• liten groda

Lekstund

Hejsan, är mamma till lilla Olivia på 10månader, själv e jag 21. Skulle vara roligt å träffa andra mammor med barn i samma ålder. Någon?

Beata

• Svar på tråden Lekstund
  • livetlilla

God morgon!(ha, vem försöker jag lura?det har varit en hemsk natt - vaken mellan 23.45-02.15 ungefär...zzz...men fått bvc-tid nästa vecka åtminstone för att försöka lösa vårt sömnproblem!hoppas ni sovit bättre!/?)

Tack för igår!Roligt att se hur ni bor, mycket god fika också

Sa innan vi gick att det var vår tur att bjuda hem nästa gång - och såklart fixa fika( ), om ni vill såklart?-)
    Må,to,fr är vi lediga nästa vecka, som sagt om ni vill och kan.

Hoppas att ni får en bra fredag!

• livetlilla
    livetlilla skrev 2008-10-10 09:31:11 följande:
    såklart?-)Må,to,fr
    Det skulle vara en inte ?-) - har inte full koll ännu...får se om det ens blev rätt denna gången...
  • liten groda

Hejsan,
    vi kommer gärna förbi, vi är lediga de dagarna oxå, så bestäm ni den dag som ni tycker är bäst.
    Har en liten katt boendes hos oss just nu, min syster är på semester så vi är kattvakt. Olivia tycker det är jätte roligt med en liten kompis här, hon klappar så jätte snällt å vill gärna krama katten :)
    Igår va vi i Botaniska å promenerade, jag och Olivia, lite tråkigt väder, men skönt att komma ut å röra på sig, tror vi gick runt där i över en timme.
    Hoppas ni haft en bra helg, å hör av er när ni vet vilken dag vi ska ses =P

• linda gbg
    Hej hej ...

Jaa som jag skrev till Beata häromdagen så ligger jag hemma sjuk Kände mej helkonstig när jag åkte hem i Torsdags på vagnen , super yr och dåsig ... Astråkigt men stort plus är nu att febern är borta ! Ska bara vila och så nu någon dag eller 2 ... Så man blir helt okej .

Jaa eftersom ni inte har så stora krav på dag , så känner jag att Måndag blir för snabbt för mej , dessutom måste jag tvinga mej upp till Bvc då ( kom jag på precis just nu hmm ) och på Fredagen ska vi ha gäster . Så jag skulle tycka att Torsdagen passade bäst för mej ... Är det alright med er ? Säg såklart till om det inte passar ?!!

Härligt att gå promenix i Botaniska . Jag vet inte ens om jag gått där någon gång överhuvudtaget ... Hmm .

Ohh så mysigt med en liten katt

Nä mina vänner , hej hej , nu ska jag lägga mej o vila igen tsss ...

• liten groda

Torsdag fungerar bra för mig, klart du ska vila å bli frisk först.

Ni får följa med till Botaniska någon gång, fint är det där, roligast är det såklart om det är bra väder oxå.

Krya nu på dig å försök å vila lite

• livetlilla

Hej!

Fy vad tråkigt att du blivit sjuk smittad av din son??är han helt bra nu igen då?

Mysigt med katt:)hehe, vill katten kramas tillbaka med henne också? Mjukt och gott - och så är ju katten ungefär på samma höjd som ett litet barn
    Ja botaniska är jättemysigt, där har vi varit mycket det senaste året. Mycket lugnare än slottsskogen.

Torsdag blir det då:) Ställer samma fråga - är det något ni inte äter eller tål ni och gillar allt? Skickar ett sms med vägbeskrivning hem till oss när det närmar sig.

Ha en bra kväll och krya på dig linda gbg!

• liten groda

Nja, katten blir gärna kliad å klappad på, men det där å kramas är hon inte jätte pigg på, men hon är snäll å gammal, så hon har mycket tålamod när det gäller Olivia.
    För min del så äter jag allt, säg bara till om man ska ha med sig något :)

Har precis nattat Olivia, så nu tänkte jag ta det lite lugnt en stund.

