• Anonym (Förtvivlad)

Dom hämtade mitt bran :'(

Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men nu har det hänt :(

Socialen har tvångsomhändertagit mitt barn för dom anser oss som olämpliga föräldrar!

Vi flyttade in i en stor lgh i andra hand där några rum var stängda (vi hyrde altså inte hela) eftar att ha bott här i lite över en månad kommer snuten hem och hälsar på, vist ingen fara tänkte jag, jag/vi har juh ingenting å dom letade juh inte efter oss heller. Det visar sig att han vi hyr lgh av har nån form av droger i dessa rum vilket vi inte vetat om då vi inte har något i dessa rum att göra! vi (jag och min sambo) blir häktade då vi vistades under samma tak som dessa droger tillsammans med han som vi hyr av då dom hittade honom på en annan adress. Vi satt häktade i ca 1 dygn. under detta dygn har socialen tvångsomhändertagit vår dotter för att vi anses vara olämpliga föräldrar, vi har inte gjort något fel och kunde inte ana detta över huvud taget då vi inte viste att han ens höll på med dessa droger. vi vet inte vad vi ska göra förutom att vara sams med socialen å förhoppningsvis hoppas på att vår dotter kommer tillbaka!

(vår dotter va hos en släkting då vi båda va tvugna att jabba lite längre under två dagar) så ni inte tror att hon va hemma hos oss när detta hände!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till :( jag äter inte längre för jag har ingen matlust, jag dricker knapt för jag e inte törstig! jag mår extremt dåligt och jag vet att vår dotter mår dåligt åxå då hon är hos helt främmande människor!

Om inte vår dotter kommer hem snarast så vet jag inte vad jag ska göra! känns som mitt liv helt är slut! vill bara gå å dö :( önskar att jag aldrig flyttat in i denna lgh!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-14 18:22
    Seriöst! får man inte ha doftljus längre?!

ska inte behöva skriva om och om igen att jag inte vetat något! inte heller att jag inte känns några lukter!! varför måste jag känna lukter?! jag vet inte hur länge det hade hållit på! sak samma! tro vad ni vill jag vet iaf de jag vet å de e att jag är oskyldig!! sen får ni tro vad ni vill! upp till er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 22:24
    Min dotters biopappa har inte brytt sig om att finnas i hennes liv sen hon föddes! han är ingen pappa! min sambo är min dotters pappa och har varit det sen hon var 1 månad gammal!!! hoppas ni inte blandar ihop dom nu!

• Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(
  • Anonym (Förtvivlad)

Min dotters pappa har fått all tid och möjlighet han har velat till att få träffa sin dotter och bygga en kontakt med henne men han har fullständigt skitit i det!!

angående varför min dotter fortfarande har ett lvu på sig är för att dom i rätten inte kunde vara helt säkra på att jag skulle lämna min dåvarande sambo vilket jag har gjorde samma dag! dom vill vara helt säkra på att han inte längre lever tillsammans med mig.

jag kan inte säga upp kontakten helt då jag väntar hans barn! jag är även "vän" med min dotters pappa men våran relation är lite speciell!

• Bulldozer

Så din dotter har ett LVU för att Soc anser att du levde med fel person och pga detta så fick dottern ett LVU?
    Som ett skydd ifrån din sambo, är det så du menar? 

• Hallonmumsan
    Bulldozer skrev 2011-01-08 00:41:00 följande:
    Så din dotter har ett LVU för att Soc anser att du levde med fel person och pga detta så fick dottern ett LVU?
    jag fick lvu av den anledningen när jag var liten. fast i mitt fall fick mamma chansen att lämna honom innan dom beslutade om LVU. hon valde att stanna med honom och jag blev fosterhemsplaserad. så visst kan dom göra så om dom anser att mannen inte är lämplig av olika anledningar. i mitt fall var det misshandel mm
  • Bulldozer
    Hallonmumsan skrev 2011-01-08 08:06:47 följande:
    jag fick lvu av den anledningen när jag var liten. fast i mitt fall fick mamma chansen att lämna honom innan dom beslutade om LVU. hon valde att stanna med honom och jag blev fosterhemsplaserad. så visst kan dom göra så om dom anser att mannen inte är lämplig av olika anledningar. i mitt fall var det misshandel mm
    Ja självklart kan dom göra så och det med all rätt i så fall!
    Att låta sitt barn utsättas för någon form av misshandel pga en sambo ska inte få hända!
    Jag undrade bara för i Ts historia har det varierat lite till varför barnet fått sitt LVU.
    Men som sagt anses sambon vara en fara för barnet på något sätt så ska barnet inte behöva utsättas för det och om mamma trots det väljer sambon så är det sorgligt och tragiskt! 
  • Anonym (Förtvivlad)
    Bulldozer skrev 2011-01-08 00:41:00 följande:
    Ja om jag förstått allt rätt så är det därför som hon fortfarande har ett lvu. jag har separerat från honom och inte längre tillsammans med honom. där emot har vi en vänskaplig relation då vi åxå ska ha barn tillsammans. och om rätten inser att jag lämnat honom och kan "bevisa" det på något sätt så har mitt biträde sagt att då bör lvu:et släppa om dom åxå tror att jag kan hålla mig borta från denna kille vilket jag kommer göra i den mån jag kan. jag kommer iaf inte leva med honom igen men vi kommer ha en vänskaplig relation pga barnet jag bär på.
  • Dr Mupp
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2011-01-08 23:25:01 följande:
    Ja om jag förstått allt rätt så är det därför som hon fortfarande har ett lvu. jag har separerat från honom och inte längre tillsammans med honom. där emot har vi en vänskaplig relation då vi åxå ska ha barn tillsammans. och om rätten inser att jag lämnat honom och kan "bevisa" det på något sätt så har mitt biträde sagt att då bör lvu:et släppa om dom åxå tror att jag kan hålla mig borta från denna kille vilket jag kommer göra i den mån jag kan. jag kommer iaf inte leva med honom igen men vi kommer ha en vänskaplig relation pga barnet jag bär på.
    Vänskaplig relation kan vara nog för att soc inte ska häva LVU.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Anonym

