• Stintans

    09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

    Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

    Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

    Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

    Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

    Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

    {#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Tokis

    By starlight: Hoppas det snart lossnar för er! Vi fick pergotime denna gången... Ingen bebis här än, eller ja i magen ju hehe. Är i v 36 nu och längtar till att ha honom på utsidan! Jag mår INTE helt fantastiskt... Men får stålsätta mig lite till!!

  • By Starlight

    Tokis, va härligt att det närmar sig! Är sååå avis!!
    Hur funkar Pergo egentligen? Måste man springa hos bm hela tiden då?


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Tokis

    Jag fick av min gynläkare på capio citykliniken. Man skulle börja ta dem en viss dag i menscykeln sen fick jag komma op dag 21 tror jag det var o ta ett blodprov för att se om de över huvud taget hjälpt kroppen.. Nu behövde jag bara ta en omgång, blev gravid på första försöket med pergotime...

  • Stintans

    Jag har ju också fått Pergo till båda barnen, och jag började äta Pergo på dag 3 eller 5, kommer inte riktigt ihåg, så äter man dem i 5 dagar. Dag 11-12 fick jag komma tillbaka och kolla med UL om där fanns några äggblåsor som mognade. Tror jag fick utskrivet för 3 månader, men de vill att man ska pausa mellan kurerna. Enligt min åsikt är det ingen dans på rosor med Pergo. När ägglossningen väl kommer, så KÄNNS det! Typ som mensvärk, fast lite värre, också är man tvungen att ha sex då.. Ingen hit. Men nu vill jag inte skrämma upp dig heller, för vissa känner inte ett dugg!!
    Nu blev jag gravid på första pergokuren med båda, men hade det blivit fler försök hade jag definitivt pausat emellan kurerna. Man behöver komma igen lite och "hämta andan". man stoppar ju i sig en massa hormoner, så man är ju inte sig själv riktigt..

  • By Starlight

    Ärligt talat...jag gör vad som helst...Det gör ont så in i helvete i själen efter alla misslyckade månader. Men jag får ingen hjälp med Pergo än...


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight


    Men nu kanske...? :)

    Jag har gjort två testlagret med två streck nu..men vågar ändå inte tro på det...har gjort testlagret med spökstreck förr. Men två stycken i rad...och ganska tydliga faktiskt. apsvåra att fota...Men återkommer med information :)
    Håll tummarna!!!!!!
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Tokis

    Ååååååååå grattis!!!!! 8 januari kom lille Wille till världen

  • By Starlight
    Tokis skrev 2014-01-21 20:20:50 följande:
    Ååååååååå grattis!!!!! 8 januari kom lille Wille till världen

    Nämen åh!!! Tjohejj!! :))) GRattis!!!! Och tack :) Än så länge verkar fröet bita sig fast...Men är sååå orolig och nojjig. Tjatar på bm om vul..men de vägrar..:(
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight

    v 7. Tiden kryyyyyyyyyper fram och jag mår sååååå dåligt. Men är samtidigt överlycklig :) Men hoppas sååå få ett bevis på att hjärtat tickar på måndag..men verkar inte så som sagt.


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight

    v 12 nu. Mår som en gammel disktrasa. Blev just sjukskriven denna och nästa vecka. Får hoppas det känns bättre efter det..annars får de väl förlänga den.
    Men har sett bebisen och den mår bra. Dock glömde hon typ vända skärmen mot mej..och jag fick ingen bild men jag försökte se så gott jag kunde. Himla bängläkare, Hann se en liten hand :)


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans

    Wow, vecka 12!!! Tjohoo
    Åh, vad härligt att du fått de bebisen!! Hur gjorde du nu för att få det?
    Det ska ju vara ett gott tecken att må kasst
    Mår du illa och kräker eller varför blev du sjukskriven? Har ni berättat för folk ännu?

  • By Starlight

    Nu är jag i v 13! wohoo.
    Jag mår lite bättre. Är sjukskriven eftersom jag typ är sängliggande av trötthet, illamående och yrsel..ooooch huvudvärk...och magvärk..och och :)
    Men mina värden är bra i sådär iaf.
    Jag fick till detta vul eftersom jag tjatade och var orolig på hälsosamtalet i v 8. Dock blev det ett vul redan i v9 eftersom ett urinrpov visade lite oroväckade värden. Men det visade sig vara ok ändå. Så två ggr har jag sett plutten. Men andra gången, förra veckan, såg jag ju hen knappt. Men men. jajja.(halvbitter..vill ju ha en bild att titta på när stundern av illamående och allt är som värst. heh)
    Japp nu har vi berättat för de flesta :) Ellen ringde runt och berättade att hon skulle bli storasyster :)
    Dock inte gått ut med det på facebook för bekanta typ..de får vänta lite till :)


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...