• maribel

Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a

Förra gången tog det 2 år tills vi blev gravida på naturlig väg efter två misslyckade inseminationer.Sedan fick vi vår underbara dotter. Hade ett hopp att det skulle gå fortare denna gång men nu börjar försöken rulla på och oron komma smygande. Man får tillbaka samma känslor igen och för alla runt omkring så poppar barn fortfarande fram och ingen förstår hur man känner sig. Finns det fler som också håller på med barn nr 2 och det tar tid.

• Svar på tråden Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a
  • Merze

HEJ PÅ ER !!

Drutten !! Fasen oxå att mensmonstret kom till dig!! Stor kram!!

Det var inte PMS jag hade i veckan !!!

Jag har PLUSSAT!!!!! japp jag e GRAVID på smällen bulle i ugnen........

Lycklig !!

Kram på er .... e helt snurrig i huvudet.....

• Me2

Merze : Åhh va härligt ! GRATTIS !!

Jag berättade också på jobbet när vi gjorde IVF:n. Det minskade stressen och pressen lite, alla är jätte gulliga och förstående, men jag har inte riktigt bestämmt om jag ska berätta att vi ska göra utredning, om vi nu får det...

• TeresaJ

Drutten: Jag hoppas att det går vägen utan problem. Kände inget förrän blåsan var stor, det var då det spände tror jag. Vad skönt att du kunde berätta för dom på jobbet. Det hade jag också gjort om jag hade kunnat.

Me2: Det hjälpte säkert mycket att kunna berätta. Har inte hunnit läsa igenom alla sidor ännu men måste ni göra en ny utredning nu? Jag trodde bara att man behövde gör det en gång?

• Drutten01
    Merze skrev 2008-05-15 21:54:50 följande:
    HEJ PÅ ER !!Drutten !! Fasen oxå att mensmonstret kom till dig!! Stor kram!!Det var inte PMS jag hade i veckan !!! Jag har PLUSSAT!!!!! japp jag e GRAVID på smällen bulle i ugnen........ Lycklig !! Kram på er .... e helt snurrig i huvudet.....
    ÅÅÅÅÅÅhh, gud vad kul, STORA GRATTISKRAMAR TILL DIG!!!!!!
    Då finns det hopp även om man tror att det är PMS man har...=) Ja, jävla skit att mensen kom, men är faktiskt inte så ledsen för det just nu. Nu när du OXÅ plussat, så tänker jag att det ju faktiskt händer mirakel, för det är väl nästan så det känns?

Har idag tagit andra pergo-tabletten, känner mig kanske lite trött, och det spände till i höger äggstock(?) vid ett tillfälle idag, men annars inget konstigt. Längtar till torsdag när jag får se resultatet på VUL..hoppas att det går bra så vi kan "köra" sen när ÄL kommer..
    Det sköna med forumet här är att man faktiskt kan glädjas jättemycket när nån väl plussar, fastän man själv inte nått dit! Det är skillnad om nån man känner blir gravid, då blir man lite avundsjuk, men så är det verkligen inte här! Jag bara ryste när jag läste ditt inlägg, Merze!! Blev nästan lika glad som om det vore jag själv!! Än en gång, GRATTIS!! När har du BF, förresten?
  • Merze

Tack ! Ja värsta lyckobubblan....

Berätta i vart fall för någon ! Det hjälper en mkt att ha ngn att prata med

Me2 skrev 2008-05-16 05:24:01 följande:
    Merze : Åhh va härligt ! GRATTIS !!Jag berättade också på jobbet när vi gjorde IVF:n. Det minskade stressen och pressen lite, alla är jätte gulliga och förstående, men jag har inte riktigt bestämmt om jag ska berätta att vi ska göra utredning, om vi nu får det...
  • Merze

Tack Tresak !!

Drutten !! Jag känner samma som dig !! FL är underbart att ha
    Håller tummarna för dig & alla andra med såklart
    Kram på er!

Drutten01 skrev 2008-05-16 18:49:01 följande:
    ÅÅÅÅÅÅhh, gud vad kul, STORA GRATTISKRAMAR TILL DIG!!!!!!Då finns det hopp även om man tror att det är PMS man har...=) Ja, jävla skit att mensen kom, men är faktiskt inte så ledsen för det just nu. Nu när du OXÅ plussat, så tänker jag att det ju faktiskt händer mirakel, för det är väl nästan så det känns?Har idag tagit andra pergo-tabletten, känner mig kanske lite trött, och det spände till i höger äggstock(?) vid ett tillfälle idag, men annars inget konstigt. Längtar till torsdag när jag får se resultatet på VUL..hoppas att det går bra så vi kan "köra" sen när ÄL kommer..Det sköna med forumet här är att man faktiskt kan glädjas jättemycket när nån väl plussar, fastän man själv inte nått dit! Det är skillnad om nån man känner blir gravid, då blir man lite avundsjuk, men så är det verkligen inte här! Jag bara ryste när jag läste ditt inlägg, Merze!! Blev nästan lika glad som om det vore jag själv!! Än en gång, GRATTIS!! När har du BF, förresten?
  • Me2

Ahh ! Skrev ett helt långt inlägg och sen när jag postade det var nätverket nere....
    Skriver väl om då fast lite kortare...

TeresaK : Vi fick aldrig någon utredning sist, utan gick direkt på IVF och sonen kom efter en misslyckad IVF när jag blev överstimmulerad. Jag har en sjukdom som gör att jag tar starka mediciner så jag vill inte sluta med dem under en alltför lång tid eller för tidigt om det ändå är så att vi inte kan lyckas utan stimmulering....

