• Mamma Pethra

    Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

    Finns här några fler Göteborgare som hoppas på att plussa i sommar? Vore kul att kunna följas åt i sådana fall.

    Vi, min man och jag, har en liten Cornelia, född juli -07, sedan tidigare och vill nu så gärna kunna ge henne ett syskon. Jobbade hårt i vintras men efter ett missfall så försvann suget men nu är vi på det igen och hoppas så men tar det som det kommer.

  • Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?
  • Fröken Freken
    Pandan82 skrev 2009-09-17 19:42:27 följande:
    Jag har också BIM nästa helg! Hoppas vi alla plussar snart, för då kan vi göra om tråden till en klagotråd för gravidbesvär och inte tala om alla förlossningar sen: "Va! Jag behövde minsann inte mer än lustgas jag!"
    Ja hur skoj hade inte det varit.
    Du är din egen lyckas smed
  • Fröken Freken
    Pandan82 skrev 2009-09-17 19:42:27 följande:
    Jag har också BIM nästa helg! Hoppas vi alla plussar snart, för då kan vi göra om tråden till en klagotråd för gravidbesvär och inte tala om alla förlossningar sen: "Va! Jag behövde minsann inte mer än lustgas jag!"
    Känner du förresten av något?
    Du är din egen lyckas smed
  • Cinza

    Fröken Freken: Stort grattis, men även jag måste erkänna att jag är grymt avundsjuk

    Fru R: Jag håller tummarna för att fiskekroken är en bebis!

    Panda82: Jag kan redan stoltsera med att ha fött ett barn med endast lustgas till hjälp

    Ego: Positivt ÄL-test idag men mannen är sjuk så jag får se om jag lyckas få honom i säng. Eller tja, i säng lär jag få honom men frågan är om det blir så mycket action.... Jag skall gå och dopa honom nu med ipren och choklad.

  • Fröken Freken
    Cinza skrev 2009-09-17 20:06:51 följande:
    Fröken Freken: Stort grattis, men även jag måste erkänna att jag är grymt avundsjuk Fru R: Jag håller tummarna för att fiskekroken är en bebis! Panda82: Jag kan redan stoltsera med att ha fött ett barn med endast lustgas till hjälp Ego: Positivt ÄL-test idag men mannen är sjuk så jag får se om jag lyckas få honom i säng. Eller tja, i säng lär jag få honom men frågan är om det blir så mycket action.... Jag skall gå och dopa honom nu med ipren och choklad.
    Tack söta du!
    Som jag skrev till Panda82, så har jag full förståelse för det. Jag tycker dock att det är ganska ofattbart, först när vi slappnade av och skulle vänta så hände det. Får bara hoppas på att det vill stanna kvar denna gång.

    Vad du impar på mig, jag sa själv att jag bara skulle ha lustgas men ganska fort skrek jag efter epidural, hade annars tuppat av helt av smärtan.

    Håller tummarna för lite rajtantajtan Men se till att inte själv bli sjuk nu bara.
    Du är din egen lyckas smed
  • Pandan82
    Fröken Freken skrev 2009-09-17 20:05:06 följande:
    Känner du förresten av något?
    Nej!{#lang_emotions_frown}
    Fast å andra sidan har jag kännt något alla de månader jag INTE varit gravid!{#lang_emotions_tongue_out}
  • Fröken Freken
    Pandan82 skrev 2009-09-17 20:25:19 följande:
    Nej!Fast å andra sidan har jag kännt något alla de månader jag INTE varit gravid!
    Ett gott tecken då med andra ord.
    Du är din egen lyckas smed
  • Fru R

    HA! Jag använde också bara lustgas!! Under den korta tid jag var inne dvs... Tiden före minns jag knappt...

    Ja, jag är lite fundersam på vad det kan vara med magen, och jag har väl tänkt tanken själv, men orden kommer inte att komma ur denna mun förrän jag testat +!! Vidskeplig en här borta!

    Cinza: säg åt honom att sluta åma sig och göra sitt jobb...

  • Fru R

    Japp, då var det fredag!! Gött säger jag bara!!
    Satan vad kallt det är på morgonen, funderade på att gå tillbaka och gräva fram vantarna!

  • Pandan82
    Fru R skrev 2009-09-18 07:35:16 följande:
    Japp, då var det fredag!! Gött säger jag bara!! Satan vad kallt det är på morgonen, funderade på att gå tillbaka och gräva fram vantarna!
    Vantar, ja tack! Gick nyss omkring med ett par inomhus{#lang_emotions_tongue_out} inte för att vi har kallt inne, men jag har händer som typ håller en temperatur på tio grader kallare än resterande kropp, kan bli praktiskt på sommaren när man kan kyla colan för eget regim (kanske inte riktigt så men det vore oerhört coolt). Nej men allvarligt så är det jobbigt, fryser alltid om händer och fötter, fast fördelen är avsaknaden av handsvett{#lang_emotions_wink}

    Måste vi inte snart starta om denna tråd? Man får väl bara hålla på tre månader och sen starta om, eller har jag missuppfattat?
    Vi måste i alla fall starta om när det blir dags tycker jag, nyfikenheter över hur det går för er är som en drog!
  • Len Gbg

    Hello girls!

