• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Haha...Meja, lilla Meja!
    Denise brukar klättra på en sån rutschkana hos Margot...står också högst upp. (Fast hon är ju äldre och har gått längre...bättre balans osv...men ändå!)
    I söndags när vi var på en lekplats så var det en bit ner till själva rutchkanan från en gång. Det var en pinne på tvären som man kunde hålla i...sätta sig ner och sen sätta fötterna på "golvet" som var i nivå med rutschkanan...men Denise tar tag i den dära pinnen och "svingar" sig ned istället.
    Det kom en söt liten tjej som såg ut att vara i Denises ålder, som gjorde som jag beskrev. Satte sig försiktigt och sen ner med båda fötterna på golvet...
    Denise är nog en apa.
    Hon klättrar här hemma också. PÅ fåtöljen som står med "ryggen" ut mot rummet. Den är rätt hög. Klättrar upp på sin tre hjuling...som kan RULLA IVÄG...och sen upp på ryggen på fåtöljen. Fast det FÅR hon inte...men det skiter hon i!

Krik > Förresten...har du blivit sjuk? Hoppas det bara var en "dum känning" som försvann!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Just ja...det där projektet...gör att han kanske inte BÖR ta ut pappaledighet i vinter...så jag får nog vara hemma längre...eller så får Dani börja på dagis tidigare...hm...
    Men hon får ju tidigast börja när hon fyllt 1 år...så vi får väl se hur det blir...hann inte prata så mkt om det på telen...får ta det sen när han kommer hem.

Nu ska jag titta på "Blod spår" eller vad det hette...en miniserie från igår.
    Ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Den andra grejjen som jag glömde bort, som kanske tillhör Denises utvecklingsfas(?)...hon säger "e min!"...."EEEE miiiiiiiiiiin"...om typ allt!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Duktig? På vad?

Ego!
    Knäpp är hon iaf. Nu ska hon välja vilken napp hon ska ha. Köpte 2 nappar med grodor på i förra veckan. Den ena är favoriten.
    Hon gillar grodor, bl a pga Crazy frog...och sen sjöng de (antar vi) "små grodorna" när de dansade runt midsommarstången.

"Blinka lilla stjärna", "små grodorna" och "ja må hon leva" är sånger som hon brukar sjunga lite på.
    (Förra veckan firade de 2 födelsedagar... )

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Nu bär det av mot sängen hinner inte skriva typ mer än det här
    Jonna är konkig som bara den..trött med andra ord..........

Vill ju sitta här ett tag ju...hm....ska nog börja planera in FL tid hehe.

Eller nä lite mer hinner jag nog, Rauno får ta Jonna en stund.

Phant: Vart en salig blandning av haklappar men dessvärre ingen som håller alla fläckar borta inte.....finns nog ingen sån.

Nääää nu måste jag dra.....Rauno pallar inte med det lilla livets skrik (men det ska en annan minsann klarar av dagarna i ända..konstigt va ?)

Hej hopp!!!!!

• Phantera

Krik > Haha...så fort Dani är lite gnällig/skrikig eller "tuttar på allt" då är hon hungrig. Fast hon nyss åt...konstigt va?
    Hon tuttar ju på allt...HELA tiden ungefär...hm....???????

Natti!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran
    Phant - Men ojdå! Tur att det inte var högre iaf.
    Det som inte dödar, det härdar.
    Men Magnus behöver väl inte "erbjuda" sig?
    Fan, säg bara till karlsloken: Du får köra idag.
    Ha lite k*k Phant!!! *storknar*

Idag har vi hållt igång från morgon till kväll. Köpt flytväst till lilleman, jobbat några timmar, varit ute och fiskat en stund och grillat korv på engångsgrill på balkongen.
    För att sammanfatta kort.

Några mirakeltips på gräsfläckborttagning?
  • Phantera

Men Snutt...Han JOBBAR...jag är ledig för att ta hand om barnen. När han är ledig är det en annan sak.
    Men erbjuder han själv att lämna Denise på dagis så blir jag glad...men inget jag förväntar mig när han jobbar!!! Plus att det eg. inte är något jobbigt att lämna Denise på dagis...bara det att jag vill lägga mig igen så fort som möjligt...men 20 min hit eller dit...tja, kan ju nästan kvitta! Så länge inte Daniela somnar "för tidigt"!

Dags att göra i ordning de små innan dagis...ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Morrn!

Jaja, jag tycker ÄNDÅ att du ställer för lite krav på den där Magnus.
    Skicka hem honom till mig så ska jag nog göra två bra springpojkar av honom.

Grannjävlamupphelvetesnötterna har spelat musik och bråkat sedan halv sex imorse.
    Så ni kan ju tänka er hur mycket jag sovit.
    Jag ringde alla möjliga människor nu för en stund sedan, nu ska dom BORT!!
    Alltså, om jag får ha något att säga om det. *fnys*

Svar på tråden Tråddödarfolket #10