• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • Miloxan
    MamaSniff skrev 2012-04-18 21:39:33 följande:
    Kul med två till i tråden! 6 tjejer, det låter både underbart och högljutt! Hur mår ni så här långt? Hur går tankarna? Själv är jag inne i en förlossningsperiod. Knarkar förlossningsberättelser. Så har ni några som ni vill dela med er av tas det tacksamt emot!
    Underbart och ibland högljudt, nu är det ju lite ålderskillnad på barnen så det är ganska lugnt faktiskt :) De äldre barnen är födda 94, 96, 01, 05 och 11 så det är de två sista nu som blir tätt, 14 månader mellan.
  • Pixic

Bild från i söndags. v37 (36+1)
    Nu är de sjuukt tungt. Känns som mitt bäcken ska gå av på mitten :P Och så får jag sammandragningar så fort jag rör mig som gör att jag måste stanna upp och stå stilla.
    Ska de vara så här i flera veckor till? uch

Hur mår ni andra? :)

• Annielee

Fina fina magen Pixic!! Förstår att det är tungt, jag tycker redan att magen känns tung och då är jag sååå långt efter dig. Jag har också mycket sammandragningar, är sjukskriven. Ska på kontroll hos dr i morgon. Annars är det bra.

• Miloxan
    Pixic skrev 2012-04-23 19:25:37 följande:
    Bild från i söndags. v37 (36+1)
    Nu är de sjuukt tungt. Känns som mitt bäcken ska gå av på mitten :P Och så får jag sammandragningar så fort jag rör mig som gör att jag måste stanna upp och stå stilla.
    Ska de vara så här i flera veckor till? uch

Hur mår ni andra? :)

Jo så kan det vara...själv så hade jag så från v 34 förra graviditeten plus värkar med jämna mellanrum som höll i i ca 6 tim på ett och samma dygn vissa dagar  :(  Så håll ut , det är över snart!
  • MamaSniff

Hur mår ni, tjejer? Hur går det Pixic? Hur gick det hos läkaren, Annielee? Själv mår jag bra, även om det börjar kännas lite tyngre nu. Skall dock absolut inte klaga, har klarat mig från foglossningar och halsbränna så här långt.

Gick in i vecka 30 nyss och genast börjar det här med förlossning kännas mer verkligt. Tänker mycket på hur det kommer att kännas, hur jag kommer att hantera det, vad min plan är osv. Helst skulle jag vilja klara mig utan EDA eller liknande, men det känns som en sådan klyscha. Jag kommer säkert skrika efter all bedövning i världen!!! Har beställt en kurs i mental avslappning, typ självhypnos, på nätet som jag skall jobba med framöver. Skall bli spännande att se hur den är. Hur tänker ni andra kring förlossningen?

• josefine bornstrom

Jag har faktiskt tänkt väldigt mycke på förlossningen å allt runt den, den senaste veckan.. Gick in i vecka 28 idag.. Men jag e livrädd för att han inte ska fixera sig lr nått så jag går göra ett ks..! Vill verkligen inte de..!

• Annielee

Mamasniff: är det en kurs på mecora?
    Hos doktorn såg det bra ut, livmoddertappen fortfarande opåverkad så nu är jag inte sjukskriven längre utan ska prova jobba nästa vecka. Är dock ganska säker på att det inte kommer fungera då jag har sammandragningar fast jag är hemma. Men doktorn sa att jag skulle prova och återkomma om det inte fungerar så det är det jag får göra!

• MamaSniff

Annielee, kursen är från USA och heter Hypnobabies. Det verkar dock vara väldigt lik mindfullness som mecora har. Har du funderat på den? Vad jobbigt det låter att behöva jobba igen när du redan har ont. Hoppas att de sjukskriver dig igen snart.

• MamaSniff

Josefin, jag tänker också på det. Vill inte göra ks om det går att undvika. Var hos bm idag och hon påpekade att det var bra att tänka på förlossningen, att det är ett bra sätt att förbereda sig mentalt på. Gäller att hålla tankarna positiva dock!

• Annielee

Kollar lite på mecora men har ej bestämt mig. Däremot har jag anmält mig till amningskurs som börjar i juni.

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.