• Äldre 20 May 13:58
    12149 visningar
    381 svar
    381
    12149

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)

    Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

    Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html

    Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44119610.html

  • Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)
  • Äldre 10 Aug 21:10

    Yret- hur är det med dig?

  • FiaEle­onora
    Äldre 10 Aug 21:15

    keno-
    Tack så jättemycket!!!


    * Savannah, Leah o Novali - mina mirakelprinsessor *
  • Äldre 10 Aug 21:15

    Ni andra känn er inte heller glömda, läser allt och känner igen oss i det mesta vad gäller tålamod, utbrott, inte sova på kvällen viljan osv....

    Kan erkänna att jag idag satt och "njöt" på jobbet av att bara få sitta ifred.....
    Tjejerna var glada i morse att få gå till dagis igen, hoppas det håller i sig. De har iofs aldrig varit problem med några lämningar där i stort sett.

    Anna blev ida stucken av sin första geting, hon hade varit ledsen just då, men sen har hon inte sagt ett ljud om det. Är det så som jag hört att vid det första sticket är man immun mot reaktion?

  • Tvilli­ngmamm­a2007
    Äldre 10 Aug 22:54

    Keno:
    Man kan tydligen inte reagera allergiskt första gången man blir stucken då kroppen inte träffat på ämnet tidigare utan det är först andra gången som sagt. Båda mina killar blev stuckna en gång var förra sommaren men sen dess har de klarat sig peppar peppar.

  • Censur
    Äldre 10 Aug 22:56

    kikar in lite snabbt... här händer det grejjer

  • Tvilli­ngmamm­a2007
    Äldre 10 Aug 23:02

    Hej Censur! Long time!

  • Censur
    Äldre 10 Aug 23:03

    yep yep
    jag glömmer bort FL mellan varven...
    Jag kollar fejjan myyycket oftare...

    läget?

  • Tvilli­ngmamm­a2007
    Äldre 10 Aug 23:06

    JAg som inte ens har nåt konto där ens, du får pallra dig hit lite oftare!

  • Censur
    Äldre 10 Aug 23:08

    jag vet... jag borde skämmas

  • Linusi­da
    Äldre 11 Aug 09:42

    Nu är hela familjen åter i stan igen och det känns faktiskt riktigt bra. Försöka komma in i rutinerna igen och slippa flacka runt.


     


    Barnen har varit bortresta i 5 veckor (M och jag i 3), då de började med en vecka hos farmor o farfar i Småland och avslutade på vårt landställe med mormor o morfar. Verkade som de tyckte det var roligt att börja dagis igen. De blev överlyckliga när Elsie (damen som hjälper till att hämta 2 dagar i veckan) hämtade dem på dagis igår. Skönt att de gillar henne så mycket, vi har verkligen haft tur som hittat någon som hon.


     


    Läste att vissa av era barn inte sover på dagarna längre. Det kanske är det bästa för våra är också jättesvåra att lägga på kvällarna. Precis som Komandiva så kämpar vi hela kvällen känns det som. Urtrist! Nu på semestern så lät vi barnen sova längre på dagen istället (då somnar de så enkelt) och lät dom vara uppe ända tills vi la oss på kvällen för att slippa den kampen som läggningen innebär. Inte klockrent, men det funkade då. Nu är man ju tillbaka i vardagen och då måste de ju lägga sig i tid på kvällen för att orka dagen efter och jösses vilken kamp. Kanske man ska säga till dem på dagis att de inte får sova mer än 30 minuter… vi får se hur vi löser det…


     


    Lisa o Vilmer går ju på samma avdelning på dagis. Vilmer har ju en resurs som hjälper honom på dagarna. Det har funkat bra, men för att Vilmer ska få så mycket träning som möjligt så har vi beslutat att Vilmer ska gå på ett annat dagis 2 dagar i veckan till hösten. Ett dagis som ligger i Stadshagen som innebär träning från morgon till eftermiddag när de går hem. Tror det blir bra för honom, vi märker att han tillgodogör sig träningen bra nu och det känns viktigt att träna honom nu medans han är liten, förhoppningsvis får han igen allt han lägger ner på träningen nu… Han är så duktig att krypa nu och gör framsteg på sitt sätt!


     


     


    Frida: Har tänkt på dig mycket i sommar och hoppas du orkar med allt som vardagen kräver trots allt jobbigt runt omkring dig!

  • Äldre 11 Aug 18:55

    Halloj!

    Har fortfarande inte läst på lääänge, men hörde av Simma o Pico på träffen sist (jättetrevligt att ses!!!) att Fia fått sin lilltjej och att det gick lite snabbare än tänkt med helihopter och allt?! MAAAAAAAAAAAASSOR av grattis till hela familjen!!! Ska föröka läsa ikapp lite också innan vi drar till landet imorgon igen...

    På tal om landet ja... Såg att trådarna går ut i nästa vecka och vi har ju fortfarande inget internet på landet (föröker få svärmor att förstå att hon ska skaffa mobilt bredband dit ), så har jag fixat nya trådar redan nu...

    Här fortsätter vi from nu:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m46292671.html

    Denna tråd är nu STÄNGD!

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)