• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Ujujuj...har uppdaterat i galleriet...massa bilder.
    Från när vi var i Eksjö i pingst...
    Dock inte nu från midsommar helgen. Det gick såååå seeeeegt ett tag så jag orkade inte. Får se om jag orkar imorgon...men, det är en hel del bilder så...håll till godo!

Nu ska jag sussa...natti!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Godkväller!

Men Minna då!
    Inget kaffe vid datorn ju!!

Phant - Ska kolla på dina bilder sen. Orkar inte nu.
    Jo detta var nog det mest avancerade hittills! Haha!

Krik - BÄRSJAL!!

Conny gick precis in till Busis. Han låg på tvären på mage. Kokkobarn!
    Han fick vända tillbaka honom på sidan, upp på kudden.
    Men söööööt är han. Hihi!

• Sarasnaran

Men hallå??
    Är jag först trots att klockan snart är elva?

Coolt!

• Krikelina

Morrn!

Håller på att bli sjuk...blääää och trött är jag....
    Men annars är det finfint

• Minna

Sådär, nu har jag fått låna ett tagentbord från jobbet.

Jag är tlöööööööööött!

Phant-- Jättefina bilder! Verkligen jättefina!

Nu står det helt still i mitt huvud, jag har inte en aning om vad jag skulle skriva. Höhö.
    Jag får återkomma.

• Phantera

Halloj!

Magnus har inte erbjudit sig att lämna Denise på dagis vare sig igår eller idag...så det har jag fått göra. Har dessutom "släpat med mig" Daniela då han sovit som en stock och om jag lagt henne brevid skulle hon väl blivit arg för att ingen bryr sig om henne Aja...det gick bra ändå...hon somnade inte i bilen. Eller jo..idag på vägen hem från dagis...
    Annars brukar jag inte vilja ha med henne för att hon somnar i bilen och hinner sova en del innan vi hinner hem och JAG hinner lägga mig!
    Men idag så sussade vi lite...det var skönt.

Magnus skulle iväg på ngt möte. Han anmälde sig till ngt projekt som förhoppningsvis leder till att han kan "jobba sig uppåt" och slippa sitt tunga jobb.
    Skulle inte ta så lång tid trodde han...men det gjorde det visst och han hann knappt komma hem mellan mötet och jobbet så han stannade kvar och jobbade över...

Så jag har varit ensam hela dagen.
    Lämnade bilen för oljebyte bl a vid 4. Precis när jag åkte hemifrån fick jag ett SMS att jag hade ett paket att hämta efter kl 17...BAH! Jag ringde utlämningsstället och hörde om paketet hade kommit så jag kunde hämta det medans jag ändå var ute...i regnet...och det hade kommit!

Ett par stretch(?) jeans i capri(?) modell, 2 toppar (likadana fast olika färg) och 2 byxor till Denise. Eller ett par clamdiggers och ett par caprijeans. De var så billiga!
    Vad 17 är clamdiggers? Vad är det för skillnad på clam och capri? Längden verkar ju vara samma...är det att man kan "dra åt" med ett snöre längst ner på clammen?
    Aja...hoppas de passar...
    Mina jeans satt bra...fast jag vet inte hur längden ska vara riktigt...men de är säkert lite för långa för mina taxben...men det skiter jag i! I värsta fall så går de att vika upp lite grann.
    Topparna har jag inte provat än. Var lite svettig när jag kom hem så jag ville inte prova dem då ifall att de inte skulle passa och jag blev tvungen att skicka tillbaka...

Åh! Vet ni vad! Jag har gjort det igen!
    "Låtit" min bebis åka i golvet!!
    Vi har ena babysittern inne på toa...för att hon ska kunna vara med när man gör i ordning Denise och inte sitta/ligga och skrika ngnstans. Ibland är det ju bara ett snabbt blöjbyte så då spänner jag inte fast henne för hon "sjunker ju ner" i sittern ändå. (En sån dära "gammeldags" sitter med bara en "tunn ram" som gungar lätt när barnet sparkar). Men jag såg inte att sittern åkt in mot väggen så hon sjönk inte ner i babysittern...eller rättare sagt babysittern sjönk inte ner och gav henne sånt stöd som det ska.
    Utan när hon (vad jag antar eftersom jag inte såg) reste sig upp (lutar sig frammot som hon brukar försöka göra) så måste hon ramlat ur. För jag hörde bara ett bonk på golvet alldeles vid mina fötter så låg hon där och såg förvånad ut...eller skrek...eller vad hon gjorde????
    Min lilla stumpa! Hon låg på rygg så jag vet inte hur hon föll...hon måste nästan gjort en kullerbytta? Fast hon låg lixom inte rakt ner från babysittern utan vid sidan om...så hon kanske lutade mot handfatets "underskåp" och gjorde en sned kullerbytta???
    Men OJ så ledsen hon blev...stackars liten. Hon verkligen klamrade sig fast i min famn och grät.
    Åh...varför gör jag "samma" misstag hela tiden???
    Visserligen var det ju inte så högt...men det är så hårt golv -klinker-...

Hon lugnade nog ner sig relativt snabbt faxxt. Och har varit glad och flinat och så. Men hon har varit lite kinkig också.
    Vet inte om hon har vilat/sovit för att hon slagit i huvudet eller för att hon förmodligen gjort det ändå. (Gick ju med vagnen...hon brukar oftast kunna somna då).
    Kräkts...tja...kom en liten liten "kräkla" som hon svalde...men det kan ju lika gärna varit en vanlig "kräckla"!

Vet inte om  hon har ngn bula. Huvudet känns lite buligt på den sidan som var röd efter fallet...men den käns likadant på andra sidan...tror det brukar vara så? Hm...aja...får väl observera inatt och imorgon också se om hon "mår annorlunda".
    Men fy så jag skäms...knappt jag vågar berätta...men samtidigt måste jag få lätta mitt hjärta för jag får så dåligt samvete och mår dåligt över det när jag tänker på det! Nu ska här INTE ske nååågra sådana olyckor igen...:BASTA!!!

Minna > Tur du fått låna ett tangentbord!

Snutte > Sen Dani började vända på sig så håller hon på och rullar hela tiden...eller vänder på sig. Men idag har hon rullat ner från en madrass vi har på golvet. (Denises gamla sängmadrass...har haft den eftersom babygymmet varit "obrukbart" ) Så idag har hon rullat av den typ 5 ggr...haha...ibland leker hon halvvägs ut och är sur...tittar man på henne sen så lägger hon ner huvudet på sned och bara flinar...hur söt som helst!

Krik > Åh. Vad är det för några hakklappar? Jag blir TOKIG på Denises alla fläckar hon får, TROTS hakklapp! Hon får dem alldeles brevid hakklappen, på sidan alltså. Eller UNDER hakklappen...Köpte ett förkläde...men det funkade inte bra...var en konstig modell på....

Kul att shoppa!

Nehe...om jag skulle prova de dära topparna då...

Ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Minna
    Phant-- men lilla gumman då! Men mår hon bra så är det nog ingen fara.
    Meja har slagit i sitt lilla huvud måååånga ggr, jag är förvånad över hur mycket dom där små faktiskt tål!
    Lova knuffar omkull Meja väldigt ofta, då faller hon ju ganska långt. Men hon gråter bara en kort stund, sen fortsätter hon busa.

Idag då... då STÄLLDE hon sig upp högst upp på rutschkanan....
    Sabla unge.
Svar på tråden Tråddödarfolket #10