• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Hej alla!

Snutti och Minna > Jag har saknat er också!! Så det så! Flört

I alla fall så var helgen helt OK. Men besviken på min lillebror som jag inte såg så mkt av.
    Han hade med en kompis när vi skulle äta mat och så. Sen skulle han åka hem till Vetlanda och lämna sambo + bonusbarn och sen åka till kompisen och hämta hans 4-hjuling...sen trodde jag han skulle komma och vara social. Nej då. Han bara visade upp 4-hjulingen för bror stor...och sen stack de och jag såg honom inte mer. Känns inte som man är prioriterad...ändå kan han säga att han saknar mig??? Förstår inte hur han tänker! Ledsen

Aja, Simon försöker i alla fall komma över och stanna så länge som möjligt med sin familj.
    Det blir lite rörigt och livat när man är många...de är 4, vi är 4 och sen mam o pap då. Men det är ju bara en kort helg så det går ju bra. Det som stör mig lite är väl att han inte har några riktiga rutiner för barnen så de kan vara uppe länge och "tjoa och tjimma". Men jag tycker det är rätt skönt när barnen sover och de vuxna får lite "egen tid" och kan prata utan att behöva överrösta barnen Men men...vi är rätt olika, min bror-stor och jag.

Farmor och farfar var ju över på lördagen också för att hälsa på oss. Men de märks att de är gamla (85 och 84) och trötta...sen har jag inte så mkt att prata med dem om...det blir ju mest om barnen. Jag får en känsla av att de inte är så intresserade att prata om sin hälsa.
    Pratade väl lite om deras hus, de håller på och ska sälja för att flytta in till en lägenhet i Eksjö. (De bor i Hjältevad...ca 2½mil utanför Eksjö).

Hm...skulle ev. träffat en gammal kompis från gymnasiet. Eller rättare sagt min "bästa kompis". Men jag hade inget nummer och hon står inte med i katalogen...hon har hemligt. Hon är "utvikningsmodell" bl a.
    Jag kunde väl ringt hennes föräldrar och frågat om hennes nummer, men hon hade fått mitt nummer dagen innan vi åkte ner så hade hon haft tid kunde ju hon ringa. Hon skulle ev. ner till tyskland och spela in en reklamfilm så det var ju inte säkert vi skulle få tid att träffas ändå.

Aja...hm...
    Annars så har vi väl mest bara umgåtts. Försökt roa Denise. Cyklade ner på stan för att handla lite, hon satt i cykelstol(?) där bak. "Cykkella"..."Cykkella"..
    Hon tjatar om "Cykkell"...och hon har ju sin 3 hjuling som hon gillar att cykla på...vi hade dock inte med den ner. Fick inte plats i bilen!

Trött har jag varit. Pigga barn och inte ngn direkt vila. Fick vila lunch med Denise en sväng, men kunde inte somna av ngn anledning.

Bilresan ner och hem gick bra. Båda barnen sov mestadels. Denise vaknade typ 2 ggr på vägen ner...men somnade snart om igen. Men sen kände jag att det är nog bäst att väcka henne så hon kan sova på natten sen!
    Hem sov hon också nästan hela resan!!
    Daniela sov hon med...men blev kinkig på slutet. Stannade på en rastplats för att amma men då är det ju så mkt att titta på i bilen så hon är inte så intresserad av att amma så när jag ger upp och vi åker hemmåt så börjar hon ju gnälla efter en stund. Men sen tröttnade hon och somnade...hehe...

Bilder har jag tagit en massa...men jag orkar inte lägga in dem idag...blir senare.

Vi har inte gjort så mkt sen vi kom hem heller, tvättat lite. Magnus har klippt gräset. Han kunde ju inte göra det innan vi åkte ner, fastän det var högt...men det var ju regnigt!
    Men nu är det nyklippt iaf. Det växer ju som GRÄS dock!

Lilou > Så härligt! Du klarade det! Njut av sanden och havet. Kul att Ida verkar gilla det också!
    Ja...karlarna ska veta att det faktiskt ÄR jobbigt att sköta om barnen...så passa på att utnyttja honom till max nu och så får du vila! Det är du värd!

Snutti > GRATTIS i efterskott! Inte "illa pinkat"!
    Vilka fina bilder! Han är så söt Hugo! As-fräck i hörlurarna! Kyss från Daniela!

Minna > Kul att ni har så fint väder. Vi har väl ganska fint också, men det ser ostadigt ut. Eller en del mörka moln, men sen försvinner de, sen kommer de tillbax...(eller det är ju säkert nya mörka moln...men...U know what I mean)...

Hur går det för Meja då...hon knallar på som attan eller? Rymmer inte eller så?

Och Kissebebbana då? Stora nu eller?

Merwen > Bra gjort!! Du kommer ju garanterat få ett jobb sen med de betygen!!

Jenny > Får ni inte välja när ni vill hämta barnen på dagis/förskolan själva? Vi får göra upp egna scheman...sen kan det ju alltid bli ändring ngn dag, men då säger man bara till dagen före eller ngt sånt...

Så de äter gröt Oliwer och Hugo!
    Jag har inte börjat med sånt än faxxt. Dani fick smaka lite puré typ 10 dagar efter sin 4 mån dag. Eftersom det inte blev på sin 4 mån dag så tänkte jag att jag kan vänta tills hon blir 5 mån...och det är 10 dagar kvar nu.
    Men jag längtar lite tills hon äter annat än "bara" bröstmjölk. Även om det är smidigt så tja...jag ammar ju inte offentligt, "bara" hemma hos människor man känner och så. Visst är vi inte iväg så ofta ngn stans...men ändå.
    Denise fick ju smakisar dagligen från 4 mån ålder. Hm...undrar när jag började med gröt till henne? Hms...
    Längtar tills jag kan ge Dani det som sista mål inför natten så man slipper gå upp och amma...

