gumsan76: Jag kan VERKLIGEN förstå att det känns knepigt. Vi bor i en by ca 5 mil från xet nu och det är skönt med avståndet. Så för nåt år sen så släppte hon också bomben....eller rättare sagt hennes dåvarande kille säger: vi har tittat på lägenhet där ni bor!!!! Jag höll på att svimma och ville bara kräkas rakt ut!
Min sambo och jag åkte till favorithaket och drack öl helt förtvivlade. Jag berättade för min sambo att "visst, för dottern är det ju bättre men tänk hur det kommer att bli (eftersom jag är rätt klar på hur det här xet tänker) - hon kommer komma glidandes hem till oss och prata och ska fika, hon kommer tränga sig på din mamma (som ogillar henne totalt men är rädd att mamman ska vägra dem umgänge som hon gjorde förr), dottern kommer släpa med sina småsyskon och det tänker inte jag ta ansvar för, hon kommer ringa om barnvakt och vi kommer stöta på dem i affären" Sen drack vi fler öl och förbannade världen.
Nu blev det inte så TACK OCH LOV för de har inga pengar och banken vägrar låna ut till dem för hon kan ju inte sköta sin ekonomi.
Så jag förstår eländet.
Lyssna på den här då (jag hoppas vid min gud att det jag fått höra INTE är sant):
Mamman är gravid....ska föda när som helst.....hon har brutit all kontakt med pappan till barnet för att hon vill...hon har flyttat (och säkert inte lämnat ny adress) hon har bytt telefonnummer så han inte kan ringa, hon säger till dottern att inte säga ett ord när de går förbi hans föräldrar.....Hon har en ny kille från hon var i typ 3 månaden....nu bor de ihop sen i somras.....(ut med det gamla in med det nya fort som fan)....
Nu har dottern sagt att de ska säga till barnet att den nya killen är pappan ........han ska växa upp och tro att den nya killen är hans pappa.
Jag hoppas verkligen att detta är en missuppfattning av dottern (hon är ju bara 7 så hon kan ju ha bildat sig egna slutsatser).....men OM det är så ....herregud. Jag låg vaken halva natten i natt när jag fått höra det...Jag är själv adopterad och även om jag vetat det hela livet så har det påvekat mig otroligt starkt hela livet.
Jag tror inte detta kommer att bli så - pappan har ju sitt att säga till om. Jag vet inte vad han tänker, hur han mår just nu...jag skulle så gärna vilja prata med honom och höra hans historia.