• bocabo

Norge

Hej hej!
    Är ny här på FL, undrar om det finns någon mer som bosatt sig i norge?
    Fick mitt första barn i februari, vore kul med nya bekantskaper.

/camilla

• Svar på tråden Norge
  • llhanna

18.000 i månaden lät väldigt mycket men ja har ingen koll på om det stämmer eller ej.

Men du kan ju gå på nav kontoret och prata med dem där

• bocabo

Hallå på er! Nu verkar det som värmeböljan är över här på Sörlandet. För ett tag iaf. Nu har det regnat och åskat konstant i sen i söndags. Nu är det konstigt nog uppehåll. Men jag antar att det var behövligt. Har ju varit väldigt stor brandfara.
    Har precis haft besök från sverige som reste hem idag.
    Och nästa vecka åker vi till svärföräldrarna i Sthlm, ska bli så roligt!

Hoppas ni andra har det bra.

• MaryLi

Här verkar vädret gå mot det bättre. Det har iaf slutat regnat. Men å andra sidan - det kan ju börja igen... Men det är inte så varmt längre, och så blåser det lite.

bocabo
    Hoppas ni får det bra i Sverige!

• Fraggelgirl

Ja, det regnar i Sverige med. Är nere i Göteborg nu och här har det regnat som bara den idag, och så varje kväll tidigare i veckan. Lyckligtvis har det varit uppehåll på dagarna.
    På lördag åker vi vidare upp till Dalarna, och där är det visst vattenkaos. Få se om vi kommer fram, men det borde ju gett med sig till dess.

Kom och tänka på det här med gröt och välling i torsdags förra veckan, när jag skulle handla. Norge är ju gröt land, och sverige ett vällingland. Letade efter naturell gröt för 6mnd men inte fanns det inte. Först kollade jag bara på förpackningen, och tog först ett som var exakt likt ett grötpaket jag köpt i Norge, men sen som tur var läste jag på förpackningen och så stod det God Natt Välling. Så det var bara att köpa smaksatt. Vill hellre ha gröt än välling. Så på så sätt är det bra att man bor i Norge.

• bocabo

Tack så mycket! Det tror jag att vi kommer att få får hoppas vi får lite sol oxå!

Haha, så lustigt det där med gröt o välling.

Vår Ida kommer oxå att bli ett gröt barn. Ska tänka på det när vi ska göra turer till sverige i höst- Har inte börjat med mat än, men i slutet av denna månaden så blir det lite smakportioner.

När brukar man ge välling, vid vilken ålder? Har noll koll

• MaryLi

Hejsan tjejer!

Hur står det till med alla? Är det semester som gäller?

• bocabo

Jag håller med, dött här, men så är det nog i de flesta trådar.

Nu är man hemma igen. Gick hur bra som helst att resa med Ida. Vi flög från Kristiansand till Oslo, sen Oslo-Sthlm. Fick dock vänta 5 h bägge vägar på Gardemoen, men tiden gick ganska fort ändå.

Tur med vädret har vi oxå haft. Farmor och Farfar tyckte det var såå roligt att träffa Ida, dom har inte sett henne sen hon var 1 vecka gammal, nu är hon 5 månader.
    Hon hade nog vuxit endel

Men nu när vi landade i K.sand så hade dom inte varit så varsamma med vagnen vi checkat in, så den är numera kaputt. Hjulen är helt skeva. Vet inte om det går att fixa. Jag hoppas det. Ledsen är man!
    Och Norwegian vi flög med, ansvarar inte för vagnar, det får man skriva under på när man checkar in den. Hade jag vetat det INNAN vi kom till flygplatsen kanske man hade tänkt om. Men vad gör man när man står där med all packning. Man måste ta med den.

Sorry var bara tvungen att klaga lite.

Hoppas ni andra har det bra!

• MaryLi

bocabo
    Skoj att ni hade det fint i Sverige!
    Tråkigt med vagnen. Skulle varit smått irriterad jag. Hoppas det går att fixa iaf.

Önskar mig verkligen lite fint väder nu. Vill ha lite sol och värme, efter en halv evighet av regn. Blommorna på balkongen drunknar snart! Kan säga att Bergen för tillfället verkligen lever upp till namnet som "regnhuvudstad". *suck*

• bocabo

Ja man kan verkligen undra vart sommaren har tagit vägen? Tycker det är tråkigt att man måste pälsa på sig mitt i sommaren!

Men idag har vi iaf sol. hoppas hoppas på uppehåll!

Ja det är tråkigt med vagnen. Ska försöka fixa hjulen snarast då de verkar vara det som är trasigt. Får gå runt med selen så länge.

Hihi tror inte det enbart är Bergen som är regnhuvudstad längre

Svar på tråden Norge