• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Lilou

Gokvall!

Ar ganska bombad idag...sa det blir pers. halsningar imorgon, ber om ursakt...Generad

Ida mar fortfarande daligt Liiiite battre an igar....inte lika hog feber...runt 39 grader pa kvallen (nu alltsa)...var piggare pa dagen an igar iaf. Men HU....min lilla flicka Jag beundrar min karl ngt OTRLIGT. Han ar varldens basta pappa till Ida...han tar hand om henne HELA tiden, praktiskt taget. Hon blir ju annu mera pappig nar hon ar sjuk. Han kan inte ens ga pa toa utan henne, hon blir helt hysterisk. Och aven fast han inte far ngn som helst somn (nastan) sa tappar han ALDRIG talamodet. Han gar och lagger sig med henne i sangen vid halv atta och klappar henne, baddar hennes panna, ger henne att dricka, trostar och gosar. Nonstop HELA natten. Vankar runt runt runt med henne. Jag ar verkligen stolt over honom.

Imorse gick jag en langpromenad SJALV med Ida...nastan tre timmar Hon sov sott i vagnen...sa jag satte mig pa en bar och at frukost oxo...kom hem lite i tio och sa gick karln upp. Sedan har jag stadat, tvattat (for hand, pust), strukit, lagat mat, diskat osv...som vanligt, med andra ord

Var ute och sprang nu pa kvallen oxo...skont att komma igang med det igen oxo.

Ar sa lycklig att jag klarar av att gora nastan ALLT sjalv nu UTAN panikangest och HELT SJALV Jag far lite angest ibland, men jag 'andas bort' det Jag har ju inte kunnat gora dessa saker pa over tva ar! Ar SA lyyyycklig *dansar*

Japp. Sa ar det.

Ar iaf heeelt slut. For aven om karln gor allt med Ida pa natterna, sa ar ju jag med dar i sangen oxo...hamtar vatten, blojor och div. grejjer...sa jag far heller inte sa mycket somn...*gaspar*...

sa lange!

• Sarasnaran

Tjingeling!

Min dag då...
    Vaknade på toook för tidigt med tanke på de nattliga aktiviteterna här på vår gata.
    Grannar som springer ut och in, mystiska bilar som lämnar paket mitt i natten i ett släckt (!?) trapphus, ett huslarm som gick av någonstans och såklart vaknade Hugo tidigare än vanligt. Pust.
    Vi förmiddagsvilade på soffan i vanlig ordning och sen gjorde vi oss iordning runt lunchtid.
    Tänkte egentligen gå upp till Orup men har haft ganska ont i fogarna så jag tog bussen.
    Det var en helt tokig grej alltså!
    När jag satt och väntade på bussen så kom det en tjej med syskonvagn. Vi skulle såklart på samma buss. Dessa lokalbussarna är småsmåsmååå så det är inte någon stor sak. Så vi knökade oss på denna lilla buss då'rå. När vi åkt en bit så ska EN VAGN TILL på! Helt galet! Tjejen med syskonvagnen gick av några hållplatser senare och vi fick lite mer space vi två som var kvar. Då ska det på en rullator!
    Nåväl, vi trängdes ett tag där. Kom fram till Orup. Då fick karln med rullatorn gå av först för att jag skulle kunna komma av med mitt schabrak. Det står FULLT med folk och ska på bussen. Tror ni att någon av dessa flyttade på sig?? Tror ni att någon av dessa hjälpte mig med vagnen?? Näääädå. Karln med rullatorn fick lyfta av vagnen!
    Man slutar aldrig att förvåna sig.

Nåväl, kom bort och träffade Marika och Agnes. Sikken söt tjej alltså! Vi käkade lunch och sen skulle vi gå en promenix genom skogen där. Men efter bara ett tjugotal meter in på stigen så fick vi vända! Där hängde otäcka larver från alla träden i spunna nät.
    Öööörk! Skitäckligt!
    Så vi gick en annan väg och klarade oss undan larverna men träffade på en kopparsnok istället.
    Traskade tillbaka och bjöd på lite glass. Gött i denna värmen!
    Sen hämtade Conny oss och vi körde och handlade lite grönsaker och frukt. Idag har han lärt sig hur man drar ICA-kortet! WOW!
    Kom hem, ammade och gick och vilade alla tre. Oh så skönt!
    Lagade stekt fläsk med löksås och Hugo fick sin gröt. Shit vad han äter! Han verkar vilja ha mer än det han får, men där säger mamman och pappan nonono. Smakisar, inte mer.
    Svabbade av tiny och på med pyjamas. Fick döont i magen (jag alltså) och satt på dass i en halvtimme. Gah! Blä! Fnys och fy! Ammade, mös, nattade och lade honom i sängen.
    DET var min dag.

• Sarasnaran

Du är så duktig Lilou!!
    Var stolt över dig själv!
    Jag är stolt över dig iaf!

• Phantera

//Mamma till två underbart söta flickor.
  • Phantera
    GRATTIS Josephine

&

Grattis till STORA TJEJEN Mira!!!

Hoppas ni får en fin födelsedag!
    Önskar: Melinda, Denise & Daniela
  • MerenwenElanesse och Tristan

GRATTIS MINNA!
    Hoppas dagen blir bra!

Skulle bara kika in en sväng innan vi ska till båten!!!

LILOU Ni ska inte bo vid havet då? det låter ju som ni trivs som fisken i vattnet där!!! Kanske är massa neg. energi i er lägenhet???

PUSS!

♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥
  • Krikelina

GRATTIS JOSEPHINE OCH MIRA PÅ ERA FÖDELSEDAGAR Kyss!!!
    ♥♥♥

• Sarasnaran

Åh vad fina grejer du hittar Phant! *avis*

GRATTIS Josephine och Mira!!

Kyss
Svar på tråden Tråddödarfolket #10