• snabbavinden

    Tvillingar Aug -08

    Var på UL idag för o kolla hur långt jag igenligen var gången, då det visade sig att vi väntar tvillingar. Skulle gärna komma i kontakt med fler som väntar tvillingar för jag har abslolut ingen erfarenhet av tvillingar. Detta är min tredje gravidetet.

  • Svar på tråden Tvillingar Aug -08
  • Anki85

    snabbavinden:

    jag blev sjukskriven redan i v 20 för sammandragningar, nu kommer jag vara sjukskriven fram tills förlossningen-'.

  • Jolanta

    kikar in här,,,ska ha tvillingar den 9 augusti,,,,

  • snarf

    Hej och varmt välkommen Jolanta Kul med fler i tråden.

    Anki - oj men de är ju snart, häftigt! Vill oxå ju

    Trodde jag skulle på cervixkoll i morgon men de va på onsdag, tur att man faktiskt kollar sina små komihåg lappar. Kom även på i morse att jag idag går in i vecka 24 och att de bara är 6 veckor kvar innan de blir vecka 30 och då är det nedräkning.... Jäklar va fort de har gått.

  • snabbavinden

    Jolanta- du är så välkommen hit, bara kul med fler som vill följas åt. Hur mår du med gravideteten å så??

    Igår var jag till läkaren å tog blodprov ang min klåda. Jag fick ut några tabletter och någon salva. Tog inte upp nåt om sjukskrivningen då jag helt glömde bort det, dels för att jag inte hade några större besvär just under läkare besöket + att läkaren pratatde med kraftig brytning så jag fick koncentrera mig på vad han sa, Men han var jätte bra faktist.

    Anki- gud va kul med tillväxt UL längtar tills jag får gå.

    NU har jag lagt upp en ny bild på min mage, den är tagen idag. Tycker den är väldigt stor nu, någon mer som har stor mage??

  • Anki85

    snabbavinden: det var en fin mage du har fått.
    äntligen har min mage börjat växa, syns att jag är gravid nu iaf
    sa bara bom, i vecka 18 hade jag ingen mage och nu i v 22 har jag bauta mage
    bild finns i mitt galleri
    har även beställt tid för köns ul, den 13 maj blir det av i gbg

  • puret101

    Var och badade varmvattentunna hos grannarna i går´. "När var det du skulle ha?" sa en granne som vi inte pratar med så mycket. Augsuti sa jag. Han stirrade på magen och bokstavligen bröt ut "Inte förren då!". Så magen är nog ganska stor nu....
    Bilder finns i gelleriet.

  • Blekingskan 74

    Vilka fina magar ni har! Jag tycker de ser mycket mindre ut än min men samtidigt tycker jag att min ser mindre ut på bilder från sidan också så de kanske är ungefär lika. Ska lägga ut en ny bild snart!

    Är det ok att bada tunna när man är gravid? Det sägs att man inte ska bada bubbelbad i alla fall. Jag försöker nämligen planera min framstående sjukskrivning med en lång lista på saker man kan göra för att inte tappa förståndet och ett bubbelbad skulle ju säkert kännas extremt skönt!

    Länge sen jag skrev men det har varit lite av en misär hemma hos oss. Vår son har varit sjuk i 1,5 vecka och hela familjen avslutade med att vara magsjuka samtidigt. Jag har gått ner 4 kilo på kuppen vilket betyder att jag bara gått upp 1 kg under hela graviditeten (nu vecka 24). Kändes inte riktigt bra tills jag fick bekräftelse från BM att barnen har en fantastisk förmåga att ta vad de behöver, det är antagligen därför JAG gått ner så mycket. Nu mår dock hela familjen bra igen och det känns som att uppförsbacken kanske kan planas ut lite för oss. Jag känner mig dock äldre och äldre. Mina ben värker pga av hemska åderbråck och fogarna blir värre för varje dag. Jag vaknar varje gång jag ska vända mig på natten (jag visste inte att man vände sig så mycket...) och magen är i vägen. Men nu har jag tagit beslutet att jobba hemifrån en dag i veckan. Det ska bli skönt! Då ska jag sitta i sängen med benen i vädret och datorn i knät! Häromdagen kastade jag upp benen på skrivbordet på jobbet men det kändes inte riktigt bekvämt? ser ju NÅGOT nonchalant ut!

    Så nu har jag klagat färdigt över min tillvaro, solen börjar titta fram här och livet är ju inte så illa ändå .

    Förresten, är det någon som vet på vilken sida vår lista ligger? Orkar inte leta igenom alla sidor tillbaka.

  • eeidaa

    Vilka härliga magar ni har. Själv har jag inte lagt ut nån än

  • snabbavinden

    BF Lista

    Snarf- BF 080806, 2 äggstvillingar
    eeidaa- BF 080803 2 äggstvillingar
    Snabbavinden- BF 080804
    Blekingskan- BF 080808 2 äggstvillingar
    Jannabus- BF 080809 2 äggstvillingar

  • Blekingskan 74

    Klart att snabbavinden är snabbast! Tack! Är vi inte fler här?!?! Jag uppdaterar i alla fall:

    BF Lista

    Snarf- BF 080806, 2 äggstvillingar
    eeidaa- BF 080803 2 äggstvillingar
    Blekingskan- BF 080803 2 äggstvillingar
    Snabbavinden- BF 080804
    Jannabus- BF 080809 2 äggstvillingar

  • eeidaa

    Ändrar lite

    BF Lista

    eeidaa-BF 080802, 2 äggstvillingar
    Snarf- BF 080806, 2 äggstvillingar
    Blekingskan- BF 080803 2 äggstvillingar
    Snabbavinden- BF 080804
    Jannabus- BF 080809 2 äggstvillingar

Svar på tråden Tvillingar Aug -08