• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • Pixic

De är ju inte alla som märker när slemproppen släpper, och de kan ju komma allt på en gång eller i "bitar" som den gjort för mig :)
    och för att göra de ännu svårare så kan den va helt olika i färg från person till person, gul, vit, genomskinlig, rosa.. ja allt verkar vara normalt :P
    Men kan ju svara för mig och jag märkte de pga att de var MASSA tjockt segt slem, först lite vitt och sedan helt genomskinligt. Som snor typ:P (äckliga detaljer haha) mycket tjockare än en vanlig flytning, och mycket mer.

Och vad jag förstått släpper den inte heller förrän på förlossningen för vissa:)

Jag är också 24, fyller 25 i år fast inte förrän i december :)

• Turitella

Jag kan också alla dagarna än så länge. Har hittills haft BVC torsdagar runt 13, men har inte fått nästa veckas tid än. Blir det samma så kan vi tors efter det.
    Väntar även besök av morbror och kusin med familj någon av dagarna, men deras besök kan jag nog styra runt vår träff.
    Jag är 28 år.

• MamaSniff

Torsdag - MamaSniff, Turitella, Josefine, Pixic
    Fredag - MamaSniff, Turitella, Josefine, Pixic
    Lördag - MamaSniff, Turitella, Josefine, Pixic
    Söndag - MamaSniff, Turitella, Josefine, Pixic

Så där ja! Vad roligt, det verkar ju som att vi blir åtminstone fyra stycken oavsett dag! Vad säger ni, ska vi vänta någon dag till så att de andra tjejerna som var intresserade hinner skriva in sig och så tar vi dagen som flest kan efter det helt enkelt?

Jag är nog äldst av oss alla, fyller 34 i år. Det känns dock som att vi kommer att ha massor gemensamt ändå, vi väntar ju bebis / har ny liten bebis!

Angående slemproppen, min propp släpper i från sig bitar lite då och då, har gjort så sedan v. 24. Min är också som snor, gulvit och jätteseg. Blev lite rädd när det hände första gången, men enligt BM "växer" proppen till sig igen när den lossar så tidigt. Så för mig kommer slemproppsavlossning inte vara något tecken på förlossning. För dig måste det ju vara det dock, Pixic! Såå spännande!!!

• Annielee

Jag kan tyvärr ingen dag :(
    Får hänga med nästa gång.
    Jag är 29 år förresten...i 1 månad till ;)

• Pixic

Vi kan väl avvakta några dagar å se om några fler är intresserade, annars verkar ju de gå bra vilken dag som helst :)

• Turitella

Fick tid på BVC fredag fm, så kan vi ta träffen em om vi bestämmer fredag så jag hinner ta mig till Borlänge?

• Turitella

Haha! Samma här. Neo brukar ha en vakenperiod runt 5-7 på morgonen, men sen somnar vi gärna om både han och jag. Inte ovanligt att vi inte lämnar sängen förrän 10-11. Men är det inte så de säger, passa på att sova när bebis sover. Jag lyder bara. :-P

Jag tycker fredag em låter bra. Kan vi inte preliminärt säga det. Vid 14? Sen får ni hojta till om det är någon annan som vill följa, men inte kan fredag. Då är det ju bara att byta dag. Jag är inte så bevandrad i Borlänge. Waynes på Kupolen har jag varit på. Peace and Love, eller vad sa ni det hette, ligger det på stan? Vilket är bäst/enklast för alla att ta sig till?

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.