• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Bra Snutti! Du är tuff! Jag hade nog bara klagat men inte gjort ngt åt det...alltså beklagat mig här i tråden och inför andra
    Visst hade de barn? Eller var det några andra grannar?

Jo...jag ska begära att få sova lite mer ensam på mornarna. Så länge Dani är ammad och så så behövs ju inte jag!
    För Magnus har knappt varit ensam med båda tjejerna!!
    När jag var iväg och klippte mig och när jag fick benen vaxade så var han ju ensam med dem...ca 1 h...lite mer kanske. Men då satte han på film åt Denise...ja...då är det ju inte särskillt svårt!!
    Blev lite irriterad för i söndags när jag fick vila mig lite på FM så satte han på film åt Denise...och så satt han vid datorn!!!
    Vi brukar inte sätta på film på FM...utan det är en timme på EM vid 17-snåret. (Vi tittar inte på bolibompa eller sånt på TV utan har en liten filmtajm på EM istället om vi inte är iväg ngn stans eller så).

Jaja...men nu jobbar han EM idag. FM fre-sönd och sen 4 nätter sen är han pappaledig 2 veckor och sen sem 3 veckor...då ska han minsann få gå upp!! Skrattande

Undrar vad man ska hitta på idag. Regnigt och dant. Denise har redan varit ute, med dagiset. Hon var sååå ledsen när jag kom och hämtade henne. De andra barnen hade fått gå in...för deras mammor kom och hämtade dem. Men Denise fick vänta ute (blöt och sandig som hon var)...inte själv förstås utan med en fröken...men ville väl också in eftersom de andra barnen gått in.
    Så hon blev sååå glad och började gråta ännu mer när jag kom!

Ibland när man ska hämta är det kaos. Fröknar som springer ut och in för att klä av hel-dagarsbarnen som ska äta.
    Andra mammor/pappor som hämtar barn...och mitt i allt det ska man försöka få reda på om dagen, ifall det varit ngt särskillt. Men det går typ inte...för jag är ju inte den som är så "pratig" utan de andra mammorna tjabbar och ditten och datten med fröknarna...eller? Kanske bara jag som är knäpp...
    Sen försöker Denise säga "häj tå" och vinka...men det är ingen av fröknarna som hör! Dumt när man kommer många på en gång. Därför försöker jag alltid lämna LITE LITE tidigare än 8.15 och hämta lite tidigare också...så man kommer ensam, eller näst intill iaf.

Jag saknar dock Inga-lill som gick i pension...hon var så gullig!

Våra gamla grannar fick förresten sin 4e tjej för 2 veckor sen!!
    Såg det i tidningen igår.
    Visste inte ens att hon var (varit) gravid. Jag träffade henne några dagar  innan Dani föddes. Och då lär hon ju varit gravid, men det syntes väl inte under vinterkläderna...inte sa hon något heller! *grymt grymt*
    Aja...de har nu: Fideli, Frida, Fanny och Filippa! Jag gillar namnet Fideli...
    De kanske satsar på att få en pojk? Hehe...
    Fideli är nog 11-12 år. Och Frida är nog 6, Fanny är född ngn månad efter Denise...blir alltså 2 och Filippa är nyfödd alltså. Fullt upp!
    Och mannen håller på och bygger ett hus...har hållt på i...hm...2-3 år nu tror jag. Han bygger själv. De bor i en TREA...
    Sist jag var där (länge sen...typ när de börjat bygga huset)...så var det TRÅNGT...då hade de bara 2 barn....och massa prylar...ÖVERALLT...kan ju baratänka mig hur trångt det är nu!
    Aja...jag vill se deras hus sen när det är klart. Det blir stort...och fint. De har flyttat det från Västerås...!!! Är nog över 100 år...eller själva designen...och stommen som de flyttade för de använde orginaldelarna...men sen är ju fasad och sånt nytt material

Blir kul att se!

Nej...nu vill Daniela underhållas!
    Ses!
    Ska väl storhandla imorgon på FM...när Denise är på dagis...

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

haha...knäppt det blev med storhandlingen....hade tänkt skriva mer, men sparade  texten längst ner...men sen hann jag inte och glömde bort att jag börjat skriva på "nytt"

Aja...då vet ni vad vi ska göra imorgon FM iaf

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Dagens!

Phant: Hehe sikken liten snuttegris du har .
    Jonna är inte så snuttig av sig eller njao till och från men hon är inte "tutt" snuttig (eller hur man nu ska utrycka det...) för om man lägger henne till bröstet ett tag  efter att hon ätit och hon är snuttsjuk så skriker hon rätt ut för hon vill ju inte ha mat inte....
    Lite frustrerande är det när hon blir sån men som tur är så älskar hon sin napp där kommer det inte en massa mat när man bara vill snutta inte . *svammel*

Snutt: Din tuffing du!! Det är så skönt att höra att det finns såna människor som du som verkligen tar tag i situationen istället för att som jag med flera gärna stoppar ner huvudet i sanden. You go girl Kyss!

Nu kan vi snart packa ihop vår stora dator och bara använda den bärbara.
    Ska bli så skönt för vi får så mkt plats över då. Vi ska flytta databordet till vardagsrummet istället så att Minna får mer plats i sitt lekrum.
    Rauno har fört över allt som vi inte kunde vara utan såsom bankid och sånt.

Min förkylning är pågod väg att bryta ut ordentligt...mitt halsonda har övergått till en känsla av en rotborste och min röst låter därefter .

• Krikelina

Hahahaha, läste några av mina inlägg och jisses..jag stavar som en kratta ibland .

Snutt: Angående gräsfläckar, vanish spray funkar finfint!!!

• MerenwenElanesse och Tristan
    Hej allihopa!
    Fullt upp här hemma, Jobba , plugga hem laga mat städa tvätta sova, jag har inte duschat på 1 vecka... ÄCKLIGT!
    Så det ska jag göra typ NU!

Tristan snackar.. som bara den han kan ord för ALLT! åså går han omkring med sin gitarr o sjunger bääbää vita lamm
    hiihii
    så sött!
    Idag innan han skulle sova gick han igenom alla kroppsdelarna hahaha

Duscha va dte japp.
    ♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥
  • Minna

Tjong kadong!

Så ofräsch du är Mer
    Hoppas du fick en härlig dusch.

Jobbat idag, och allt det andra vanliga.

Trött är jag. Som f*n. Men ändå går jag inte och lägger mig, dum som jag är.

Phant--
    Jag tycker som så här.
    När båda är hemma, så har man delat ansvar för hem/barn. Du tar hand om jobbet när han är på sitt jobb.
    När han kommer hem, har ni jobbet tillsammans.
    Jag tycker inte att han har mer rätt till att vila/sova bara för att han jobbar!!??!
    Du jobbar ju också! Då ska väl du ha precis samma rätt till vila/sömn!

Japp, nu kommer jag inte ihåg mer av vad jag skulle skriva.

• Sarasnaran
    Minna - Du tar orden ur mun på mig!
    Bra skrivet!

Jag är så stolt btw!
    Idag gjorde Hugo sin allra första bajskorv!
    Den var dock lite platt där i blöjan, men den var "torr" och "hel" liksom.
    Tänk att man kan bli så glad över lite bajs!

Nattinatt!
  • MalinI

Minna.. Håller med.

I dag ska jag på Ul och träffa läkaren igen. Undra vad värderna säger i dag. Håll tummarna.

• Sarasnaran

Hoppas det ser bra ut Malin!

Inte fått sova inatt pga grannarna så jag är ett vrak. Gråter

Svar på tråden Tråddödarfolket #10