• fruganL

    FÖRSÖKER vi bli gravida? del3.

    Hoppsan, eller...vad var det som hände egentligen?

    Ett halvår senare och normala omständigheter utan ÄLstickor, pliktknull, cykelcirkus eller stress. Life goes on.

    Ni vet vilka som hör hemma här.

  • Svar på tråden FÖRSÖKER vi bli gravida? del3.
  • Fresa78

    Grattis Gojtan! Skönt att få en uppdatering om att allt gått bra!

    Bara killar än så länge i tråden...

    Lycka till i morogn Intenzo!

  • fruganL

    Superdupertack Fresa!

    Ska göra ett fotoalbum (*peppar peppar*) till mor- och farföräldrar i julklapp. Några bilder på magen och några på resultatet. Så det är kul att vi fick några fina magbilder, även om det fanns flera scenarion till jag hade velat ta. Men jah, det blir nästa gång.

  • Stubin

    Jättegrattis till Gojtan! Hoppas du och Neo (och killen) mår bra!

    frugan, din son är verkligen jättefin! Blir alldeles rörd!

    Lycka till imorgon Intenzo!

  • Gunnell

    Grattis gojtan!

    Jättefin bebis fruganL! Så sööööööt! Du är också väldigt söt :)

    Jag tror faktiskt att jag har ägglossning, struntade i att köpa test. Man blir ju inte mer gravid av det. Men allt tyder på att jag har äl nu. Håll tummar och tår för mig, mina ägg och min sambos spermier.

  • Stubin

    Wiiii, jag håller allt jag kan för att det går vägen för er nu! Det är väl uppehåll från pergo nu? Kanske är just då det funkar :)

    Jag har mens och ont. Mens på dag 25! Har fått svar på proverna från gyn, de visade inget konstigt. Och eftersom mensen har kommit "normalt" nu de senaste två gångerna blir det nog någon åtgärd från gyn just nu. Får väl vänta och se hur detta fortgår helt enkelt.

    Jag är så stressad och har hela tiden sån ångest över jobbet. Så om sånt nu påverkar kommer jag väl inte bli gravid... Är lite tungt med livet just nu.

  • Gunnell

    Stubin: Vad jobbigt att gå runt och ha ångest över jobbet. Vad är det du arbetar med?
    Jo, jag har uppehåll nu. Känns skönt. Hoppas att jag aldrig mer behöver ta dem.

  • Fresa78

    Nej usch Stubin, det lät inge vidare...
    Men det är väl flytt snart? Det är väl positivt, när själva flyttstöket är avklarat!

    Håller tummarna för er Wiiii! Kanske är uppehållet som gör susen, man vet aldrig...

    Här har det inte blivit någe åka av... När vi inte haft sex på länge så blir jag låst och har svårt att påbörja det hela och när maken har fullt upp och inte hinner/orkar "vara riktigt på" så är det svårt att få till det.
    Som tur är är det inget vi tycker är ett jätteproblem. Vi kramas och gosar mycket men det är just själva sexet som blir lidande ibland.
    Sen tycker jag det har varit lite läskigt att göra det när jag är gravid. Även fast jag vet att det inte är nån fara så har det varit svårt att inte tänka på det.

  • Stubin

    Det är inte flytt förrän 1 februari, så det är ett tag kvar... Är nu i nåt sorts mellanläge, man bara väntar och kan inte göra så mycket.

    Jobbar som socialsekreterare i en ungdomsgrupp. Är så mycket som jag inte kan "skaka av mig" efter jobbet. Jag sliter så gott jag bara kan med "mina" ungdomar och familjer, men hur mycket man gör är det blir det ju tyvärr sällan så himla bra! Känner att jag inte orkar och jag kan inte alltid uppbåda samma engagemang som jag har haft tidigare, och det känns så himla tråkigt. Nu är jag inne i en jobbig period men förhoppningsvis blir det bättre snart!

