vi skulle ha om alla betedde sig så mot varandra.

• Kagi

Ska man inte kunna räkna med hjälp från sina medmänniskor? Hur lågt har samhället sjunkit om vi inte ska kunna tänka: "ok, det blir nog lite besvärligt att åka buss, men jag får nog hjälp av någon snäll person"? Och om man då blir tillfrågad men av någon anledning rent fysiskt inte KAN hjälpa till - då kan man väl säga det lugnt och vänligt? Man har väl mål i mun?

Nej, jag måste säga att efter att ha bott utomlands i några år så tycker jag, tyvärr, att svenskar är ohyfsade, buffliga och själviska. Ett ytterst fåtal ber om ursäkt eller alls ser andra människor. Det är en riktigt otrevlig upplevelse att gå på stan i en svensk stad när man är van vid den relativa vänligheten i USA (och då bodde jag ändå i en del av det landet där folk av andra amerikaner i allmänhet uppfattas som ohyfsade).

• Dessie

smurfpinglan: jäpp, var tvungen att åka buss. Jag bor i Enköping och skulle åka till Bålsta som ligger 2 ½ mil härifrån.
    Jag är listad hos tandläkaren i Bålsta och skulle till "käftis" för jag hade inte varit där på 5 år och skulle jag ha tackat nej till denna tid hade jag fått vänta 1 år för de hade så lång väntetid.
    Min mamma bor i Bålsta och hon mötte mig vid bussen och sedan tog hand om barnen.
    Min man kunde tyvärr inte få ledigt från jobbet för att skjutsa mig - de hade "upp över öronen" med jobb.

Svar på tråden Jäkla rullator