• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • kjempejente

Man kan vika ihop rullatorerna.. men ofta är dem så svaga dem som har rullator att dom får inte ihop den.

Jag tror att många av dem som har rullator hade önskat sig färdtjänst men i det samhälle vi valt att ha så sparas det in på detta...

• Angelinas mamma

Den buss jag brukar åka finns det nästan alltid rullatorer på, då det är många gamlingar som åker samma buss. Jag har inget problem med detta utan jag tycker att dom har lika rätt som jag att åka buss. Ibland när det är ont om plats brukar jag be dem att flytta lite på den eller vika ihop den, ibland hjälper jag dom att vika ihop den tillochmed. Dom brukar bara le åt mig och är jättetrevliga. Förstår inte varför dom skulle ha färdtjänst för att dom har en rullator? Som sagt, det är en allmän plats.
    Däremot är det lite irriterande då det redan står 3 vagnar på bussen så man får vänta i 30 på nästa eller gå hem... händer ofta.

• Surfinia

Min morfar som är 94 år kan INTE fälla ihop sin rullator själv. Jisses så en del människor resonerar angående äldre, bara för att man har stött på några sura och griniga åldringar, så är ju inte alla så.
    Visa lite hänsyn snart är vi själva där.

• Brevdruvan

Något ni inte visste om färdtjänst...
    Det ingår inte sjukresor i avtalet så då får man betala fullt taxipris. Åtminstone är det så här i Göteborg.

• Leos och Vincents mamma

Har man jobbat flera år i äldrevården som jag har gjort så ska gudarna veta att det finns pensionärer som är allt annat än trevliga!!
    Jag har blivit kallad många fula saker o som inte ens är värda att upprepas.
    Dock så är 98% av alla pensionärer VÄLDIGT rara,söta o trevliga o det är därför som jag ÄLSKAR mitt jobb.

Men ville bara inflika att det finns äldre människor som är otrevliga oxå..tänkte bara säga det med tanke på att vissa här inne höjer alla äldre till skyarna!!

Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • LyckaJones

Kan man inte komma ifrån detta problem om man låter sina barn gå på sina små fötter istället för att sitta i vagn?
    Det hade nog jag gjort om jag upplevt det som så störande med platsbrist pga rullatorer!

• Leos och Vincents mamma
    LyckaJones skrev 2006-06-05 08:49:54 följande:
    Kan man inte komma ifrån detta problem om man låter sina barn gå på sina små fötter istället för att sitta i vagn?Det hade nog jag gjort om jag upplevt det som så störande med platsbrist pga rullatorer!
    Alla barn är väl inte så pass stora så att de kan gå!!
    Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • Elis är min kärlek

Undrar just hur alla pensionärshatare kommer att bli själva när dom blir gamla?! Vem vet, ni kanske är så friska och krya (verkar ju inte sämre) att ni tar rullskridskorna ner till stan istället för rullatorn och bussen.

Ja man får skratta åt denna helt hysteriska okunskap om äldre människor! Det märks klart och tydligt att ni varken jobbar med äldre eller har haft speciellt många äldre"kontakter". Det tycker jag är synd. Varför inte praoa en sväng på hemtjänsten el. likn. i sommar för att på så vis få lära känna alla dessa faktiskt goa och glada gamlingar också. Lycka till!

• LyckaJones

Nej men det klart jag vet det att inte alla barn kan det.
    Men många gånger så är det så tycker jag!!

• smurfpinglan

SMurfpinglan
    Ja med tanke på tonen i dina inlägg så undrar man ju hur vänligt du ber dom att flytta på sig?

har ni hört ordspråket: som man bäddar får man ligga?..smurfpinglan å mammtillmoa..ni kanske skulle tänka över det...

Ja som sagt är trött på att vara trevlig mot gamlingar ber man dem snällt att flytta sig lite och får en snäsig komentar tillbaka, då trycker jag helt enkelt undan deras lilla rullator så båda får platts. Som sagt som man bäddar får man ligga råder även över gammlingar som även DE måste flytta på sig.

Svar på tråden Jäkla rullator