• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • Jennie med ie

Personen kan du ju ha i ditt knä och nån av alla mängder hjälpsamma människor på bussen kan fälla ihop vagnen. Bingo!

• mammatilmoa

noname

ja, jag anser det, på bussen står dom ju inte och därför behöver dom inte den uppfälld.
    ser chauffören dessutom att personen har problem med att gå så åker h*n inte förräns den personen satt sig.
    och hjälp finns alltid att få!

• mammatilmoa

jag brukar faktiskt fälla ihop vagnen och ställa på högkant då min dotter är kapabel att gå själv, just för att jag VET hur irriterande det är med personer som inte visar HÄNSYN!

• AnniaB

Mammatillmoa: Varför tar du inte med en bärsele så kan du sitta verhelst du önskar och är inte ett dugg beroende av barnvagnsplatsen.

Många äldre skulle aldrig ens våga fälla ihop sina rullatorer. Många äldre blir nämligen ängsliga, dels för att någon ska ta deras rullator (sant, vad nu någon skulle vilja ha den till) eller att de inte ska hinna av, kunna fälla upp rullatorn osv.

/AnnIa

• noname

mammatillmoa...ingen barmhärtighet för de äldre från din sida hör jag...

what goes around comes around...

smaken är som baken.....
  • mammatilmoa

annab

som du kan se i tidigare inlägg så är min tje kapabel till att gå, vi har endast barnvagn då vi ska en lång väg, eftersom att det är personer som inte visar hänsyn!

• smulan76

Ha, ha ,vilken diskussion
    Rullator är ju faktiskt ett handikapp hjälpmedel, det är ju inte utan orsak att personen använder en sådan. Oftast är ju personen i fråga inte så pigg och stadig i kroppen. Då är det inte lätt att fälla ihop en rullator samtidigt som bussen kör. Visst kan dom be om hjälp men sen vill det ju till att någon hinner hjälpa dom när dom ska av också.

Har ni verkligen provat att fälla ihop en rullator? VIsst är det ganska enkelt men när den väl är ihopfälld kan den inte stå, alltså måste man lägga den ner på golvet (inte heller helt lätt för en handikappad) + att den ju fortfarande tar plats.....
    Eller ska dom ha rullatorn i knät?!

• mammatilmoa

noname

jo, absolut... men inte till dom som inte behöver det! jag tycker bara att dom som KAN och är KAPABLA till det ska visa hänsyn.. hjälp finns alltid att få! det kan man inte komma ifrån.

• noname

mammatillmoa...så du ser alltså vilka som är kapabla till vad??..va bra!

smaken är som baken.....
Svar på tråden Jäkla rullator