• Lotta Kvarnung

Vi i testpanelen!

Hej,

Det här är en tråd för Åhlénsgruppens testpanel som under 8 veckor ska prova ett kit med funktionella ytterkläder.

Här skriver ni som är med i panelen alla kommentarer, åsikter och synpunkter samt diskuterar med mig och varandra. Det är också här ni postar era bilder.

Vi ses!

// Lotta Flört

• Svar på tråden Vi i testpanelen!
  • TEmamma

En sak jag funderat över med byxorna är hur de liksom drar åt sig smuts... Lillebror som är lika aktiv som vår testpilot har ett par andra byxor som i princip aldrig behöver tvättas för att de är smutsiga medan jag ofta får ta hem Edvins byxor från förskolan just för att de är extremt skitiga. Någon mer som upplevt det?
    Det verkar liksom som att på lillebrors kläder så släpper smutsen och ramlar av medan det sitter kvar på testbyxorna.  

070816 ~~ 090211 ~~ Bf 111001
  • KatjaKaj

TEmamma: vet du det tycker jag nog också att jag har märkt. Har ett par byxor från ett annat märke och dom behövde nästan aldrig tvättas men testbyxorna ser smutsigare ut snabbare.

• Mossy
    TEmamma skrev 2011-11-08 13:25:10 följande:
    En sak jag funderat över med byxorna är hur de liksom drar åt sig smuts... Lillebror som är lika aktiv som vår testpilot har ett par andra byxor som i princip aldrig behöver tvättas för att de är smutsiga medan jag ofta får ta hem Edvins byxor från förskolan just för att de är extremt skitiga. Någon mer som upplevt det?
    Det verkar liksom som att på lillebrors kläder så släpper smutsen och ramlar av medan det sitter kvar på testbyxorna.  
    När jag tänker efter så har jag upplevt det samma. Men nu har ju jag ingen att jämföra med men byxorna har varit extremt smutsiga flera gånger.
  • saferide

Noah har fortfarande jackan och en tjocktröja under, fastän det börjar bli kallt. Funkar super.

Gillar passformen på mössan väldigt mycket! Tycker att den sitter perfekt, tight och åker inte av eller upp över öronen.

• TEmamma
    saferide skrev 2011-11-11 09:53:47 följande:
    Noah har fortfarande jackan och en tjocktröja under, fastän det börjar bli kallt. Funkar super.

Gillar passformen på mössan väldigt mycket! Tycker att den sitter perfekt, tight och åker inte av eller upp över öronen.

håller med om mössan,den är super! skulle gärna ha en till mig själv! =)
    070816 ~~ 090211 ~~ Bf 111001
  • umtre

Max har sina två jackor nästan dagligen. Understället har vi använt bla vid skridsko-åkning och han tycker det är jätteskönt. 
    Alltsammans är tvättat vid ett eller flera tillfällen och det håller både form och färg än så länge. Här gillas kläderna och vi har inga problem med att använda jackorna ihop. 

• inil

Något som vi har problem med är hängarna. Det är jättesvårt för min 3åring att få tag i öglan.

• tummen1

Håller med dig ang öglan, hade varit bättre om den inte satt fast på det sättet.
    Pilligt att få upp när man har bråttom iväg med kompisarna :)

• Lotta Kvarnung

Hej alla!

Testperioden drar ihop sig mot sitt slut. Jag vill tacka för ert engagemang och alla era bra synpunkter och kommentarer. Och så klart alla fina bilder!

Det har varit väldigt givande för oss på Åhléns och designavdelningen tittar för fullt på detta och kommer inför nästa säsong att presentera en ännu bättre ytterplaggskollektion.  

Söndag (20/11) är sista dagen för denna testperiod.

