• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • AnniaB

Mammatillmoa: Du kanske inte ska vara så förvånad över att folk inte visar dig hänsyn, du verkar inte vara så pigg på att göra det för andra, framförallt inte för människor som kanske "behöver" det.

Annia heter jag förresten!

• smurfpinglan

konstigt att så många äldre minsan är kapabla att occupera 2-3 plattser som skulle räcka til två barnvagnar till, vara otrevliga och snäsiga om man ber snällt att de kan flytta sig lite så man oxå får nyttja den ALMÄNNA plattsen som är till för ALLA. DVS inte enbart de med rullatorer.
    Det klarar de minnsan av men inte vrida undan rullatorn lite av hänsyn till andra.

• smulan76

SMurfpinglan
    Ja med tanke på tonen i dina inlägg så undrar man ju hur vänligt du ber dom att flytta på sig?

• noname

har ni hört ordspråket: som man bäddar får man ligga?..smurfpinglan å mammtillmoa..ni kanske skulle tänka över det...

smaken är som baken.....
  • mammatilmoa

smurfpinglan

vi får väll helt enkelt bete oss som dom med rullatorer, verkar juh uppenbart av förgående inläggare att det är acceptabelt..

• noname

mamatillmoa..du förstog tydligen inte ..ja ja..

smaken är som baken.....
  • mammatilmoa

noname

ska helt enkelt börja uppföra mig som dom med rullator jag mött, enligt er så är det ett acceptabelt betende.
    mäne vad bra, ska se hur jävla bra man bli bemött då.
    har hitills bara blivit behandlad som skit när man ber vänligt att folk kan försöka fixa lite plats på denna ALLMÄNA plats.så det kanske är som ni säger what comes around goes around...

• mammatilmoa

ANNIAB

ja som du ser har du inte uppfattat mitt namn rätt heller!

• AnniaB

Mammatillmoa: Du verkar ha haft extrem otur gällande pensionärer. Min erfarenhet är att det finns många trevliga tanter och farbröder som nästan ber om ursäkt för sin existens. Självfallet finns det också surpuppor, men nog inte mer än bland andra åldrar.

Eller så handlar det helt enkelt om inställning...

• nitedrive

Å andra sidan är en hel del mammor MED barnvagn ovilliga att maka på sig en centimeter så det kommer in en till också,iallafall på spårvagnarna i Gbg.Tycker de unga utan barnvagn är betydligt mer ovilliga att visa hänsyn än gamla med rullator.
    De knör sig på i mitten(där vagnen är nersänkt just för att barnvagnar och rullatorer ska kunna komma på lätt) trots att det finns andra dörrar,trängs,you name it.

Har man rullator är man rörelsehindrad(och ofta gammal)=kanske inte lika glad och pigg som någon utan.Bara en sådan sak.

Svar på tråden Jäkla rullator