• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Minna > JO, visst är det så. Och det är så det funkar här. FÖRUTOM att den som jobbar ska få sova så man orkar jobba. I och med att vi jobbar skift så blir det en del omställningar och Magnus har svårare för dem än mig.
    Vi är väldigt jämställda här tycker jag.
    Men visst gör han saker jag skulle vilja göra men av olika anledningar inte kan! Typ festa Ibland kan jag känna mig lite avundsjuk, men ändå så säger jag att: "åk i väg och spela poker"...eller "åk hem till honom och festa om du vill".
    Men mest för att han inte ska tröttna på oss...
    Då får jag ju skylla mig själv om jag tycker det är jobbigt.
    Men det är mest nu på slutet när Dani JÄMT vaknar så tidigt som det börjat "tära" på mig...
    Men som sagt, med sömnen...när han är pappaledig så får han gå upp. Så gjorde vi med Denise...den som är föräldrarledig går oftast upp med barnet/en. Och på semestern gick vi upp varannan dag.

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Malin > Håller tummarna här!

Snutte > Bajs är en viktig grej! Mkt bajsprat när man har småbarn!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Minna
    Malin-- hur har det gått?

Meja har feber, den lilla rackarungen.
    Och Andreas jobbar sent idag.
    Men han var hemma på förmiddagen istället.
    Hjälpte mig att städa lite. Skönt...
  • Krikelina

Tjoflöjt!

Malin: Hoppas att allt gått bra *hoppas,hoppas*

Snutt: Hehe, ja du man blir verkligen glad över bajskorvar hehe. 
    Näää dina grannar är ena jubelåsnor!!! Hoppas att du iaf får sova inatt.

Minna: Lilla Meja då..

Här är vi förkylda..inte så farligt men tillräckligt för att man ska bli helt matt efter minimal ansträngning.
    Minna är dock fortfarande full av energi .
    Igår kväll skulle hon INTE sova...slutade med att Rauno fick lägga sig med henne och jag med Jonna.

Apropå Jonna..hon vill ha mat NU .

• Krikelina

Just ja..glömde ju.

Mer: Been there när det gäller duschningen..... Man känner sig aningens ofräsch .

• Krikelina

Just ja...igen..jag är hopplös...

Fr.o.m. lördag har vi inget bredband inte förrens telia kopplar in det på typ onsdag eller så....
    Gissa vem som kommer att ha abstinens......?

• Phantera

Krik > Hm...varför blir ni av med bredbandet?
    Hoppas din förkylning blir lindrig!

Mer > Ja...huuuga...vem har inte duschat på en vecka?? Som tur är händer det ju inte så ofta! Hoppas du känner dig ren och luktar gott nu!

Minna > Skönt att få hjälp med städningen! Av Andreas då...barnen brukar ju hjälpa till! Hoppas han inte fuskstädade!

Snutti > Vilka pratade du med ang. grannarna förresten? Vad fick du för svar? Lät det som att de skulle kunna få bort grannarna? *hoppas*

Vi har varit och storhandlat idag. Köpt på oss en massa...så jag hoppas vi ska klara oss ett tag nu!

Hann bara vila ngn timme på FM innan COOP öppnade...men då sov jag rätt skönt!

Nu får jag ingen FM vila förräns på måndag tidigast, och då blir det max ngn timme för sen är det mamma-gympa igen!

Vi har grillat kyckling idag. Vår grill är så bra! Så smidigt när man slipper hålla på med kol och planera i förväg.

Så jag sköter ris och sås här inne och Magnus grillar ute och underhåller Denise...eller passar mest så att hon inte klättrar ner i poolen eller springer iväg någonstans.

Det var gott, men inte lika gott som förra gången vi grillade kyckling och hade den dära kryddan. Idag provade vi en grillolja med honung istället. Man måste ju variera sig lite.

Magnus är iväg på poker. Eg. så ville jag inte att han skulle åka eftersom jag varit ensam 3 EM med barnen. Tiden mellan 16-18 är jobbig tycker jag...och han skulle vara på pokern vid 16.30...