    Sexgrejen, ja det kan ju verkligen vara svårt att få till det! Men va skönt att ni ändå har närheten Fresa! Jag och min sambo är nog lite dåliga på det. I vår nya lägenhet ska vi ha en annan typ av soffa än vi har nu, så att det blir lättare att få plats båda två, kan ju bättre på chanserna till gosande :)

  • Gojtan

    Tack tack! :)
    Det är helt underbart så klart. Samtidigt så är det helt otroligt omvälvande och man inser vilken enorm förändring det plötsligt blivit i livet.
    Min förlossning gick jätte bra. Det gjorde mycket mindre ont än jag trodde. Men när jag var öppen typ 8 cm så valde jag ändå Eda. Gudomligt underbart! Blev klippt för lille Neo hade valt att hälsa på världen direkt. Han hade nämligen handen bredvid huvudet så det var lite extra svårt att föda fram honom då. Har tydligen lite för stark bäckenmuskulatur också så nu har jag lite ont "där nere". Valde att stanna på sjukhuset i 4 dagar för att verkligen få svar på alla frågor, hjälp med amning, gynundersökning etc och lite allmän bebisvård. Underbart! För övrigt så är jag osäker på om jag kommer ha tid att kika in lika ofta nu. Tänk att man ibland nu måste planera sina toalettbesök! Ha ha... Jisses. Nu är det nog dags för en slurk igen. Precis som för Frugan så är schemat enkelt. Amma, sova, bajsa, spy, kissa, amma, sova, bajsa, spy, kissa. :D

  • fruganL

    Grisen tog sovmorgon och mamma är överlycklig!
    Han var vaken mellan tolv och fem och skulle äta tre gånger på den tiden. Sen däckade han. Mina tuttar sa att det var dags för mat vid sju och han suttade på så fint i sömnen så. Åt lite till vid tio och sen sov vi till tolv.

    Min man fick ett leende när han var en dag gammal. Reflexmässigt, men ändå. Han har lett lite nu och då, men mest åt min man.
    Idag när han vaknade såg han sig omkring, tittade hit, tittade dit, tittade på mamma och log med öppen mun. My oh my!

  • Gunnell

    Är på dag 18 i cykeln och har aaaaasont i brösten, måste betyda att jag haft äl - Jippey! Kanske struntar i hormoner nästa månad med och hoppas att kroppen liksom har fattat galoppen nu.

  • fruganL

    Nu förstår jag varför alla som får bebis blir så tysta i trådar.

    Det är inte det att spädbarn (i alla fall inte min skit) tar så mycket tid, för mellan blöjning och amning och sövning så sover han ju faktiskt ganska mycket. Och även om man själv passar på att vila när han sover, och fixar och trixar lite lägenhetsgrejs ibland också, så...de GÖR inte så mycket när de är vakna heller och hur underbara de än är så tror jag inte det är så många som sitter och stirrar heeela tiden.
    Så det är inte det att det inte finns tid. Inte här i alla fall, jag har tid.
    Det är bara det att...jag ser ett stycke text och min hjärna säger "för jobbigt", så den läser ett par tre ord här och var och hoppas förstå vad det handlar om. Men det gör den inte, så då är ju nästa inlägg i tråden meningslös och sen mitt i alltihop går man över till en annan tab i fönstret och glömmer helt bor vad man läste, så när man kommer tillbaka till den tråden så säger hjärnan "men det här har jag ju läst" och trycker "ctrl w" och...jah.

    Hjärnan stänger av sig helt enkelt.

  • Fresa78

    Vad skönt att förlossningen gick bra Gojtan!
    Helt förståeligt att du inte prioriterar oss nu

    Ja Wiiii, du kanske bara behövde lära kroppen hur det fungerar med ÄL

    Haha, vilken analys frugan!

    Köpte lite kläder på Lindex till Bubba idag, strl 50, en body, ett velourset och en mössa. Men det får vara bra för ett tag. Dels så tror jag man kommer få mycket och sen vill jag köpa mycket av kläderna secondhand också. Får väl ta nån räd lite då och då så man hittar guldkornen...

    Tänkte starta en ny tråd innan den här stänger, så alla hittar till den nya. Återkommer strax med länk.

Svar på tråden FÖRSÖKER vi bli gravida? del3.