• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Mer > Så trist!! Inte vad man behöver...men du pluggade väl bara deltid? Förstod jag det som iaf...
    Hoppas det löser sig på ngt sätt. Om inte annat så går det ju att göra upp med CSN om en avbetalningsplan, de brukar inte vara omöjliga. Ta tid på sig brukar de kunna, och svåra att få tag på pga dessa telefonköer osv...men de brukar ha div. lösningar på det mesta, eller återbetalningar osv iaf...

Lilou > Nej...det går inte att storstäda med små hemma...!! Vilket betyder att jag ALDRIG får storstädat hemma!
    Pratar Ida mycket?

Minna > Kul med ny dator, och att ni tagit "tummen ur" och ska skaffa körkort!!

Snutte > Jobbigt att han är så "hungrig" på nätterna...
    Men visst äter han gröt som kvällsmat? Han borde ju inte vara så hungrig på natten då. Kanske är törstig "bara"? Om det är varmt och så alltså. Eller så är han väl bara snuttig!

Krik > Åh, det kommer säkert gå bra på dagis. Men jag vet hur det är...och det var dessutom Magnus som skolade in Denise...jag ville vara med också...men men...Blir nog jag som får skola in Dani...när hon nu ska börja...i vinter (februari?) eller efter nästa sommar...eller ja...ngn gång nästa år iaf...

Idag har vi varit en snabbis på stan, fikade lite och köpte sen en present till Margot som fyllde år. Sen hem...Denise somnade i bilen så hon skulle få vila en snabbis och sen äta. Men hon ville sova mer, och blev sur när hon inte fick det och ville inte äta...eller ja...hon var för trött för att vilja äta...eller typ.
    Så hon har inte ätit mkt idag! Ville inte ha senare heller...typ...Aja...så kan det vara ibland.

Daniela ville inte ta flaskan idag heller! Så jag tar en pause och går över till gröt. Vi tänkte öva med flaskan för vi ska på fest på lördag och då skulle Margot ev. vara barnvakt, men nu visade sig att det går bra att ha med Daniela...det finns utrymme där de ska "spärra av" så jag kan amma och få vara ifred osv ändå. SKönt det...för det känns lite olustigt att lämna henne hos Margot...tror att 2 barn kan vara lite för henne...hon är "trots allt" 77 år...

Nehe...lite TV sen sova.
    Natti!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Mer > OM du pluggade heltid så har det ju blivit fel. Då får du säga till skolan att de reder ut det med CSN.
    Och om du inte pluggade heltid så är det ju lite skumt att skolan anmäler de uppgifterna till CSN, att du pluggade deltid, i efterhand!!!! Då tycker jag skolan borde gottgöra dig på något sätt, eller hjälpa dig åtminstone.
    Eller att CSN har överseende med att skolan gjort fel och du inte behöver betala tillbaka pengarna så snabbt!
    Hoppas verkligen att du lyckas reda upp "skiten" som skolan orsakat dig!!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Lilou
    Gokvall!

Phant: vad kopte ni till svarmor da? *nyfiken* Ida pratar inte ngt speciellt...hon ropar bara Mamma! hela tiden Papà (pappa) sager hon bara om jag sager det...likasa nonna (farmor) Hon blir val lite forvirrad av 2 olika sprak...kanske...

Trott! Men det ar jag ju jamt

Ska fixa lite...sedan lagga mig & lasa!

• Minna

Kväller, datorn fungerar för tillfället.
    Inte lika varmt idag som det varit den senaste tiden.

Mer-- det där låter väldigt skumt. Men det är bara att ringa och tjata, tjata, tjaaaata!
    Det borde gå att lösa.

Snutt-- men lillgrisen då, vad pysslar han med? Säkert bara varm och törstig.
    Men jobbigt för det..

Phant-- skönt att du kunde ta med dig Dani ändå. Kanske lättare att lämna henne när du inte ammar så mycket längre...
    Och du förresten, det är inte VI som fått "tummen ur" jag har faktiskt inte haft tid innan... alls... eller haft nån som kunnat vara barnvakt...
    Andreas däremot, han har äntligen fått tummen ur!

Lilou--Jobbigt att packa.. *hatar att packa* Men som sagt, försök ta det lugnt. Ta hand om dig själv.

Krik-- Duktig du är som städar!

Malin-
    - var håller du hus då? Inte är du väl på förlossningen igen??

• Phantera

Ja...tänk om hon föder barn?? Malin asså...men det fattar ni så klart!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Lilou > Vi köpte några rätt snygga grytunderlägg. Eller tja, man kan säkert ha dem som skärbrädor också.
    Men de var i ngt snyggt trä och trekantiga. (RUndade "hörn").
    Hon använder alltid grytunderlägg på söndagar när vi är där. Så många fat och då räcker inte henns underlägg alltid till. Hon har några gamla fula pärlplattor som underlägg ibland också när de inte räcker till...så vi tänkte dessa skulle komma till användning. Det var 3 olika storlekar också...
    Hon önskar sig ingenting...bara blommor...men det får hon ju av "alla andra"!

Minna > Ok...A fick tummen ur!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • MalinI

Föder inte barn Har bara ingen ork för någonting alls.. Tänkte ta och springa lite i trappor i dag,men kom knappt in i porten

• Sarasnaran

Kväller!

Fia -Om du har pluggat heltid och det är skolan som snurrat till det så ska du ju inte betala några pengar. Det är bara att ringa och tjööööta som en tok så fixar dom det.
    Dom är lite trögstartade, men har dom gjort fel så fixar dom det säkert.

Jag tror Hugo bara vill snutta.
    Han är en sådan tuttfixerad liten kille.
    Det ska börjas i tid minsann!

Jag håller nog på att bli sjuk.
    Det är typ 30 grader ute och Conny håller på att svettas bort men jag har legat i soffan med långbyxor, långärmad tröja, ullstrumpor och filt samt druckit amningsthe och fryser ändå!
    Galet.

• Sarasnaran

Glömde ju!

Idag har vi satt Hugo i kö för barnomsorg inför hösten 2007.
    En friskola som är ekologiskt inriktad. Lite "Ur & Skur" möter Waldorff kan man säga.
    Knattegruppen som Hugo förhoppningsvis får plats i är på fyra barn.
    Gissa om jag blev glad!!
    Preeecis så vi vill ha det. Helst skulle jag vilja vara hemma med honom för alltid, men inser att det inte kommer att gå i land. *sörjer lite*
    Men detta är verkligen det näst bästa.
    Vi ska dit på rundvandring på fredag, samtidigt som vi ska hämta vår frukt- och gröntlåda från Mossagården.
    (Mossagården får vi ekologiskt odlade stuffs från som fraktas nästan hela vägen hem till dörren *tumme upp*)

Svar på tråden Tråddödarfolket #10