• Irma1

Hoppas Hoppas del 2

Har gjort mitt första FET med hjälp av äggdonation på Sahlgrenska i veckan!
    Fler som gjort detta?? Kanske kan vi följas åt....

• Svar på tråden Hoppas Hoppas del 2
  • Irma1

Hej alla...

Har haft som lite mensvärk sen i går ruvardag 11 o mådde väldigt illa igår kväll.. I morse så hade jag också som mensvärk o sen så gick det över o kom tillbaka på em o nu på kvällen så känns det inget.. Det känns lite som förra gången när jag testade minus, men man kan aldrig veta för det är ju så olika från kropp till kropp.. Kan det inte bli fredag så jag kan testa.. Jag tycker det känns jätte jobbigt o vänta.. För om det blir minus igen så får vi ju vänta på en ny donator o då blir vi mottagarpar 2 igen men då kanske vi hinner me innan jul uppehållet.. Men det va bara kanske om det nu fanns någon plats annars blir det väl i Jan Feb hoppas vi..

Kramar

• Kaka76

Tack snälla ni, det värmer! Har inte tagit det så hårt som jag trodde jag skulle göra, det är bara å ta nya tag!!

Det konstiga är att jag hade samma symptom nu som förra gången å då plussade jag, medicinerna spökar nog mycket.

Kramar

• Irma1

Kaka76... Skönt att du inte tar det lika hårt denna gång.. Hoppas jag också kan tänka o känna så om jag testar minus.. För nu gör jag ju det för vi har ju minst en chans kvar.. Blir ni mottagarpar 2 nu eller blir ni nr 1?? Det kanske du inte vet nu.. Jag frågar jätte mycket om det nu när vi va där sist för jag räknar med att det kan bli minus denna gången me..

Massa kramar..

• läslusen

Blir så ledsen för er skull kaka76

• Kaka76

Vi har inga ägg kvar i frysen, så vi får vänta på ny donator. Blir mottagarpar 1 denna gång.
    Vi halkade in på ett bananskal första gången då donatorn fick 25 ägg, som delades på 3 par. (vi var nr 3)

Ska ringa SU på tisdag.
    Någon som vet när mensen brukar komma igång efter att man testat minus och slutat med all medicinering?

Kram!

• Irma1

Kaka76.. Ja just det ja jag kommer ju ihåg att du skrivit det förr nu när du skriver det igen.. Skönt o vara mottagarpar 1 det är så nervöst o vara mottagarpar 2 för man förbereder ju kroppen o sen så blir det inga ägg till oss.. Men så är det ju med denna karusell hela tiden om o om o om hela tiden..

Jag fick mensen 3 dagar efter att jag skutat med all medicin..

Dom har ju gått om donatorer nu som tur är.. Hoppas ni är på gång snart igen..

Kramar..

• heja06

Irma1: Hej hur mår du, har du vågat testa??

Kaka76: Hur mår du? Tänker på dig massor. Jag kan tänka mig att det känns olustigt att behöva vänta på en ny donator, men låter bra att ni är 1a-par denna ggn. Kramis

• heja06

verkar som att sagan nått sitt slut. Blödning började ikväll... Tar kontakt med IVF imon bitti. Kram

• Kaka76

Heja06: Hoppas det bara är en ofarlig blödning. Det är ju faktiskt väldigt vanligt att man blöder i början av graviditeten. Jag håller mina tummar!!

Jag mår faktiskt ganska bra även om jag är besviken att det inte lyckades. Men med tanke på hur det gick förra gången så tar jag hellre ett minus direkt.

Nu ska jag hoppa i säng ska på utbildning imorgon!

Kram

• Irma1

Heja06: Jag hoppas o håller tummarna för att det inte är någon fara med blödningen.. Dom sa till mig att det är vanligt när man gör äggdonation att blöda lite grann.. Håller tummarna o tänker på dig..

Jag har inte testat än vågar inte.. Men det känns ungefär som förra gången.. Lite mensvärk då o då.. Men har inte så ont i brösten som jag hade förra gången..
    Jag får ju svaret på fredag..

Kramar..

• Irma1

Kaka76: Har du fått någon blödning än??

Kram..

• heja06

min saga tog slut igår kväll. Har talat med SU, slutar med medicinering direkt. Kram till alla

• Bette
    heja06 skrev 2009-10-07 12:38:18 följande:
    min saga tog slut igår kväll. Har talat med SU, slutar med medicinering direkt. Kram till alla
    Alla kan ha blödning i början av graviditet, det är dumt att sluta med medicinering direkt. Alla har någon form av blödn i början som gjort ÄD. Jag hade spottings. Tycker inte du ska sluta utan ta extra progesteron som stöttar upp istället. Det är den infon som man får om man gör ÄD utomlands.

Bette
  • heja06

Jo, hade det varit spottings så hade jag fortsatt...men detta var en riktig mensblödning, så det är bara att gilla läget...om man säger så.

• Kaka76

Heja06: Neeej vad ledsen jag blir Har tänkt mkt på dig under dagen å undrat hur det gått. Många KRAMAR
    Har ni några försök kvar? Näääe vad ledsen jag blev

Irma1: Hoppas på ett pluss för dig på fredag, bara 1 dag kvar!

Kramar!

• Kaka76

Irma1: Mensen kom med besked i måndagskväll
    Tror du att du skulle kunna starta om tråden ser att den snart går ut. Jag är ju inte så teknisk

• läslusen

heja06: verkligen ledsamt! Många kramar till dig!

• lisjau

heja 06: Jag har haft många blödningar. Dock väldigt små och hållt på i nån dag och oftast slutat på kvällen samma dag. Men det är jätte vanligt. Tycker det är konstigt att dom sa at du skulle sluta direkt. Har du fått ett positivt så ska du som Bette skriver stötta upp med vaggisar. Tänker på dig!!!!!!!!

Kram

• Irma1

Heja06: Nej va ledsen jag blir Tänker på dig Kramar..

Svar på tråden Hoppas Hoppas del 2