Malin > Så snällt att du får fönstrena putsade! Vill också ha sån service! Skulle verkligen behövas...
    Grattis till 2-siffrigt...hihi...snart blir det bebbe!

Zmooth > Fixar och trixar inför bröllopet och jobbar jobbar jobbar...? Snart kanske flyttar flyttar flyttar också?

Venus > Vad göööör du nu för tiden?

GRRR!
    Mina kläder från HM är försenade en vecka...muppigt då!
    Undrar när skattepengarna kommer? Ngn sa att de skulle komma nu efter pingst?

Nej...nu ska jag ...göra...annat?

//Melinda - 060606
  • Phantera

Men! Jag glömde ju Krik!
    Förlåååt!
    Hoppas allt är bra med familjen?
    Nu kanske det kan bli en promenad här framöver?

//Mamma till två underbart söta flickor.
  • Lilou
    Gokvall

Phant: lite trist med din bror ...ja jag ar saaa glad att jag ar har! Sa mysigt!

Minna: harliga bilder Sa sota nar de gungar tillsammans

Jenny: *asg* jag smittar nog av mig

Ida har hog feber...sista gangen jag kollade hade hon 39.7 ...doktorn sade ju att hon troligtvis skulle fa det av vaccinationen i dessa dagar...huuu...min lilla flicka...hade lagt henne forut. Hon sussade ganska sott anda...och sa efter ett tag hor jag hur hon ligger och gnyr...sa jag gar in till henne...sa ligger hon (i var sang) mellan kuddarna pa magen och tittar pa mig med stora feberblanka ogon och illroda kinder och "pratar" lite....som om hon fragade mig varfor hon mar daligt, lixom...oh, mitt lilla mammahjarta...sa jag lade mig brevid henne och strok hennes huvud och panna...gav henne lite mjolk. Och nu ligger hon i sangen med karln. Lilla gosan
    Hoppas hon mar battre imorgon. Doktorn sade att det skulle nog halla i sig i ca 2-3 dagar...usch. Onskar jag kunde ta det onda fran henne och satta det i mig sjalv...

*ledset mammahjarta*

Ja...sa vi har alltsa varit i huset hela dagen...kunde ju inte ta ut lillgosan med sa hog feber nar det ar sol, varmt och blasigt ute.

Annars ar val allt ok. Karlns syster kommer hit pa lordag med sin nya kille. Har inte sa varst mycket till overs for henne....eller ja...grejjen ar den att hon ar verkligen en anonym manniska...lika intressant som en dod fisk. Om ni forstar vad jag menar. Inget elakt menat...men hon ar sadan. Jeje.

Ar duktig och ater superbra! Inget onodigt fett och godis och lask Bara farsk fisk, frukt och gronsaker Har inte vagen med mig heller, sa jag hoppas pa en TREVLIG overraskning nar jag kommer hem

I september ar det highschool reunion Men det ska bli skoj! Se vad alla gor nufortiden!

Jahapp. Det var val det.

sa lange!
  • Sarasnaran

Gokväll!

Lilla Idan då.
    Hoppas hon kryar på sig snart.

Phant - Kul att läsa ett Melinda-inlägg igen!
    Synd att din bror inte var mer social.

Ja min lille kille är nu en grötkille.
    Alltså jag var nog lite otydlig ovan... Han äter alltså bara 20 ml gröt, sen är det bröstmjölk för hela slanten. Så det ersätter inga mål mat här ännu.

Nu har jag kollat på Greys Anatomy. Fasen att jag inte följt det innan. Det är ju bra!

• Minna
    Phant-- låter som en bra helg ändå, trots noll vila och tråkig bror.
    Meja hon knallar på, eller hon kryper endel fortfarande. Hon kan ju inte resa sig utan stöd. Så trillar hon så måste hon krypa tills hon kommer till nåt att resa sig mot.
    Så hälften av förflyttningsgångerna går hon typ.

Lilou-- Lilla Ida! Hoppas hon är bättre redan imorgon!
    Annars låter det ju som att ni har det jättebra! Så glad jag blir över det! Verkligen!
    Det behöver du!

Hmm.. vad var det nu jag skulle skriva mer...
  • JennyOEmilia

Stackars lilla IDA då! Det är inte roligt när de små blir dåliga.

Snutt> Än så länge ersätter inte jag heller något mål med gröt utan jag bara ger lite gröt ibland för att han ska vänja sig och bli lite nyfiken. Sedan blir det ju större portioner allt eftersom.

Phant> Jag kan säga till innan att jag kommer och hämtar henne tidigare, men jag kan inte göra upp egna tider/cheman. De är fasta. Lämning mellan 9 och 10 hämtning mellan 17 och 18! Men till hösten så ska man få hämta mellan 16-16:30. Så då blir det lite bättre i alla fall.

God Natt!

• JennyOEmilia

Minna> Härliga bilder som vanligt!

• Sarasnaran

Då gör vi likasamma Jenny.
    Knasigt med hämt- och lämningstider!

• Phantera

Godmorgon!
    Denise sover ÄN!
    Varför gör inte lill-stumpan det?   

Hon började grejsa lite vid 5-tiden. Fick ligga brevid mig och amma...men då sover jag desvärre inte så bra...plus att det var VARMT!
    Denise låg klistrad mot ryggen på mig...och Dani vid bröstet då...gah!

Aja...
    Lär nog väcka Denise så hon får vara vaken, äta lite frulle...sen dagis!

Ses!

//Mamma till två underbart söta flickor.
Svar på tråden Tråddödarfolket #10