• sstl

    Vi som väntar pseudotvillingar *2*

    Här sammlas vi som har 18 månader eller mindre mellan barnen


    Dexter 07-03-01, Trix 08-03-14, Bebis 09-03-?21?
  • Svar på tråden Vi som väntar pseudotvillingar *2*
  • Kickan 84

    sstl: Ja, man löser det ju hur man vill

    Något häng har jag inte, men särskilt platt ser den tyvärr inte ut!

  • sthlmfilur

    nu har det redan gått 2 veckor sen jag fick Imran och ska tiden gå så här snabbt så ska man ju snart tillbaka och jobba

  • Kickan 84

    sthlmfilur: Det går snabbt, jättesnabbt! Vår lilla flicka är redan 4 månader!

  • sthlmfilur

    Kickan 84 skrev 2009-02-28 18:19:36 följande:


    sthlmfilur: Det går snabbt, jättesnabbt! Vår lilla flicka är redan 4 månader!
    jag förstår ju inte just nu vad de här 2 veckorna har tagit ivägen och jag förstår inte heller att emiliya fyller 1 år nästa vecka.. jag tyckte inte det var länge sen jag fick henne.. och nu har man gått igenom en förlossning till efter det.. det känns helt sjukt vad tiden går.. snart ska man ju börja skola in henne på förskolan och snart ska man vell sätta upp Imran i kö till förskoleplats till nästa år
  • Lotlas

    Angående fler barn:

    När jag fått upp Lina på magen efter förlossningen så var jag helt slut och sa till maken: "Du, vi väntar lite med nästa va..?" Då hade jag minuterna innan bestämt hävdat att jag absolut inte skulle klara av att få ut ungen! Men när jag fått pustat ut en stund var jag helt övertygad om att vi ska ha en trea! Men, som sagt, det får vänta några år för jag pallar inte att vara gravid innan Lina har blivit så stor att hon går själv och inte behöver lyftas upp och ner från skötbord, in i bilen och i och ur vagnen. Så här blir det förhoppningsvis en trea om 4-5 år (om jag lyckas övertala maken alltså..!).

  • sthlmfilur
    Lotlas skrev 2009-03-01 15:25:03 följande:
    Angående fler barn:När jag fått upp Lina på magen efter förlossningen så var jag helt slut och sa till maken: "Du, vi väntar lite med nästa va..?" Då hade jag minuterna innan bestämt hävdat att jag absolut inte skulle klara av att få ut ungen! Men när jag fått pustat ut en stund var jag helt övertygad om att vi ska ha en trea! Men, som sagt, det får vänta några år för jag pallar inte att vara gravid innan Lina har blivit så stor att hon går själv och inte behöver lyftas upp och ner från skötbord, in i bilen och i och ur vagnen. Så här blir det förhoppningsvis en trea om 4-5 år (om jag lyckas övertala maken alltså..!).
    här känns det som jag inte vill ha fler barn.. men man ska aldrig säga aldrig.. men min man vill ha fler barn så här behövs det ingen övertalan åt det hållet i alla fall
  • Dancia

    Nämen hej! Vad roligt med en sån här trå, hur kan det komma sig att jag aldrig sett den tidigare? Riktigt roligt att få dela tankar och upplevelser med er i liknande situationer .

    Jag har en son på 11 månader och väntar andra barnet som beräknas att komma den 12 September, det kommer alltså vara undeffär 17 månader mellan barnen .

    Jag och min man har bestämt att detta är sista barnet, men vi är också unga så man har ju egentligen ingen aning om vad man känner om 8 år, men det är så vi tänkt oss iaf

  • sthlmfilur

    jo så där känner ju jag med.. jag har ju 2 barn nu men som att jag bara är 22 år hinner jag ändra mig och vilja ha fler barn men just nu är det stopp som att jag hatar att vara gravid.. det har varit mer som en mardröm.. men jag älskar mina barn och skulle inte vilja ha det ogjort

  • Dancia
    Svar på #229
    Precis så känner jag med, graviditet med ständigt illamående och plågande foglossning och inte tal om tröttheten och alla andra krämpor så tänker man ju en extra gång innan man ger sig in på det. Dumt nog glömmer man lätt allt detta :P. Jag kom inhåg att jag mådde dåligt förra grav, men inte HUR dåligt, innan jag gav mig in i detta igen . Därför har jag sagt till mannen att om jag någon gång kommer och frågar om en till så måste han påminna om hur jobbig graviditeten var.

    Men som även du sa så är det ju helt klart värt det . Grattis till din nyfödde förresten! hur reagerade din stora? har tänkt mycket på det, eftersom det inte är så lätt att förbereda dem på att det kommer ett småsyskon .
  • sthlmfilur
    Dancia skrev 2009-03-02 08:55:41 följande:
    Precis så känner jag med, graviditet med ständigt illamående och plågande foglossning och inte tal om tröttheten och alla andra krämpor så tänker man ju en extra gång innan man ger sig in på det. Dumt nog glömmer man lätt allt detta :P. Jag kom inhåg att jag mådde dåligt förra grav, men inte HUR dåligt, innan jag gav mig in i detta igen . Därför har jag sagt till mannen att om jag någon gång kommer och frågar om en till så måste han påminna om hur jobbig graviditeten var.Men som även du sa så är det ju helt klart värt det . Grattis till din nyfödde förresten! hur reagerade din stora? har tänkt mycket på det, eftersom det inte är så lätt att förbereda dem på att det kommer ett småsyskon .
    ´min dotter blir 1 år på onsdag så hon vet ju inte riktigt att hon är storasyster men hon är väldigt avundsjuk.. och vill knuffa bort honom hela tiden.. det börjar gå bättre.. men hon är väldigt så att kommer andra går hon till han och säger min min..

    mina graviditeter har inte bestått av illamående men jag är njursjuk och behöver en ny njure och med det att jag har åkt in och ut på sjukhus sen juni 2007 nu..
  • sstl

    Imon blire kalas dax för mina pojkar, massa gott att äta. Tror magen kommer sprängas närvi ätit klart.
    Har vilat till 1000 idag för att orka med morgondagen, blir ju lite att fixa imon.
    Kommer bli upp till 15 livliga barn, jisses vad alla kommer sova gott sen.


    Dexter 07-03-01, Trix 08-03-14, Bebis 09-03-?21?
  • sandra  1986

    här ska vi ha kalas på torsdag, då sonen blir 1 år!
    det funkar riktigt bra här hemma... Kevin vill bara pussa på sin lillebror och känna på honom, ibland blir han lite exalterad och river till honom.. men det är inte med mening, han förstår ju inte direkt så mycket..
    vi har fått legat inne på barnsjukhus nu i 2 dagar då Edvin bara gått ner i vikt, från närmare 4 kilo till 3,3... så 700 gram då, jag trodde att min amning fungerade men jag hade tydligen väldigt fel så nu blir det ersättning i flaska, ska tillbaka på måndag och kolla så vikten börjar stiga då vi är på permission nu bara!
    Kevin har det dock inte gått så bra för när vi varit borta 2 nätter, han har inte alls sovit som han ska och grinat på nätterna och letat efter mig! Men inatt när jag var hemma så sov han som en stock precis som de ska vara :)

Svar på tråden Vi som väntar pseudotvillingar *2*