Ta hand om er och så passar jag också på att önska en riktigt God Jul  Tomte

// Lotta*

• Mossy

Tycker att det är vi som ska tacka Lotta och Åhlens! Det har varit jättekul att få prova kläderna och alla blir intresserade och nyfikna när man berättar att man är testpilot. Kanske skulle man börjat nån vecka tidigare eftersom nu den senaste veckan har det blivit kallare alla fall här och vi har börjat använda overallen. Fast igår och idag så har det varit runt 9 grader så då hade det ju funkatmed skalkläderna också. Tycker det är ett kul sätt att testa kläderna. JAg och många av mina vänner kommer titta närmare på Åhlens klädkollektioner nu när man fått testa. Åhlens var inte en butik där jag handlade barnkläder innan. Vi har inte någon Åhlens i vår stad eller på det närmaste köpcentrat så det har inte blivit att man tänker på att kolla där. Men nu kommer jag åka och kolla i nån av grannstäderna som har Åhlensbutiker för jag var väldigt nöjd med kläderna på Isse. Så jag och Isidor tackar så mycket för att vi fick nöjet att vara testpiloter åt er!
  • helenlindqvist
    HMossy skrev 2011-11-19 11:19:16 följande:

Tycker att det är vi som ska tacka Lotta och Åhlens! Det har varit jättekul att få prova kläderna och alla blir intresserade och nyfikna när man berättar att man är testpilot. Kanske skulle man börjat nån vecka tidigare eftersom nu den senaste veckan har det blivit kallare alla fall här och vi har börjat använda overallen. Fast igår och idag så har det varit runt 9 grader så då hade det ju funkatmed skalkläderna också. Tycker det är ett kul sätt att testa kläderna. JAg och många av mina vänner kommer titta närmare på Åhlens klädkollektioner nu när man fått testa. Åhlens var inte en butik där jag handlade barnkläder innan. Vi har inte någon Åhlens i vår stad eller på det närmaste köpcentrat så det har inte blivit att man tänker på att kolla där. Men nu kommer jag åka och kolla i nån av grannstäderna som har Åhlensbutiker för jag var väldigt nöjd med kläderna på Isse. Så jag och Isidor tackar så mycket för att vi fick nöjet att vara testpiloter åt er!
    Jag håller med! Det har varit en äran att få ha varit med! Vi är väldigt stolta för att ha kunnat berätta för andra våra upplevelser som testpanel! God jul på dig med Lotta!
  • Fiansess

Jag håller med de andra. Ett STORT TACK för att vi fick vara med i testpanelen. Superkul, och vi gör gärna om det! Jag hade heller aldrig kikat på Åhlens ytterkläder tidigare, eftersom vi har andra butiker närmast. Men jag är jättenöjd, och har redan köpt vindlfeecen till sonen som även ska få skaljackan till våren .

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • tummen1

Tack Lotta och Åhlens för denna chansen att prova era ytterkläder.
    Ofta känner man att man inte kan påverka vare sig kvalitet eller funktion på barnens kläder och därför tycker jag att detta var en toppen undersökning som ni verkligen gjort seriöst.
    Mvh
    Maria

• evolyn

Vill också passa på att tacka för att vi fick chansen att prova era kläder, har varit nöjd med plaggen och hade velat ha en uppsättning till min andra son, men han är för lång för sin ålder och kan inte ha barnkläder :( Tack än en gång Lotta!

• regnjackan

Nu hängde jag inte riktigt med på slutet, men vill också tacka för att vi fick vara med.Glad

Tack vare den milda hösten har kläderna kunnat användas länge, ja understället blir nog mer använt framöver när det blir kallare. Det är underbart mjukt och omtyckt. Har fungerat som pyjamas ibland.

Jag har inte tänkt på att skalbyxorna blir smutsigare än andra. De är rejäla och bra. (förutom nederkanten då som vi avhandlat tidigare).
    Jag ska köpa några fler par sockor när jag kommer till Åhlens nästa gång, som jag tror blir i morgon.

Svar på tråden Vi i testpanelen!