Fast nu börjar jag ändå undra om jag har ÄL ?? Har varit så tok svullen några dagar, så byxorna spänner och typ mens värk och massa slem. Låter inte det som ÄL, kan tillägga 14d efter mensens första dag också. Hmmm skumt..

Kul att det blivit lite liv här igen, eller egentligen inte, eftersom det betyder att vi är många som har problem, men iallafall skönt att vi kan stötta varandra och tjata av oss lite.

• Greta Anna

Härligt Merze!
    Stort grattis.
    Jag smyger in då och då och ser hur det går för alla men jag vill inte gärna skriva så mycket nu när jag själv har plussat eftersom det känns taskigt för er som brottas med alla försök. Men det är ju härligt att det händer små mirakel i tråden och det visar ju på att det trots allt är en ganska god chans att lyckas igen på ena eller andra sättet när man har ett barn sen tidigare.

• Drutten01

[citat]
    ....Fast nu börjar jag ändå undra om jag har ÄL ?? Har varit så tok svullen några dagar, så byxorna spänner och typ mens värk och massa slem. Låter inte det som ÄL, kan tillägga 14d efter mensens första dag också. Hmmm skumt..Kul att det blivit lite liv här igen, eller egentligen inte, eftersom det betyder att vi är många som har problem, men iallafall skönt att vi kan stötta varandra och tjata av oss lite.
    [/citat]

Låter misstänkt likt ÄL-symptom...hoppas att det är/var det då!! Håller tummarna!

• Drutten01
    Svar på #120
    Hoppsan, citatet blev visst lite konstigt, men det var alltså citat på Me2:s inlägg nummer 118 som jag ville kommentera...=) Imorgon sista pergotabletten, inga konstigheter så här långt! Skönt!
  • Me2

Härligt Drutten ! Håller tummarna att det går bra !

• Drutten01
    Me2 skrev 2008-05-18 21:13:57 följande:
    Härligt Drutten ! Håller tummarna att det går bra !
    Har gjort VUL idag! Såg 2 äggblåsor som är på gång!! Roligt! Bör få utslag på ÄL-testet typ när som helst (imorgon el lördag) Får väl se hur det går...om makens prov är OK (lämnade i tisdags) så blir jag remitterad till röntgen för att kolla att det är passage överallt (äggledare typ)..men i så fall får jag nog ingen tid förrän efter semestern (suck!) men det är klart, sånt är ju förstås inte prio ett, direkt!
    Ja, ni kan ju gissa vad vi ska göra i helgen....=)
  • TeresaJ

Drutten : Hur har det gått? Något utslag ännu? Vad härligt när de ser att det finns blåsor!

Borde själv ha ÄL på söndag OM nu min cykel har kommit igång som den ska, vill säga? Hoppas att den har det för då finns det ju en liten chans. Jag hoppas att vi ska klara det på egen hand denna gång också men jag känner en viss oro.

Tycker också att det bara är så häftigt när någon här plussar!
    Det ger oss andra stort hopp.

• Drutten01
    Svar på #124
    Nej, inget utslag idag, men jag hoppas på att det blir imorgon. Jag testar alltid direkt på morgonen när jag stiger upp..men nu börjar jag bli lite nojig, tänk om det inte ger nåt utslag? Men jag VET ju att äggblåsorna var på gång, såg det ju själv på skärmen..! Men bara för att jag vet det, så blir jag extra otålig än om jag inte hade vetat alls! Fan, vad konstig man är!! =) Ska kanske ställa in mig på att det inte blir utslag förrän på söndag eller måndag, så att jag inte blir så besviken om det inte blir imorgon..Samtidigt som jag de senaste 3 månaderna fått utslag på dag 14 (som är imorgon!!), så det är ju lite svårt att inte hoppas...=) Skitjobbigt!
  • Drutten01

Har nu fått utslag på ÄL-testet! Kul, men så här var det: testade igår morse: ingen stegring..(använder CB digitala), men ni som använder det, har ni tänkt på att när man tar ut stickan så finns ju där två streck, ett kontrollstreck, och ett som ska visa om det vart positivt och ett om det är negativt (precis som på "traditionella" tester) Och grejen var att igår morse, så var strecket som ska visa positiv/negativt, lite starkare än det varit de tidigare dagarna..trots att det i displayen visade negativt. Har upplevt tidigare att när det strecket varit lite starkare, att stegring är på gång, men ej tillräcklig för att ge positivt utslag. (Då har jag det blivit positivt dagen efter istället)
    Men igår fick jag för mig att testa en gång till samma dag, fast på eftermiddagen, och då vart det positivt! Sen tänkte jag, bara för att det är kul att se hur länge stegringen håller i sig, att jag testar idag också, och det gjorde jag i morse, men då var det negativt (fast strecket var fortfarande lite synligt) Kanske var stegringen på väg ner, då. Men vilken tur att jag testade igår eftermiddag, annars hade jag ju inte fått något positivt utslag alls denna månaden...! Har varit med om en gång tidigare att jag inte fått utslag alls trots testande i sju dagar, kan ju varit liknande situation då, fast jag inte visste om det...Men det kan ju alltså vara läge att testa en extra gång runt den dagen man brukar få ÄL, bara för att vara säker. Om man nu har regelbunden ÄL, som jag ju faktiskt har (14:e dagen igen, fast på eftermiddagen!) Men det är ju så dyrt med de där digitala, så man blir ju lite snål...
    Oj, vad långt det blev...men jag ville bara dela med mig av min "upplevelse" med testet...
    Ja, vi har ju givetvis haft lite mysigt också...=)

Svar på tråden Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a