Rent krasst så kan alltså det nya barnet, som ger dej en tvungen relation till mannen som gjorde att du blev fråntagen ditt första barn, kan också komma att kosta dej din dotter. Vilken invecklad soppa du sitter i med män som inte är bra för varken dej eller dina barn! Hoppas du hittar orken att rannsaka din tillvaro för dina barns skull, så att du kan få behålla dom båda.

• Anonym (Förtvivlad)

jag gör allt för mina barn och kräver dom att jag säger upp kontakten helt med pappan till barnet i magen så kommer jag att göra det!! mina barn ska ha det bra och en bra mycket bättre uppväxt än vad jag hade!

• Anonym

Men dom hoppas ju på din förmåga att se det själv, vilket du inte verkar göra eftersom din dotter fick ett lvu av den anledningen. Du ska ju själv kunna se och sätta stopp för en dålig tillvaro innan myndigheter måste gå in och kräva en förbättring. Men alla kan ändra sej, jag har tidigare stöttat dej i tråden och hoppas verkligen att allt blir bra för dina barn! Hur är statusen med din dotter?

• Anonym (Maja)

Kom aldrig mannen o fråga för att hämta saker från rummet? För om det var knark så måste han ha jo varit där och hämtat det nån gång?

Fan vilken hemsk sits, men om ni är oskyldiga så kommer det fram till slut hoppas jag.

• Anonym (Förtvivlad)

hade jag vetat att han tillsammans med den vi hyrde av hade detta på gång så hade jag aldrig flyttat in där och hade garanterat lämnat honom mycket tidigare.. nu är det gjort och jag kan inte ändra på något av det som hänt. där emot har jag lämnat honom men eftersom vi ska ha barn tillsammans så kan man inte bara skita i personen helt och hållet, jag ville inte ha någon kontakt med min dotters pappa i början men det funkade inte, fick lära mig att leva med det och det funkar till och från.

ingen hämtade någonting och ingen aktivitet gällande dom rummen över huvud taget under tiden jag var hemma, var som sagt sellan hemma utan var ofta ute och lekte med min dotter eller va i stallet. var även hemma hos vänner/syskon som åxå har barn så hon fick leka lite.

• Anonym (Förtvivlad)

dottern har nu flyttat hem till sin pappa på heltid, ny rättegång i månaden och kanske lvu:t försvinner. om inte så ska hon ha lvu i hemmet ca 6 mån sen tar dom bort det och jag och pappan får bestämma själva hur vi ska göra med vårdnaden mm, blickar frammåt å ser ljuset!

• Hallonmumsan
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2011-03-07 17:37:21 följande:
    dottern har nu flyttat hem till sin pappa på heltid, ny rättegång i månaden och kanske lvu:t försvinner. om inte så ska hon ha lvu i hemmet ca 6 mån sen tar dom bort det och jag och pappan får bestämma själva hur vi ska göra med vårdnaden mm, blickar frammåt å ser ljuset!
    skönt att du iallafall kan se ett slut på det hela och ha lite hopp.
    men hur går det med din och pappans relation nu då?
    får du träffa din dotter?
  • Anonym (Förtvivlad)

ja jag åpr träffa henne var 3:dje veccka 2 timmar, lite lite enligt mig och vet att dottern vill träffa mig betydligt mer men soc säger nej, för tillfället iaf. pappan och jag har vår gamla relation, inte arga på varandra men pratar sällan, har bett honom om att ha en lite bättre telefonkontakt då jag gärna vill prata lite mer med min dotter men än har han inte ringt upp när jag bett om det (har inga pengar på mobilen) vi kan prata med varandra när vi ses utan några sura miner mm

Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(