• Marelis

    Förstagångsmammor i Sthlms-trakten med BF juni 2011

    Finns det någon som liksom jag väntar första barnet i juni -11 och vill följas åt? Gärna i/kring Sthlm.

  • Svar på tråden Förstagångsmammor i Sthlms-trakten med BF juni 2011
  • La gartija
    YES YES YES - jag klarade det!!! FörvånadÄr så otroligt glad! Nu vet jag att jag kommer ha körkort innan bebben kommer! Känns så bra, det är verkligen en tung sten som lyft från mina axlar.

    Nu ska jag tentaplugga till tentan jag har på fredag - ingen vila här inte...
    Tror bebis kommer stanna kvar länge beroende på att jag stressar så mycket Skäms  men vill ju hinna klart allt innan den kommer.

     
  • La gartija
    Yes! Nu har jag körkort! Är sååååå glad och stålt över mej själv!

    Som jag har kämpat - puuuhhh

    Nu får bejbis komma när som helst Glad 
    Har börjat tvätta lite bejby-kläder och snart är BB-väskan komplett.
    I morgon ska vi till Ikea - tokigt eftersom det är lönelördag, men så får det bli. Sen ska vi möblera om och fixa och dona för bebben i sovrummet.

    Hoppas allt är bra med er!

     
  • FrökenLagom

    Stort stort grattis La gartija!!

    Själv har jag jobbat min sista dag idag, semestern börjar på måndag - Underbart!
    Så nu blir det till att vila lite och såklart fixa med allt som ska göras innan liten vill titta ut. Tvätta kläder, packa väska och ställa iordning säng/vagn osv. Men hur tidigt ska man fixa med sånt? Har 3 veckor kvar nu, i allra värsta fall 5, vill man bli påmind vareviga stund fram tills dess?
    Inte lätt det här :)

  • charlieandi

    Vi har ställt i ordning allting här hemma. Bäddar dock inte klart sängen förrän då hon är här då jag inte vill att den står och dammar i flera veckor. Men allt annat är klart för ankomst. Jag tycker det känns superskönt, men sen är jag också typen som alltid är ute i god tid och som måste ha koll på läget ;)

  • efta

    Grattis La gartija! :D Vad kul att du hann fixa det innan bebis kom.

    Härligt att du går på ledighet nu FrökenLagom! Jag njuter fortfarande av min ledighet, jag är inte less eller uttråkad än! :D

    Jag har fixat färdigt allt nu, men jag har ju bara 1,5 vecka kvar till BF. :) Jag har även bäddad sängen färdigt, får väl hänga ut och vädra täcket om bebisen fortfarande väntar flera veckor. Tycker det är skönt att veta att allt är på plats när man kommer hem från BB, så man inte behöver ta tag i så mycket då. Har även börjat laga mat och frysa in så vi ska slippa stå och laga mat första dagarna.

  • La gartija

    Tack! :) Vi gör nog i ordning det mesta i alla fall. Det är ju så roligt! Men jag förstår din tanke, det är ju jobbigt som det är verkar det som om man går över tiden. Ska man dessutom se allt kan man nog bli lite tokig :) men vi kör på ändå hi hi Sov gott!

  • efta

    Jag tänker att det är bra att se allt varje dag, för jag har lite svårt att förstå att en bebis ska komma ut... Känns som att jag fattar det lite bättre när jag ser sängen och skötbordet! :D

  • La gartija

    Tack så mycket! Ja, tänk att jag hann :) Vi har haft barnvagnen i vardagsrummet sen vi köpte den på julrean men den har vi hängt ett lakan över. Ibland har vi tagit en tur med den i lägenheten hi hi :) Bra tips med maten! Men om ja känner våra föräldrar rätt så kommer de komma med mat osv varje dag - på gott och ont. Min pappa är sjukpensionär så han kommer va på hugget å min svärmor har sparat all sin semester så det lär bli fullt hus. Som tur är har vi fått svärmor att förstå att hon inte kan flytta in hos oss då barnet är fött, vilket var hennes plan från början. Det är gulligt av henne att vilja ghjälpa till osv men det finns gränser. Vi bor i en tvåa på 60 kvm :) å vill nog vara i fred å lära känna den lille i början. Hur är era föräldrar/svärföräldrar??

  • FrökenLagom

    Ja men då ska jag inte heller vänta så mycket längre. Jag menar vi har juh sakerna redan - blir nog snart dags att ställa iordning dem :) Men vi har rätt så litet så det gäller att tänka smart på hur vi löser utrymmesproblemet bäst.

    Gällande mat så har vi faktiskt börjat så smått, finns några matlådor i frysen. Både som kan tas med till BB och sådana som kan ätas hemma efteråt. Tänkte jag skulle fylla på lite mer med sånt till veckan.

    Både jag och sambon har våra föräldrar i Hälsingland. Vilket betyder att vi kan ta det lugnt så länge vi känner för det och sen åka dit när vi är redo :) Vi har sommarstuga där uppe också, så planen är (om vi orkar och vill) att vara där så mycket vi kan under semestern.
    Tror dock att svärmor kommer att komma och hälsa på så fort det går, vilket är helt okej för mig. Hon är väldigt mån om att inte störa och tänker bara "ta tåget över dagen för att få se den lilla litegrann" :)

  • efta

    Vi har mina föräldrar 100 mil bort och mina svärföräldrar 60 mil bort, så de kommer inte att vara här de första dagarna/veckorna. Vi har en gästlägenhet i huset som man kan hyra, så när de väl kommer så får de bo där så vi får lite space. 42 kvm är lite för litet för 3 personer plus övernattande gäster. :)

  • La gartija

    Hmmm det är ju mors dag idag... Är vi mödrar än eller blir vi det först när de kommit ut??? Vi bär ju inte på foster längre utan på barn. Svår fråga :) Så olika det kan vara - på gott och ont, verkligen. Det är ju guld värt att alla vill hjälpa till och man vill ju inte verka otacksam. Men för påträngande vill man inte heller att de ska vara... Svår balansgång det där. Min mormor bor i Järvsö, så där har jag hängt mycket! Vart håller ni hus när ni är där uppe?

  • FrökenLagom

    Haha, la gartija - gånger 2.
    1. Fick faktiskt blommor av min sambo idag. Han kom och sa att de var på min första morsdag trots att liten inte kikat ut ännu.
    2. Vi har båda våra familjer i Ljusdalstrakterna, så det är inte långt från Järvsö.. :)

  • efta

    Jag frågade min sambo om vår bebis köpt något åt mig idag på morsdagen. Men det hade han tydligen inte. ;)

Svar på tråden Förstagångsmammor i Sthlms-trakten med BF juni 2011