• nenne31

Lite frågor orolig!!!

Hoppas någon kan svara på mina frågor...
    Göra en lång historia kort så.....
    Jag väntar tredje barnet och har haft en jobbig grav med bla tidiga Sd som nu get resultat....har haft för tidiga värkar med mina andra två barn med och fått det stoppat med sprutor...mina Sd hade fram tills för tre veckor sedan ej påverkats mer än att tappen va mjuk...idag sökte jag på spec mvc för jag haft Sd i 1 1/2 dygn ej regelbudna men onda och tryckt på neråt...o idag visade det sej att tappen som va 4 cm för tre veckor sen va helt utplånad...om jag öppnat mej ville han ej kolla för att reta...
    Läkaren ville ej ge mej bricanyl tabletter då han sa dom kan hjälpa 2 veckro emn inte sen o där emycket biverkningar...det e STOR risk att du får för tidigt men jag hopaps du iaf går 4 veckor till....

Jaha jag e redan sjukskriven och tar det lugnt..kan ej göra mer..sa läkaren emd att kommer det så kommer det...

Så ni som har prematur barn eller vet om det..vilka chanser har barnet idag från v 32 o framåt?
    Hur länge e vistelsen på neonental om han komemr nu i v 32?
    När e det "riskfritt" att han kan komma och man kan hamna på bb ett par dagar bara el patienhotelet?
    Vilka e de vanligaste skadorna han kan få?
    Går in i v 32 på söndag...tacksam för svar...
    Gravid tredje barnet v 31
  • Svar på tråden Lite frågor orolig!!!
  • Lilla K

JA, hur körigt du än har det när bebisen är född så MÅSTE du titta förbi här!!

• nenne31
    E det ledigt på förlossning ska jag förhoppningsvis få bebis imorgon....:)
    ska ringa dom kl 08.00 e där plats så åker jag in...vvviiiiieee blandade känslor....
  • nenne31
    Där va ledigt på förlossningen...ska vara där inne kl 10.00...e jätte nervös...usch men jag hopaps allt går bra...och jag hör av mej så fort jag kan...tack till alla....
  • 070706

Lycka till :).. Det kommer säkert gå lyckat! Min lille kille föddes i akutkejsarsnitt i vecka 36.. Och han klarade dig utmärkt utan nån hjälp alls nästan :).. kram på dig och lycka till!

• vettan

min kille föddes i vecka 24+0 är nu 19 månader... visst han har det tufft med lungor o med maten( sondmatas via knapp på magen) men är världens gladaste kille=) så du kan vara ko lugn... kommer lillen nu så blir du högst kvar tills datumet han (hon) skulle komma... kanske tidigare åxå.... förytsatt att bebis mår bra vilket dom ju för det mesta gör=) lycka till o en stoooor bamse kram till den lilal när hon=) hahahaha visar sej=)

varadis skrev 2007-11-08 18:39:31 följande:
    Hoppas någon kan svara på mina frågor...Göra en lång historia kort så.....Jag väntar tredje barnet och har haft en jobbig grav med bla tidiga Sd som nu get resultat....har haft för tidiga värkar med mina andra två barn med och fått det stoppat med sprutor...mina Sd hade fram tills för tre veckor sedan ej påverkats mer än att tappen va mjuk...idag sökte jag på spec mvc för jag haft Sd i 1 1/2 dygn ej regelbudna men onda och tryckt på neråt...o idag visade det sej att tappen som va 4 cm för tre veckor sen va helt utplånad...om jag öppnat mej ville han ej kolla för att reta...Läkaren ville ej ge mej bricanyl tabletter då han sa dom kan hjälpa 2 veckro emn inte sen o där emycket biverkningar...det e STOR risk att du får för tidigt men jag hopaps du iaf går 4 veckor till....Jaha jag e redan sjukskriven och tar det lugnt..kan ej göra mer..sa läkaren emd att kommer det så kommer det...Så ni som har prematur barn eller vet om det..vilka chanser har barnet idag från v 32 o framåt?Hur länge e vistelsen på neonental om han komemr nu i v 32?När e det "riskfritt" att han kan komma och man kan hamna på bb ett par dagar bara el patienhotelet?Vilka e de vanligaste skadorna han kan få?Går in i v 32 på söndag...tacksam för svar...
  • Lilla K

vettan: hon är v 37+0 nu, tråden har hållt igång ett tag. Så nu är ingen orolig längre, alla väntar med spänning!

TS: tänker på dig!

• nenne31
    Hej min gosse kom 19e dec 03.05 efter 1,5 timars värkar bara...det blev en chok till slut...och trots han kom 3 veckor innan bf vägde han 3810 g och va 51 cm..han fastnade på vägen ut...och vilel ej andas först...blev syrgas,slangar och ett brutet nyckelben han fick...jag fick smäll i bäckenet av det så jag kunde ej gå alls när förlossningen va över..sakta men säkert har jag kunant röra mej mer och mer..men e inte återställd...vi va nära o mista gossen så det har varit en jobbig tid...vi har mycket kvar och återhämta men nu mår vi bättre iaf...kram på er och God Jul...
  • nenne31
    Förlossningsberättelse i min blogg om någon vill läsa....

jennsans:tack!!
Svar på tråden Lite frågor orolig!!!