• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • LivL

Håller med TS. Jag tycker faktiskt de flesta barn är fula.

• Caranlachiel

TS du har rätt i sak. Men - vem bryr sig? Varför är det viktigt?

BF 16 november
  • Rulltrappa

Black widowess: Fast i just den här tråden har jag inte sett att så många har lagt några direkta värderingar i hur deras barn ser ut.

• bad gyal

Jag håller med dig TS

Men jag gillar barn, fula som snygga.

Men jag tror folk har missuppfattat dig, jag undrar själv om folket inte ser att deras barn inte är sött?

Fast jag har läst tråd här tidigare med någon som tyckte att hennes dotter var ful--- 

• bad gyal

hade bra läst människor som skällde på ts

• cärröförfän

jag tycker att de flesta barn över 5 år är fula. som absolut fulast brukar de vara mellan 5-10 år. efter det har vissa tur, andra inte.

• Sunkiissed

Jag fick mina barn i v24. 

Så prematura barn blir oftast lite "annorlunda" i utseendet av många orsaker. De på sjukhuset sa att det skulle "rätta till sig".. När jag fick hem mina barn såg de inte alls ut som "normala" bebisar. Jag tyckte självklart att de var sötast i världen men förstår absolut att de flesta ändå såg att huvudformen var konstig och de hade uppåtnäsa pga maskiner som fick dem att andas..

Nu är de två år och jag tycker de är helt underbart söta och allt har rättat till dig ;)  .

Men det finns en kommentar jag fick höra av en vän som hört det av en annan vän att "De ser ju helt konstiga ut, de kan ju inte ha blivit normala av att födas så tidigt"... De är JÄTTEFRISKA. Men just då, i början så visste vi ju inte om de skulle utvecklas normalt osv. Så den kommentaren tog hårt. Nu i efterhand så vet jag att det är okunskap om prematura barn och varför de inte ser ut som barn som fått bo i magen utan istället fått utvecklats med maskiner och bo i en kuvös.  

Alla barn är inte söta, inte heller vuxna. Däremot så behöver man inte lägga så stor vikt i vem som är söt och vem som inte är det.  

• Filifjonka88

Jag tycker det finns barn som inte är söta. Men jag tycker inte att det finns direkt fula barn. Igår såg jag faktiskt två barn som inte var söta. Men om man skulle lära känna ungarna skulle dom säkert vara söta på sitt sätt.

Jag var jättesöt när jag var liten. Jag menar verkligen bedårande. NU är jag fan inte i närheten.
    Jag har en nära vän till mig som var mindre söt, och jag menar verkligen i värsta laget. Idag är hon superfin!

• miloo1

Jag tyckte inte heller att min dotter var speciellt söt första dygnen. Men nu är hon den finaste lilla tösen jag någonsin sett :)

• justja

mina tre barn är otroligt fina ,,, flickorna har varit dock söta från födseln och den stora tjejen kommer nog bli en skönhet.,
    sonen kommer nog också bli rätt snygg,,,men damn så han såg ut när han var bebis ,,, kärlnystan på ögat så han såg full ut hela tiden , mager som en sticka och såg ut som sin farfar,,,, not cute at all.,.. men nu har kärlnystanet växt bort och han har växt till sig ,, han är jätte fin nu :D

så nej ALLA barn är inte söta ... men tycker det som förälder i allafall.... trodde min son var sötast i världen till jag kollade på kort :D :D

• nyfiken0201
    Caranlachiel skrev 2011-09-01 13:12:41 följande:
    TS du har rätt i sak. Men - vem bryr sig? Varför är det viktigt?
    kunde inte sagt det bättre själv. varför ska vi bedöma små barn? Eller någon egentligen. Alla är olika, och lika mycket värda och lika mycket värda att känna sig fina.
  • josefinell
    cärröförfän skrev 2011-09-01 14:24:16 följande:
    jag tycker att de flesta barn över 5 år är fula. som absolut fulast brukar de vara mellan 5-10 år. efter det har vissa tur, andra inte.
    Håller starkt med=) Helst pojkar ser ut som troll när de börjar ska bli stora, mellan 5-15 år skulle jag vilja säga! Öronen är stora, käken har inte hunnit få form, spinkiga och med noll kroppskontroll=)
    Tur de alla är i samma "ful-stadie" i klassen iaf, blir bättre någonstans i gymnasiet ungefär=)
  • Emeff

Jag har två barn som "alla" kommenterar som så otrooligt söta och vackra men jag säger varje gång att de INTE får säga det högt så att mina barn hör. De ska inte surfa på skönhet och för den delen inte tro att det är viktigt heller. Man ska odla sina inte kvalitéer!

• Madicken
    SandraLindholm skrev 2011-09-01 14:40:15 följande:
    Jag fick mina barn i v24. 

Så prematura barn blir oftast lite "annorlunda" i utseendet av många orsaker. De på sjukhuset sa att det skulle "rätta till sig".. När jag fick hem mina barn såg de inte alls ut som "normala" bebisar. Jag tyckte självklart att de var sötast i världen men förstår absolut att de flesta ändå såg att huvudformen var konstig och de hade uppåtnäsa pga maskiner som fick dem att andas..

Nu är de två år och jag tycker de är helt underbart söta och allt har rättat till dig ;)  .

Men det finns en kommentar jag fick höra av en vän som hört det av en annan vän att "De ser ju helt konstiga ut, de kan ju inte ha blivit normala av att födas så tidigt"... De är JÄTTEFRISKA. Men just då, i början så visste vi ju inte om de skulle utvecklas normalt osv. Så den kommentaren tog hårt. Nu i efterhand så vet jag att det är okunskap om prematura barn och varför de inte ser ut som barn som fått bo i magen utan istället fått utvecklats med maskiner och bo i en kuvös.  

Alla barn är inte söta, inte heller vuxna. Däremot så behöver man inte lägga så stor vikt i vem som är söt och vem som inte är det.  
  • Madicken
    Smukke skrev 2011-09-01 15:33:02 följande:
    Denna ungen är inte fin. Ledsen men denna reklamen stör mig. 

Hon är ju jättefin. Framför allt ser hon inte tillgjord ut framför kameran. Hon ser ut som ett lyckligt barn, vilket är det vackraste som finns.
  • Smukke
    Madicken skrev 2011-09-10 15:37:29 följande:
    Hon är ju jättefin. Framför allt ser hon inte tillgjord ut framför kameran. Hon ser ut som ett lyckligt barn, vilket är det vackraste som finns.
    Smaken = baken :) 
    www.cappiblogg.blogg.se BF första barnet - 25/9-11 <3
  • Anonym ÄÄ

Alltså herre gud. Du har PROBLEM, människa. Alla barn är söta, på sitt eget sätt. Hur tror du din syster skulle känna om hon läste det här och visste att det var du? Jag brukar inte hacka på folk för deras åsikter, men nu gör jag det.

För självklart är alla andra barn söta men din dotter är ju helt PERFEKT.

Jag kan säga såhär: jag är 13 år. Jag har aldrig varit idealiskt vacker, aldrig. Men spelar det nån roll? NEJFÖRIHELVETE, folk älskar mig för min insida!

Svar på tråden Alla barn är INTE söta.