    Ja jisses... inte är det ofta jag orkar skriva något här i tråden, men jag läser iallafall. Mår fortfarande sååå illa och är tröttare än tröttast... Verkligen skillnad mellan mina två graviditeter... första: inget illamående och ingen trotsig tvååring att tampas med, andra: raka motsatsen! Då kanske det blir en tjej denna gången!

    STORT grattis till Fröken Freken!!!!! Vad härligt att det blev ett plus till sist! Förvånad igen, för jag trodde ni bestämt er för att vänta och att du skulle lägga energin på dig själv ett tag! Men det brukar nog bli så... att när man inte tänker på det så mycket och inte satsar till 100% så dröjer det inte länge förrän man sitter där med sitt plus! Lustigt egentligen! När blir BF? GRATTIS!!!!

    Själv har man nu gått in i vecka 9. Behöver jag säga att jag längtar till vecka 13 då det mesta illamåendet brular försvinna?! På kvällarna ligger och och kvider i soffan, ser på TV till nio, sen klarar jag inte mer. Tar en kvart till tills jag lyckas masa mig upp och lägga mig för att få somna ifrån illamåendet... Jag har inte spytt en enda gång, men önskar ibland att jag kunde.

    Usch, som jag klagar... det ÄR inte så illa som det låter. Jag är självklart oerhört tacksam att vara gravid igen, men jag kan ju bara konstatera att jag hade en VÄLDIGT behaglig förstagraviditet!

    Tänke att jag kunde lägga upp en fortsättningstråd. Återkommer med länken här i tråden!
    Hoppas alla mår fint och att vi snart får ta del av fler plus här inne!

  • 79a i Göteborg

    Hej!

    Nu har jag inte varit inne på ett par dagar och har missat mycket av er spännande konversation. Jag och sambon har jobbat en del med bebisverstan" lör, sön,tis, ons, tors. *Hoppas, hoppas*
    Fick jag väldigt konstiga utslag på mina rosa billiga ÄL-tester. Ons visade halvstarkt utslag, tors lite starkare men inte helt fullt och i dag fred var strecket nästan obefintligt. Hoppas verkligen det har skett en ÄL trots dessa svaga resultat.
    Nästa månad blir det CB-digitalt ÄL-test minsann!

    Heja vantar! Sälv går jag även gärna med mössa långt in i maj :)

  • Makane

    Jag skriver ju inte så ofta här men jag läser och håller tummarna. Och vad underbart Fröken Freken att du fått plus igen. Du & jag plussade ju samtidigt så det var så tungt att läsa om ditt mf. Så ett jättestort grattis till den nya graviditeten!! Och en härlig tid att få barn på. Min dotter är född i början av juni. Och jag är född i maj, underbar månad att fylla år. ;)

    LenGbg, åh vad jag känner igen varje ord du skriver. Själv är jag i v.14 nu och det börjar äntligen släppa litegrann.

  • Fröken Freken
    Len Gbg skrev 2009-09-18 09:15:34 följande:
    Hello girls!Ja jisses... inte är det ofta jag orkar skriva något här i tråden, men jag läser iallafall. Mår fortfarande sååå illa och är tröttare än tröttast... Verkligen skillnad mellan mina två graviditeter... första: inget illamående och ingen trotsig tvååring att tampas med, andra: raka motsatsen! Då kanske det blir en tjej denna gången! STORT grattis till Fröken Freken!!!!! Vad härligt att det blev ett plus till sist! Förvånad igen, för jag trodde ni bestämt er för att vänta och att du skulle lägga energin på dig själv ett tag! Men det brukar nog bli så... att när man inte tänker på det så mycket och inte satsar till 100% så dröjer det inte länge förrän man sitter där med sitt plus! Lustigt egentligen! När blir BF? GRATTIS!!!!Själv har man nu gått in i vecka 9. Behöver jag säga att jag längtar till vecka 13 då det mesta illamåendet brular försvinna?! På kvällarna ligger och och kvider i soffan, ser på TV till nio, sen klarar jag inte mer. Tar en kvart till tills jag lyckas masa mig upp och lägga mig för att få somna ifrån illamåendet... Jag har inte spytt en enda gång, men önskar ibland att jag kunde. Usch, som jag klagar... det ÄR inte så illa som det låter. Jag är självklart oerhört tacksam att vara gravid igen, men jag kan ju bara konstatera att jag hade en VÄLDIGT behaglig förstagraviditet! Tänke att jag kunde lägga upp en fortsättningstråd. Återkommer med länken här i tråden!Hoppas alla mår fint och att vi snart får ta del av fler plus här inne!
    Härligt att allt går bra, man lär ju sig att stå ut med illamåendet.  Denna graviditet var verkligen inte planerad, jag hade inte ens koll på att jag hade äl, kom på det långt långt efter men ibland vill det annorlunda mot vad man har planerat.

    Makane: Tack så mycket, tänk vad fort det har gått ändå. Ja maj/juni skall det ske och man längtar ju. Vågar ännu inte hoppa av lycka utan småtänker mest på det, vill gärna att det går några veckor till innan man vågar tro på det helt.
    Du är din egen lyckas smed
Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?