• Roots82

Mammagrupp Göteborg

Undrar om det finns intresse för mammagrupp eller liknande för nyblivna mammor i Gbg? Hör av dig om du är intresserad..:)

• Svar på tråden Mammagrupp Göteborg
  • Madamet

Jag hänger gärna på, kan alla tider :)

• Madamet

Tovolo: Kanon med barnrytmiken, tänkte anmäla oss men hittar inte hemsidan, hittar bara info om att man kan anmäla sig.(bra att jag jobbar som webmaster men inte kan googla ordentligt...man släpper jobbet fort :))

• Che82

Hej tjejer!!

Är förstås ute lite väl sent men gör ett försök- nån som vill ses i morgon? Alltså på månd?

Tar en titt i morgon bitti o kollar om nån nappat! Sov gott...

• Doodie1

hello, är lite borta från sidan just nu, men har en liten som tar en del tid att träna in i amningsträsket. Efter 2 veckor börjar det ta sig lite bättre, ska till BVC idag och se hur han väger, mår mm. Kör gärna lite barnvagnsrace framöver, pricka nåt datum?

KRAM

• tovalo

Hej,

Jag kan tyvärr inte idag che, men lite senare i veckan? Hur har du/ni gjort med vaccinationen? Jag känner mig osäker, vet inte hur jag ska göra...Ingen i familjen har alltså tagit den ännu.

Blir det mossen imorgon?

• tovalo

Madamet: Här kommer länken till babyrytmiken: www.svenskakyrkan.se/annedal/

Du får nog klicka dig fram därifrån...Det står babyrytmik i spalten till vänster. (Lycka till) Angående att glömma jobb, jag vill minnas att man var rätt så förvirrad i början...Amningen gjorde iaf mig väldigt glömsk och trött! (Lite av den förvirringen försvann när jag slutade amma)...:)

• Che82

nja alltså vaccineringen är jag inte så positivt inställd till. Brukar du vaccinera dig mot influensan?

Den avgörande frågan är väl om man tillhör riskgrupp? Jag ser ingen anledning till att vaccinera oss då vi är till synes fullt friska. Du har ju dessutom bara skydd i 9 månader o det skyddet är väl 60-70 % om jag inte missminner mig?

Kolla upp fakta o ta ställning. Jag är ganska påläst o ser ingen som helst anledning till detta. Dessutom är ju vaccinet relativt oprövat. Basen är visserligen samma som föregående år men nya grejer i så det ska passa denna influensa. Vi har dessutom inte sett effekten av massvaccineringen än...är ju en magkänsla det där vad som känns rätt. Skulle ladrig falla mig in att vaccinera mitt lilla barn med ngt så otestat.

just det, företaget som tillverkar vaccinet har friskrivit sig från alla biverkningar/skador. Känns inte särskilt seriöst.

• Roots82

Tyvärr kan jag inte idag.. Vad sägs om promenad/fika vid fågelhuset på torsdag?

• Isa12

Vi har vaccinerat oss. Skrutten har mått jättedåligt bara han har varit förkyld så jag vill minska riskerna för att han ska bli sjuk om jag kan genom vaccination.

Har någon av er varit på lek- och buslandet på Backaplan med era små? Läste att de hade en babyhörna och att det är grattis för barn under 1 år.

Eventuellt så kan vi hänga på på torsdag (promenad/fika). Min svärmor kommer hit någon dag i veckan och sover antagligen över men jag vet inte än om det blir torsdag till fredag eller fredag till lördag.

• tovalo

Halloj,

Leklandet låter ju roligt! Vi hänger gärna med någon gång.

roots: Vi kan promenera imorgon, blir det sånt här väder är det ju underbart! Vilken tid?

• Isa12

Blir tyvärr ingen promenad för oss imorgon eftersom svärmor kommer på besök.

Är det några som har lust att testa lek- och buslandet nästa vecka? (www.lekobus.se)

• Roots82

Tovalo- Vad härligt! Kl.13 utgår promenaden tydligen från fågelhuset i Slottskogen..

Alex-Lek och buslandet låter otroligt skoj!

• Roots82

Tovalo-Skall vi mötas någonstans?

• tovalo

Roots: Jag tror inte att jag kommer hinna, jag måste ner på stan och handla födelsedagspresent...Men vi följer gärna med nästa vecka, eller om vi tar leklandet då? Hoppas ni får en trevlig promenad ändå!

• Roots82

Oj, vad synd.. Men lek och bus nästa vecka låter ju helfestligt, måste jag säga..:) Ingen annan som vill haka på en promenad i det kalla vädret?

• Madamet

Hej,hej!
    Någon som ska ut imorgon på promenad?

• Che82

Hej hej

Någon som ska promenixa i morgon?

• Roots82

Tyvärr inte i början av veckan, någon som har lust med lek och bus landet eller så på torsdag eller fredag?eller en promenad?

Svar på tråden Mammagrupp Göteborg