Men det var sista dagen för att gå med i ngn klubb de hade startat...

Aja...det gick ju bra ändå. Fast Dani har varit lite gnällig. Hon var gnällig vid gröten också. Ledsen...

Testade ge välling istället. (Sån där drickklar som inte ska värmas...) Det verkade hon gilla bättre. Hon verkar gilla att dricka i nappflaska...har testat ge lite vatten. Bara för att se om hon skulle ta flaskan. Hon verkar tycka det är kul att "slaska" på flaskan!

Så hon drack lite välling idag istället. Denise ville så klart också ha. Hon som inte dricker välling...!!

Så hon fick smaka, men hon protesterade inte när jag tog tillbaka flaskan.

De sover båda två...men Denise har inte velat sova i sin säng varken igår eller idag.

Hon kom upp när jag ammade Dani och jag sa att "gå och lägg dig du ska sova nu"...då gick hon in och la sig i vår säng! Så hon får väl ligga där, kanske flyttar över henne till hennes säng sen. Men jag har hört att de kan bli förvirrade om de inte vaknar på det stället de somnade på...!

Aja...vi får väl se.

Nu ska jag SMSa Magnus och se om han kommer hem snart...är hungrig!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Phant: Vi ska byta från spray till telia då vi inte är nöjda.
    Passar samtidigt på att skaffa lite snabbare .
    Så Denise vill inte heller sova i sin säng..inte Minna heller.
    Gick bra i en vecka men nu är hon inte intresserad....
    Får väl se hur vi ska göra, just nu ligger Rauno bredvid henne i hennes rum för att se om det hjälper.
    Grillad kyckling, mumsfillibaba!!!!

• Phantera

Krik > Nä...vet inte vad det är...kanske vill hon att Magnus ska natta henne? Han brukar vara kvar lite längre än mig. Men jag nattar Dee och går sen och ammar Dani.
    (Fast igår fick Dee sitta upp medans jag ammade Dani...) AJa...
    Hon vill att jag ska lägga mig brevid henne...hm...men hon somnade gott i vår säng iaf...hehe...

Nu ska jag äta lite..
    Ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Goderafton!

Phant - Jag har ringt socialchefen, deras gode man och hyresvärden.
    Inatt var det hemtjänsten jag ringde.
    Dom är ju kokko i bellan så därför står dom under vård men inte under kontrakterad vård så därför är inte hemtjänsten mycket till hjälp. Meeeen, jag ska kämpa tills dom är ute!
    Så det så! Skrikandes

Dagen har varit lång känns det som. Sovit som en koddas och sen pigg unge lite i åtta. Urkis burkis.
    Well well, försökte vila när Hugo vilade klockan nio men det var så mycket spring i trappan (en som håller på att flytta ut) så det blidde inget med det.
    Gick sen och fikade med fd svägerskan och gick sen och handlade lite grejs på rean till Hugo. Glad
    Hem och väcka Conny. Åt, lekte och donade lite.
    Klockan fem åkte vi hem till mamma och Stefan. Stefan fyller år idag så det blev lättare middag där i form av supergod pastasallad med kyckling och bacon. Mamma hade gjort 20 liter sallad! Fattar ni hur mycket det är?
    Så vi fick med oss en bytta hem. Gott till lunch imorgon!
    Efterrätt blev marängswiss med jordgubbar till. Yummie!
    Hem och amma och lilleman somnade på mig som en stock efter det. Sussa sött i sin säng nu. Jag går och kollar honom ofta för jag vill INTE att han ska ligga på mage.
    Conny har kört till jobbet och jag sitter här och letar grejs.

Hug-a-buben flyttade idag.
    Imorgon kommer det dock en Mei Tai och flyttar in hos oss! Tjohooo! Skrattande

Idag såg jag förresten en vitenviten bäba! (Lovaspråk )
    Elias vägde 2700 gram och var 47 cm när han föddes. Så tiny!

Nej nu ska jag bajsa!

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
Svar på tråden Tråddödarfolket #10