Ni får ha en fortsatt bra helg.

• linda gbg

Njaee ... Nicholas hade juh inte feber eller så . Tror inte det var från honom jag fick det .

Jag äter allt

Tack så mycket båda , jaa känner mej rätt så mycke bättre . Men kroppen är fortfarande trött o slö så ska ta det lite lugnt nu i början av veckan . Så mycket lugnt som det nu blir med en livlig liten Nicholas

• livetlilla
    Svar på #131
    Fått vila något idag? Inte lätt med en 1-åring hemma...

Vid 13-tiden på torsdag, passar det er också?
  • linda gbg

Lite , tssss . Näe men känner mej bättre iaf ! Förutom Bvc så hämtade jag min skol bok , så har börjat läsa lite i den nu . Passa på medans man tar det lugnt

Jaråå blir bra med tiden !

• livetlilla

Helloj
    Var ett par dagar sedan sist jag tittade in här, tänkte bara säga att ugnen är redo för en ny fikabakning imorgon, hela hemmet städades igår under förmiddagens sovpass (inte för att det kommer att synas imorgon, men nu vet ni att jag har städat iallafall ) och vi planerar att sova hela natten - precis som vi faktiskt gjorde i natt!!!!!!!!!!!!! Tro det eller ej, men vi sov allihop mellan 21.30-05.30! *lycka är* - och vara pigga och glada när ni kommer:)

Hoppas ni alla mår bra?

• linda gbg

Hej hej

He,he va inte dåligt vad du står i

Och va skönt , verkligen , med sömnen !!

Jora , nu mår jag finfint . Och Nicholas lika så . Så vi är hur redo som helst för att hälsa på imorron

• livetlilla
    Svar på #135

linda gbg skrev 2008-10-15 16:18:10 följande:
    Hej hejHe,he va inte dåligt vad du står i  Och va skönt , verkligen , med sömnen !!Jora , nu mår jag finfint . Och Nicholas lika så . Så vi är hur redo som helst för att hälsa på imorron
    Hej!
    Skönt att ni är friska, synd att ni inte kommer idag:( Kommer fler dagar:)

Hehe, jo de få gångerna som man faktiskt försöker få ordning på hemmet och faktiskt lyckas med det så känns det rätt bra att få skryta lite om det
  • liten groda

God morgon,

inatt har det blivit lite sömn, Olivia va vaken mellan tolv till halv två, hon har blivit förkyld hon också. Men nu ligger hon å sover med pappsen. Har redan hunnit baka och städa, sen ska vi iväg och titta på lägenhet.

Hoppas ni mår bra allihopa.

Å Linda gbg; nästa vecka på onsdag får ni gärna komma förbi om ni vill, har sagt det till lillalivet oxå.

• livetlilla

Hej hopp!

Hur står det till med er alla? Här är det bra, trist att det är alldeles grått ute bara:(

*nyfiken i en strut tittar ut* och undrar: Hur har det gått med lägenheterna???

Onsdag gäller fortfarande?Ta med...?

Hoppas er kväll blir bra!:)

(nu väntar disk här...och barnhår som måste tvättas - hade ett fall av "ta ut maten ur munnen och kleta in den i bakhuvudet" vid lunch...)

• liten groda

Hej svejs,

förkylt är det här, har bara tagit det lugnt hela helgen, både jag och lillan blev så ruskigt snuviga i fredags...

Men vi tittade på den i högsbo i fredags, tyvärr inget vi ville ha... Fick ställa in visningen i söndags, eftersom vi va sjuka, men ska ha den idag istället, får hoppas att hon gillar vårt lilla kryp in.... Ska försöka städa lite, om tjejen här hemma tillåter det...

Självklart ses vi imorn, inget ni behöver ta med, jag ordnar något.

Nee, nu har jag saker att ordna, vi ses imorn. Tid?

Svar på tråden Lekstund