• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • Turitella

Förresten, någon som vet hur det går för Carrosan och Viktoria? De har ju passerat BF nu.

• MamaSniff

Nja, det är nog ärligast att säga att här är inget som jag tänkt mig. Amningen strular jättemycket, vi provar allt men har inte fått någon snits på det än. Någon mer som hade strul med amningen i början?

• josefine bornstrom

vår lilla plutt har inte kommit ut än.. men tänkte berätta att vi fått planerat snitt nästa tisdag den 17 juli.. va först den 16 men de flyttade en dag pga mycke att göra på måndag.. så om 8 dagar har vår lilla milo kikat ut för hoppningsvis..

• emelianzei
    Turitella skrev 2012-07-09 08:05:30 följande:
    Hur går det för er nyblivna mammor? Mellan blöjbyten, matningar och gos? Är det som ni föreställt er?
    Här går det bara bra! Elsa är 6 veckor idag och växer så det knakar Det tog någon vecka innan man kom in i alla nya rutiner med massa uppvak och matning, men nu känns det bara naturligt och underbart. Kan inte ens komma ihåg hur det var innan hon kom, och kan inte tänka mig att vara utan henne. Hjärta

Hoppas allt går bra för er andra också!

Lägger in en liten bild på lilltösen också. :)

• Turitella

Neo är 11 veckor gammal nu. Amningen fick vi igång på en gång, men min lilla älskling har haft kolik. Har varit ganska tufft, just känslan av att inte kunna få honom lugn och nöjd. Har aktat mig för gasbildande mat a'la lök, paprika, kål. Testat helt mjölkfri kost i tre veckor. Magdroppar, magmassage. You name it. Ingenting har direkt hjälpt. Men nu de senaste veckorna har det blivit mycket bättre. Det är skönt! De säger ju att tre månader är den magiska gränsen då koliken brukar ge med sig.

Har helammat tills alldeles nyligen, men då han sover så korta intervaller på nätterna och hade dippat lite på viktkurvan hos BVC senast, så har vi börjat med lite tillägg. Tyvärr verkar det som han hellre tar flaskan än bröstet nu. Blir betydligt nöjdare då. Kanske har min mjölk inte riktigt räckt åt honom tidigare. Men jag ger inte upp än tror jag. Vill gärna att han kan äta på mig parallellt med flaskan så länge det går.

Annars är livet som mamma great! Det är en omställning och tar såklart ett tag att komma in i allt det nya. Men man älskar den lilla prinsen så obeskrivligt mycket!!! Ett stort leende från spjälsängen och joller hela förmiddagarna slår det mesta!

Hoppas du får igång amningen MamaSniff om du verkligen vill det. Annars gör ju flaskan Neo mer än nöjd nu 11 veckor senare. Och skulle du inte få igång den så slipper du krångla med kost vid magont och kan ta dig ett stort glas vin på altanen i solen.

Åh Josefin, vad häftigt! Bara en vecka kvar till du får träffa skatten i magen! Lycka till!

Emelianzei, vad jättesöt hon är din lilla tjej!

• MamaSniff

Tack för dina ord turitella! Jag bestämde mig faktiskt igår att ge upp amningen och mår nu så mycket bättre. Vår lille Henry har blivit tilläggsmatad från början och gillar sin flaska. Jag har mått så otroligt dåligt och det blev för jobbigt för mig med alla tekniska lösningar vi höll på och kämpade med. Nu går vi vidare med ersättning och jag ser fram emot att njuta av dagarna istället för att vara fylld av ångest.

• MamaSniff

Vad roligt att få höra om er andra! Lycka till Josefine, måste vara så spännande att räkna ner. Vilken goding emilianzei!!! Och vad skönt att koliken börjar ge sig turitella!!!

• josefine bornstrom
    Annielee skrev 2012-07-09 17:08:42 följande:
    Varför ska ni göra snitt josefin?
    vår lilla milo vill tydligen ligga i säte så de får bli ett snitt för att få ut han.. han har borrat sig så långt ner med stjärten i bäckenet att de inte ens går att rucka på.. läkaren la hela sin tyngd på magen vid vändningsförsöket men ändå flyttade han sig inte en millimeter..
    hela graviditeten har jag vart så emot ks men nu känns de helt okej å blri nog lite besviken om han mot alla odds skulel vänt sig till på tisdag..

jo, de känns helt underbart att verkligen veta vilken dag han kommer ut å att man verkligen kan säga vilket datum som blir hans datum.. =))
  • Annielee

Ok ja snart är det tisdag va roligt Josefine!! Tänk om jag visste när den här lilla tänkte titta ut, vill att hon ska komma ut nu :)

• josefine bornstrom

massa grattis carrosan.. =)
    mysigt att hon fått komma ut.. =)
    hoppas allt gick bra?

nu e de inte många dagar kvar till tisdag.. nu börjar de kännas mest overkligt att han äntligen ska få komma ut.. känns som att jag gått å vart gravid mycket längre än alla andra å att jag kommer alltid vara gravid men nu e de verkligen slutet av den här eviga väntan.. =) åååh, han e så efterlängtad av alla.. =)

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.